nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hartje

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 07:50

Heeft iemand ervaring met de Easyboor Trail hoefschoenen. Ik heb een paar 2e hands voor de voorvoeten gekocht maar overweeg ook een paar voor achter aan te schaffen.

skessaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:40

@siemxfunny, die van Marktplaats zijn Smitjes. In verhouding tot andere hoefschoenen vind ik die erg zwaar.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:41

Vanochtend had Isabella allebei haar RX schoenen uit.
Geen idee hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen.
Klitteband was nog geheel dicht van beide schoenen en ze stonden netjes naast elkaar alsof ze zo gewoon uit haar sloffen was gestapt :+.
Ik had ze toch wat strakker dichtgemaakt gisteravond geloof ik.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:28

Als iemand nog interesse heeft in een paar cavallos maat 2?
Ze passen niet meer goed, :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:05

Heb ook nog hoefschoenen over wegens overbodig.

Hoefschoenen Old Mac G2 maat 5 (width: 125-130 mm / length: 130-135 mm).

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:24

Oh ik heb mijn 3e hands ;) Renegades binnen. *\o/* (als ze goed bevallen, ga ik die dure dingen nieuw bestellen). Denk dat ik ze ietsje wijder ga instellen en dan uitproberen. Volgensmij heb ik links aan rechts gedaan en andersom :P
Afbeelding

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:02

SIEMxFUNNY schreef:
Oh ik heb mijn 3e hands ;) Renegades binnen. *\o/* (als ze goed bevallen, ga ik die dure dingen nieuw bestellen). Denk dat ik ze ietsje wijder ga instellen en dan uitproberen. Volgensmij heb ik links aan rechts gedaan en andersom :P

Volgens mij heb je niet echt links en rechts, maar goed, ik snap wel wat je bedoeld. Ik heb nu ook de klitterkant aan de buitenkant, maar zal ze toch ook een keertje moeten omdraaien, want ze slijten scheef af.
Niet tè strak afstellen, want dan gaan ze juist draaien. De hoef moet nog wel iets uit kunnen zetten tijdens het lopen.
Hopelijk bevallen ze jou net zo goed als mij :D

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:58

Doe ik, hoop ik ook dat ze bevallen :D

Hoelang doe jij er nu mee ? Heb je ervaring wat betreft het slijten vergeleken met een ander merk. Zijn ze snel 'op'.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:26

SIEMxFUNNY schreef:
Doe ik, hoop ik ook dat ze bevallen :D

Hoelang doe jij er nu mee ? Heb je ervaring wat betreft het slijten vergeleken met een ander merk. Zijn ze snel 'op'.

Ik heb ze nog maar 2 maanden. Heb al meerdere keren ritten van 3 uur en langer gemaakt (ongeveer 5 x nu) en ik vind het slijten erg meevallen. Doordat mijn paard scheef loopt , d'r hoeven zijn altijd aan de buitenkant mooi rond en naar binnen toe zijn het net eenden pootjes, slijten ze dus wel iets aan de binnenkant, maar dat is echgt maar een fractie.
Ik heb geen vergelijk qua andere schoenen. Dit zijn mijn 1e hoefschoenen. Ik heb voor deze gekozen omdat deze mij het lekkerste leken voor mijn paardenvoet.
Zoals ik er nu mee rij en ze af en toe om wissel van voet (rechter kinks en andersom zoals jij het ook verwoorde) gok ik dat ik er toch wel 1,5 jaar mee ga doen, makkelijk! Maar goed, ik probeer toch zoveel mogelijk in de berm te rijden als dat enigzins mogelijk is.
Nog altijd goedkoper dan een ijzer en nooit de kans dat ik op pad wil en er is een ijzer onderuit.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 14:15

ben ook benieuwd naar de easy boot trail.
zoek nog een paar lichte schoenen voor mijn jonge merrie.

heb voor de rest marquis maar die vind ik vrij zwaar.

heb ook nog een paar nieuwe cavallo maat 0 over.
erg balen want had verkeerde maat gekregen.
vind het super mooie schoenen, lekker licht maar helaas past er niemand in hier.

heb altijd interesse in hoefschoenen (d pony, fjord met grote voeten en draver merrie die nog zonder zitten) dus bied maar aan via pb als jullie wat over hebben.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:22

Splinter schreef:
Als iemand nog interesse heeft in een paar cavallos maat 2?
Ze passen niet meer goed, :D

foto (ook graag van onderkant schoenen) en vraagprijs?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:23

Ik heb nog steeds een paar easyboot gloves maat 00 te koop.
Of te ruil tegen 000 (of kwa maat soort gelijk). Ik twijfel over de Cavallo's maat 0 omdat een van mijn pony's echt tussen 00 en 000 in hangt (000 krijg ik amper aan en uit, 00 met wat aanpassingen gaan prima, de 00 glove's zijn wel te groot).

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:38

Ik heb nog deltaboots maat 0 te koop, vergelijkbaar met cavallo maat 2 [dus voor hoeven van 118 - 125 mm]. Mocht iemand daar belangstelling voor hebben, ze mogen weg voor een relatief klein prijsje. Ze zijn in nieuwstaat, maar te groot voor mijn paardje. Mocht iemand nog renegades voor een klein prijsje te koop hebben dan houd ik me aanbevolen. Ik twijfel nog over de maat, heb de 0 of de 1 nodig.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:30

Dennis schreef:
Ik heb nog steeds een paar easyboot gloves maat 00 te koop.
Of te ruil tegen 000 (of kwa maat soort gelijk). Ik twijfel over de Cavallo's maat 0 omdat een van mijn pony's echt tussen 00 en 000 in hangt (000 krijg ik amper aan en uit, 00 met wat aanpassingen gaan prima, de 00 glove's zijn wel te groot).

onze welsh past er absoluut niet in
dus denk dat ze echt voor een shet zijn
kan wel wat opmeten of passen
onze shets (11 stuks) willen wel even passen haha

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:45

Marcella schreef:
Heb ook nog hoefschoenen over wegens overbodig.

Hoefschoenen Old Mac G2 maat 5 (width: 125-130 mm / length: 130-135 mm).

Gebruikt bij een fjord. ;)

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:57

Vraagje:

Ik zit al een tijdje aan het aanschaffen van hoefschoenen te denken, mijn paard heeft geen ijzers ivm korte plat hoeven(vergelijkbaar met een eend :+ ). Kopen jullie de hoefschoenen alleen voor de voorhoeven of ook voor achter? Hoelang doe je ongeveer met de schoenen?
De bedoeling is dat ik ze alleen omdoe met buitenrijden, ongeveer 1 x per weer. Door dat mijn paard nu geen ijzers heeft is de mogelijkheid tot uitrijden beperkt en wanneer hij op een steentje trapt valt hij zo wat op zijn knieën van de pijn.
Vinden jullie de hoefschoene makkelijk om, om te doen?
En heb je je smit bij de aanschaf betrokken?
Verlies je de schoenen niet bij galop?

Ik heb al eens opgezocht hoe de maten precies zitten, maar vraag me af of ze ook bij zon plat voeten werken.

Sorry als dit al vaker aanbod is gekomen :o

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:00

Kijk eens naar dit filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=YdFtPO_OMtI Dan zie je dus dat ze onder alle omstandigheden blijven zitten. Ik heb zowel de standaard easyboot (achterhoeven) als Cavallo's. De Cavallo's zijn makkelijker met omdoen vind ik zelf, maar ben over beide schoenen tevreden.

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:12

deedee19 schreef:
Kijk eens naar dit filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=YdFtPO_OMtI Dan zie je dus dat ze onder alle omstandigheden blijven zitten. Ik heb zowel de standaard easyboot (achterhoeven) als Cavallo's. De Cavallo's zijn makkelijker met omdoen vind ik zelf, maar ben over beide schoenen tevreden.

Toevallig net gezien, verbaast wist niet dat ze zo goed blijven zitten.
Ik wil het eerst eens voor proberen eventueel met tweedehands schoenen, maar ligt het aan mij of begrijp ik t meten niet?
Wordt van de hoef alleen verticale lengte gemeten, de horizontale lengt van de hoef van mijn paard is juist afwijkend ?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:16

Ik stap en draaf vooral met mijn hoefschoenen (op het harde, in het enkelspan of 2span voor de wagen) en dat gaat prima.

Moet ze maar eens met een stevige bak training aan doen (hoef je niet zo ver te zoeken als je wat verlies ;) ). Ik men vooral, dus kan niet makkelijk even snel keren om er weer eentje op te zoeken. En als ik ze in het span aan heb en ze verliezen aan de binnenkant er eentje zal ik alles uit moeten spannen voordat ik hem weer aan kan doen.

Mijn easyboots zitten het mooist bij mijn pony's die wel wat hiel hebben, en voeten die naar beneden wat uit lopen (dus niet te stijle wanden).

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:25

SIEMxFUNNY schreef:
Afbeelding

Gaaf!

Blijf ze interessant vinden.

Wil je ons op de hoogte houden of ze goed zitten, makkelijk aan te doen zijn, hoe loopt je paard etc etc??

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 19:50

Ja doe ik! :) Al gebruik ik ze maar 1x in de week als ik naar buiten ga, wandelen of fietsen.
Vind het systeem voor zover ik kan zien heel goed. Bewegelijker dan de andere schoenen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:26

Hier verlies ik er wel eens 1. Heb marquisen en merries met smalle lange voeten.
Onze fjord heeft alleen voor, nog op zoek naar achter, maar blijven bij haar wel super zitten.

Maytee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:20

ik zou graag weten of er iemand ervaring heeft met de easyboot trail en de easyboot bare :)

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 08:59

Ik heb zelf easyboot trail hoefschoenen voor de voorvoeten. Echt super praktische schoenen. Makkelijk aan en uit trekken en blijven prima zitten !!

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:21

Vanochtend zijn voorhoef(jes) opgemeten
Verticaal:
Links, 14 cm
Rechts, 14,5 cm

Horizontaal:
Links, 14,5
Rechts, 15 cm

Vraag me wel af, V is vorige week gekapt als ik nu de maat opneem en zou bestellen/kopen passen die over 4 weken dan nog wel als zijn hoeven gegroeit zijn?

Nu ik de maten weet, opzoek naar gepast schoenen ;)
Ben er alleen nog niet overuit welke ik nu graag wil en welke t best zijn..... :\