Voor alle nieuwe mensen in dit topic
Spat is gewoon K*T. Maar er is wel mee te leven hoor, alleen je moet je doelen wat bijstellen
Even een verslagje van Kiek: ik had aangegeven dat de DA zou komen voor een Tildreninfuus en foto's (of eigenlijk andersom). Vorige week maandag is de DA geweest en heeft nieuwe foto's van Kiek gemaakt. Ze liep een paar dagen weer redelijk zuiver, maar toen hij de buigproef deed (voor hij foto's nam ) kwam ze daar net als in maart niet goed doorheen.
Toen heeft hij foto's gemaakt en tot onze verrassing bleek er niets gewijzigd sinds het in maart geconstateerd was.
Super aan de ene kant: het was nl. niet slechter geworden.
Slecht aan de andere kant: het moet dichtgroeien en er zit geen beweging in en bovendien liep ze al weer 5 weken kreupel, terwijl ze met dezelfde botstructuur (volgens de foto's) de hele zomer goed gelopen had en gewoon M2 wedstrijden heeft gereden. De DA zei: dat is spat
We hebben het over Tildren gehad, maar hij zei: ik kan er nu voor €300 een infuus in doen, maar dat helpt alleen als de ontsteking zichtbaar (of merkbaar) aktief is. Op basis van de foto's is dat uiteraard lastig te zeggen, want daar zagen we niks op. Dus hij zei: als ik er nu een infuus instop en ze gaat weer goed lopen dan denken we dat het de Tildren geweest is, maar het kan net zo goed gewoon op dat moment weer beter gaan. Hij is verder nog naar haar been gaan kijken en zag vooralsnog meer heil in haar beslag. Ietsje meer binnendoor dan dat ze nu stond en de pijnstiller voorlopig met een zakje verhogen per dag. Nu stond ze op 1 zakje wat volgens hem te vergelijken was met een half asperientje en dat mocht er volgens hem best één zijn (en dus 2 zakjes).
Geen infuus dus. Was wel blij dat hij eerlijk was en niet dacht: ff €300 snel verdiend !
Ik heb meteen de hoefsmid gebeld die aangaf dat ze wel al binnendoorstond (hij was eigenlijk net 2 weken daarvoor geweest) maar dat het altijd wat meer kon en dat het met spat ook zoeken blijft tussen ontlasting van het gewricht en (blijvende ?) schade doen aan de beenstand. Een paar dagen later heeft hij haar wat schuiner gezet en hebben wij de de pijnstilling wat omhoog gebracht en was het afwachten. Zondag maar eens voorzichtig erop gestapt en ze liep gewoon goed, nog wel wat stram in het begin maar niet onzuiver. Maandag een half uurtje met haar instructrice gereden en ook toen ging het weer goed. Daarna een dagje rust en ook woensdag weer een half uurtje gereden: stijf van de spierpijn van maandag, maar nog steeds helemaal zuiver met haar rechter achterbeen. Vandaag aan de longe: helemaal goed en en mooie gangen erin, zowwwww.
We zijn dus kennelijk weer op de goede weg
Kiek is mega vrolijk, iets wat ze de laatste weken helemaal niet meer was. Die loopt helemaal jolig te doen en kattekwaad uit te halen. Ze staat nog een weekje of 2 tot 3 buiten en dan gaat ze in haar nieuw aangeklede stal. Met rubbermatten. Ze heeft ze al even gekeurd en haar reactie was: met een gelukzalig gezicht gaan staan plassen wat in haar taal betekent: goedgekeurd
Nu duimen we dus dat we de winter op deze manier doorkomen en dat Sara voorzichtig weer haar oude trainingsniveau (M2, voorbereiding Z1) kan gaan oppakken de komende tijd.
Beter nieuws gelukkig dan vorige keer en dat brengt ook weer wat meer rust hier in huis gelukkig !
Wat ons eigenlijk het beste gevoel gaf was dat ze het voorjaar flink op pijnstillers heeft gestaan, maar toen ook gewoon gereden is en deze zomer (zonder pijnstillers) ook pittig getraind is en zelfs een intensieve trainingsweek bij Bartels heeft volgehouden en dat ondanks dat alles er geen wijzigingen op de foto's te zien waren. Oftewel: de conclusie van de DA in maart dat ze gewoon mocht rijden en getraind worden en dat ze zelf wel zou aangeven of het ging of niet is helemaal goed geweest. Ik heb me nog wel eens schuldig gevoeld dat we haar met pijnstillers toch gewoon lieten rijden (mocht van de DA), maar dat dit kennelijk overbodig is geweest. Ze heeft het er gewoon lekker op gedaan en nu heeft ze even een dipje en dan is het weer zoeken naar de juiste weg om er mee om te gaan. Haar sprong wordt in ieder geval niet slechter van normale training en dat is fijn.