Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:ik denk dat per paard goed wordt gekeken welk beslag het beste is. In de kliniek werd voor mijn paard beslag met een verbrede tak aangeraden. Misschien ook omdat hij over de buitenzijde afwikkeld en dat dan het bandje geen rust krijgt bij breakover beslag.
horseyfries schreef:Maris schreef:ik denk dat per paard goed wordt gekeken welk beslag het beste is. In de kliniek werd voor mijn paard beslag met een verbrede tak aangeraden. Misschien ook omdat hij over de buitenzijde afwikkeld en dat dan het bandje geen rust krijgt bij breakover beslag.
Als hij aan die kant pijn heeft dan zal hij daar echt niet over gaan afwikkelen als hij de kans krijgt om het anders te doen met breakover beslag. Hij doet dat nu mss juist omdat zijn stand, bouw en beslag hem telkens weer dwingen het op die manier te doen.
horseyfries schreef:Als hij aan die kant pijn heeft dan zal hij daar echt niet over gaan afwikkelen als hij de kans krijgt om het anders te doen met breakover beslag.
Maris schreef:Ja hij heeft eerst breakover gehad en nu verbrede tak. Verbrede tak was vanaf begin aangeraden door de kliniek, maar hoefsmid dacht dat breakover beter zou zijn.
Maris schreef:Wat ik me afvraag, hoe belangrijk is beweging voor het herstel van het bandje ? Is het net als bij pezen super belangrijk om te stappen ( op het harde ) of is juist zoveel mogelijk rust belangrijk ?
Maris schreef:Ik kwam net dit tegen : When this first happened, I found a study that showed a corrolation between injecting the coffin joints with steroids and a higher than normal incidence of collateral injuries.
Herkennen jullie dit ? Staat trouwens in dit topic : http://www.chronofhorse.com/forum/showt ... jury/page4