Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
orsini schreef:a ok, de mijne is zelfs op een zachtere ondergrond af en toe nog gevoelig helaas..... dat moet toch echt wel overgaan!! Iemand andere tips dan hoofboots? Of is het echt gewoon wachtten tot de betere hoef helemaal naar beneden is uitgegroeid?
orsini schreef:a ok, de mijne is zelfs op een zachtere ondergrond af en toe nog gevoelig helaas..... dat moet toch echt wel overgaan!! Iemand andere tips dan hoofboots? Of is het echt gewoon wachtten tot de betere hoef helemaal naar beneden is uitgegroeid?
orsini schreef:Ik heb juist gehoord dat je de zool met rust moet laten omdat deze anders nog dunner wordt dan hij al is......
scoxxx schreef:Ik denk dat Orsini toch met hoefbescherming (paard mag absoluut geen pijn lijden is mijn heilige overtuiging)
orsini schreef:hoi A_mieke: wat noem jij lange duur? Ik vind het namelijk al zo lang duren. Hoe lang heeft het bij jouw paard geduurd voordat ze goed liep en laat jij de wand langer?
orsini schreef:Ik heb juist gehoord dat je de zool met rust moet laten omdat deze anders nog dunner wordt dan hij al is......
orsini schreef:dat hoop ik dus ook te bereiken, maar mn paardje moet best van ver komen, dus misschien moet ik gewoon nog meer geduld hebben??
orsini schreef:een hoofcast is een soort van mechanisch gips. Het is dus niet al te stug en kan met de hoef meebewegen. Daarin legt men meestal een pad om voor zool en kussendruk te zorgen. Het kan 2 weken blijven zitten en dient als een alternatief voor hoefschoenen voor paarden die erg gevoelig zijn. Ik weet alleen niet of ik dit zou aandurven of niet. Bv aangezien er geen lucht bij de hoef kan komen e.d ben ik bang dat de kussens gaan rotten
orsini schreef:o dat is jammer, hoe hebben jullie deze pony toen verder behandeld?
Antheman schreef:Shyla25 schreef:Wij hebben eens Hoofcast geprobeerd voor een ex-bevangen pony, sleet heel snel door helaas.
Wat is dat dan voor spul Shy?