nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:26

Hihi, Isa bezorgd je grijze haren.
Ze loopt wel goed (zonder schoen kon ik niet goed zien, daar draaide ze net de hoek om).

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:17

Nee zonder schoenen loopt ze niet goed. Toen ze net van de ijzers kwam al helemaal niet, vandaar de schoenen weer aan. Nu bouw ik het langzaam op (het op blote voeten lopen), maar na een uurtje of zo, zie ik dat ze last krijgt van de voorhoeven en dan gaat gelijk de achterhand, met name die rechterknie opspelen; die is niet sterk genoeg om veel gewicht van voor te kunnen dragen.
Hoefsmid komt dus terug; tot die tijd is de schoen weer even mooie tussen oplossing. Kan ze in ieder geval met Yoblin rennen :D

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 20:33

Hahaha moest wel lachen om dat filmpje, vooral jouw commentaar dan. :D :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:27

Haha, ja weet het ... :o ... alsof er een ramp gebeurd :+

Anniick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 17:12

Voor de liefhebber heb ik nog Cavallo's in het bruin maat 4 te koop.
Helaas zijn hoefschoenen bij mijn paard echt geen optie. Hij loopt ze kapot van achteren. Van achter zijn ze dus flink gescheurd, maar ik heb het geplakt met speciale leer/rubber lijm waardoor het weer heel is. Zolang het paard niet aantikt, kunnen ze nog perfect een flinke tijd mee.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:43

iana schreef:
Ik heb ze gekocht, de Equine fusion!!! Ze zijn onderweg...hou jullie op de hoogte :P

Ik heb ze ondertussen al gezien. Ze zien er goed uit! Goed aanpasbaar langs alle kanten en flexibele zool. Ik ben benieuwd voor het eerste gebruik!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:44

Nu word ik ook nieuwschierig naar de Equine fusion ;) Alleen mij lijken ze zo hoog sluiten.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:17

Hoogte valt heel goed mee hoor, ik ga mijn best doen en morgen misschien foto's plaatsen ;)

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:26

Geen ervaring met de Equine fusion, maar als ik ze zo zie ben ik zo bang voor schuurplekjes. Benieuwd naar de ervaringsdeskundige die de schoenen al echt veel hebben gebruikt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:38

Ik weet niet of ik die flexibele zool nou wel zo'n uitkomst vind. Als je een paard hebt wat gevoelig is op kiezels dan doen deze schoenen dus niet, terwijl de harde zool van de normale schoenen iig de druk nog verdeeld. Áls je dan iets flexibels/dempend wilt zou ik het eerder zoeken in zachte zooltjes.
Ik gebruik tegenwoordig (áls ik ze gebruik) gewone in vorm geknipte zooltjes uit een stuk ondertapijt.
Die gaan niet zolang mee, maar zijn een flink stuk goedkoper als die gekochte zooltjes (die ook niet zo lang leven heb ik begrepen :D ) .

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:12

DubbelDun schreef:
Ik weet niet of ik die flexibele zool nou wel zo'n uitkomst vind. Als je een paard hebt wat gevoelig is op kiezels dan doen deze schoenen dus niet, terwijl de harde zool van de normale schoenen iig de druk nog verdeeld. Áls je dan iets flexibels/dempend wilt zou ik het eerder zoeken in zachte zooltjes.
Ik gebruik tegenwoordig (áls ik ze gebruik) gewone in vorm geknipte zooltjes uit een stuk ondertapijt.
Die gaan niet zolang mee, maar zijn een flink stuk goedkoper als die gekochte zooltjes (die ook niet zo lang leven heb ik begrepen :D ) .

Zo flexibel zijn ze ook weer niet hoor, niet dat ieder kiezeltje te voelen is. Ik had daar ook mijn vraagtekens bij, maar paard liep opeens prima op de kiezels! Terwijl ie daar blootvoets echt kreupel op liep.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:37

OK, dat is dus beter als ik me voorgesteld had :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:41

Mocht iemand intresse hebben in gloednieuwe cavallo's maat 3, dan kan diegene zich bij mij melden :D
Had 2 maten gekocht, om zo te kunnen kijken welke beter zitten, maar maat 3 is te groot.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:02

Isabella doet het beter op haar hoefschoenen als toen ze nog op ijzers stond.
Alleen zonder iets aan de voeten gaat niet. Is ze nog steeds te gevoelig en te pijnlijk.
Oplossing nog niet direct gevonden voor dit probleem.
Voorlopig houdt ze haar RX schoenen aan en hoop ik dat of easyboot of Cavallo snel met een kleinere maat schoen komt :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:38

Nu Isa het zo geweldig doet weer op schoenen, ben ik maar weer eens op zoek naar de ideale schoen. Zag op de site 'hoefschoenenwinkel' dat er speciale leren schoentjes voor shetlanders en ezels zijn. Volgens mij zijn dat de schoenen die ik toen eens in handen had ... heb vraag bij Klaas gelegd of dat mogelijk wat is. Jammer dat de Cavallo's nog altijd niet in kleine maatjes zijn, of de RX, want dat is wel een hele fijne schoen voor zulke omstandigheden waar Isa nu in verkeerd. Ze zijn licht in gewicht, drogen snel bij nat weer, zijn 24 uur te dragen, geen drukplekken of metalen clippen die open kunnen. Maar helaas in haar geval wel bijna 2 maten te groot inmiddels :o

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:44

Ik zit te sprngen om de kleinere cavallo's te proberen. Die zouden er in augustus al zijn.....

Die leren shet/ezel schoenen kende ik ook nog niet, als jij hem nu test ben ik heel benieuwd ;).

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:32

Ik heb ze een tijd geleden eens in de hand gehad, maar toen waren ze nog niet in Nederland te koop.
Nu dus wel ... zien er wat anders uit dan ik me kon herinneren, maar toen vond ik het een grappig schoentje. Zwitsers fabrikaat, wordt wel op maat gemaakt.
http://www.hoefschoenenwinkel.nl/index. ... dmade.html
Alleen nu zie ik die gespjes en vraag me af of dat allemaal we zo handig zit om het voetje heen. Zeker bij 24 uur moeten dragen zoals ik nu zoek.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 22:34

ik heb de equine fusion ook thuis om te proberen maar t paard staat in de kliniek met darmproblemen dus ik heb ze nog niet gepast. ik vond de zool niet te flexibel overkomen. ze zien er wel high tech uit!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 23:23

Dennis schreef:
Ik zit te sprngen om de kleinere cavallo's te proberen. Die zouden er in augustus al zijn.....

Ik zie net dat de Delta schoenen wel in maat 00 en 000 zijn.
http://www.hoefschoenenwinkel.nl/index. ... fboot.html
Lijken erg op de Cavallo schoenen.
Kan alleen geen maten vinden .. edit; wel gevonden. Maat 000 is voor hoef 102-109 mm, dus gelijk aan Cavallo maat 0. Maw, te groot.

Op een Duitse site kwam ik nog deze schoen tegen, ook geen shetlanderschoen trouwens:
http://www.kraemer-pferdesport.de/Turf- ... &ci=250071

Er is tegenwoordig echt enorm veel te koop ... maar nog altijd niet wat ik zoek ;)
Softrides zouden wel in de buurt komen, want zijn wel in kleine maten te bestellen.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:51

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:54

Ik zoek er eentje doe thuis komt meten
Maar weet niet of dat er wel is?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:32

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:46

Kijk ook eens bij www.hoefschoenenwinkel.nl
Klaas komt ook opmeten aan huis en verkoopt op dit moment zo'n beetje alle soorten hoefschoenen die er zijn.

Die schoentjes van Marktplaats zijn inderdaad op maat gemaakte schoenen van Smit. Die zou ik zelf niet snel tweedehands kopen, want ze worden echt exact op maat gemaakt aan de hand van een in eerste instantie gipsen mal van je paardenvoet. Iedere afwijking (ook van eigen voet), past al snel niet meer.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:50

Ik had al mailcontact met Klaas (uit Uden?)
Maar hij reageert helaas niet meer...erg jammer.
En er staat helaas geen tel nummer op de site.
Bekijk morgen de andere links even, bedankt

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:54

Ik had die site voorbij zien komen. Staat idd alles op !

Heb een paar Cavallo's verkocht. Had 2 maten besteld, omdat ik niet precies welke er goed zou passen.
Maat 2 zit echt als gegoten :D Pony heeft er al mee gedraafd en ze bleven zo mooi zitten. Alleen die sokken zitten wat in de weg. haha.

Vanavond een 3e hands ;) Renegade overgekocht. Kan niet wachten tot ze er zijn. Ben erg benieuwd. Mochten ze goed bevallen zou ik daar in willen investeren. Een paar op maat laten maken. Vind de renegades wel duur, maarja als ze super zitten :D