Hanneke84 schreef:Het is lastig als je niet weet wat de oorzaak is van die problemen allemaal bij hetzelfde been. Imo kun je het dan pas aanpakken en behandelen.
Daar heb ik al over na zitten denken, Hoef linksvoor is bij Boa altijd iets steiler geweest dan rechtsvoor. Hoefsmid zei al dat dat er waarschijnlijk ook mee te maken heeft.
Ze is ook scheef. Ook was ze altijd geneigd met rijden om haar hals recht vooruit te houden. Stijf en vast in haar rug. Met lessen verbeterde ze altijd wel, maar had ze de dag erna weer een dik been, of was ze stijf, etc..
inge176 schreef:Ik doe met mijn paard, 3 en 4 op de voorbenen, ook rustig aan. Sommige mensen zeggen dat ze wel weer wat dressuur oefeningen kan doen in de bak.
Maar ik doe het gewoon niet uit voorzorg. Ik ben bang dat ze dan snel minder wordt.
Herkenbaar! Ik heb Boa sinds ze 9 maanden is, ze is nu 11. Ze is al langer niet dan wel goed. Ik heb er al behoorlijk wat mee gedokterd, anderhalf jaar geleden is ze ook op de foto en scan gezet, maar daar kwam niets uit. Dus maar weer lessen, maar ze werd weer slechter. Vervolgens op advies van mijn instructrice een winter alleen stappen, buiten, rechtuit. Daarna liep ze inderdaad beter. Weer gaan lessen, en regelmatig rijden, maar het ging weer mis.
Toen heb ik haar op de trailer gezet en meegenomen naar Utrecht, (Uithof). Daar kwam dus de hoefkatrol (4) uit, sesambeentjes 3, en de peesblessure. Volgens de dierenarts kwam op dat moment de pijn van de peesblessure, dus die zijn we gaan behandelen. Boxrust, stappen, vervolgens periode in de wei. Pees ziet er nu weer goed uit.
Lange teugelen ken ik een beetje, heb twee lessen van Piet Bakker gehad. Toen moest ik veel zijgangen doen, en dat mag ik nu van de dierenarts juist niet. Dat is vanwege haar pees. Het lijkt een beetje een vicieuze cirkel te zijn geworden.