Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:47

liedjuh2 schreef:
Kan het niet zijn dat de wei wat ongelijk is. Sowieso zou ik beginnen in een goede rechtgetrokken rijbaan en bij gebrek aan, op het harde. Denk dat dat nog altijd beter is dan in een weide. Ik vind haar sowieso op dit filmpje echt nog niet goed. Misschien was ze bij de DA wel goed omdat ze daar een goede bodem onder haar voeten had. Zou het sowieso eens kijken op een andere bodem hoe het dan is.

Lizaa01 schreef:
NOa, Die dag voelde ze ook niet goed aan, (had van te voren ook gek gedaan in weitje, misschien dat het daar aan lag) dus heb ook niet meer gedraafd als wat op het filmpje te zien is. Nu voelt ze wel een stuk beter.
Bij de kliniek was ze toch wel een stuk beter. Heb filmpjes met de da samen bekeken van de
1e keer dat ik daar met Valery was en van die dag en je zag echt veel verbetering.

Mag vanaf dit weekend 5 minuten gaan draven maar wil eerst een filmpje laten maken van de draf om te kijken of ze wel "goed" is, anders durf ik het inderdaad ook niet aan..

Dit kan inderdaad ook het probleem zijn. Een weide is sowieso niet echt een goede plek om te beginnen met opbouwen. Probeer het asfalt of een harde zandweg. En als je paard niet lief is buiten, zoals die van mij, probeer dan in een vrij harde bak. Ik zou nog wachten met die 5 minuten draven. Begin eens met een paar keer 100 meter. :)

Ben met die van mij nu 7 weken aan het draven en zit op 6 minuten. Maar misschien ben ik wel té voorzichtig ;-).

liedjuh2

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:59

Zo fijn, iedereen die weer aan het opbouwen is!!!
Ik moet uberhaupt nog anderhalve week wachten of hij idd een peesblesure heeft. Tot nu toe is het alleen nog een bloeduitstorting in het peesvlies. Maar zit er ook gewoon op en moet 2x per dag een half uur stappen. Daarna wel goed in het coolpack for sure!
Hoop dat ik 2 oktober te horen krijg dat het alleen de schieffel is en die ingespoten kan worden! Bleh... Ben nu al zenuwachtig en moet nog anderhalve week wachten voor ik meer hoor.... Stress!!!!!! Hoewel zijn been zich echt netjes gedraagt. Is alleen dik geweest voor ik naar de DA ben geweest. Toen hebben ze vochtafdrijvers ingespoten zodat hij een paar dagen later gescant kon worden en daarna nooit meer dik geweest. Ook de manier waarop de schieffel warm is, lijkt het alsof het niet de pees zelf is, volgens mijn stagebegeleiders...... Let's hope so!!! Ik zou sowieso ook super rustig aandoen. Hoewel, als ik er nu op zit, heb ik iedere keer weer zo een zin om aan het werk te gaan!!! :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:16

Lizaa01 ik zie inderdaad ook een mega kreupel paard dat absoluut niet wil draven. In de stap zie je eerst niets, maar naarmate het filmpje vordert zie je de achterhand stijver worden en toch ook soms doorzakken. Ik moet zelf zeggen dat ik bang ben dat je paard belastingskreupel is. Ik ga er namelijk vanuit dat je DA kundig genoeg is en kan zien wanneer een paard kreupel loopt, hij heeft echter niet gekeken hoe ze liep toen jij erop zat. Loopt ze aan de longe of los in de wei net zo kreupel?

Wat zei je DA van het filmpje wat je liet zien? Want daarop was ook een kreupel paard te zien.

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:03

Of ze aan de longe kreupel loopt weet ik niet, heb ik nog niet geprobeerd omdat ze hier
tot nu toe telkens te veel energie voor had. Dan werd het een bokpartij en geen rustig drafje..
Ik wil deze week een nieuwe filmpje maken en mocht ze daar nog niet goed op zijn stuur ik hem op naar de DA.
De 5 minuten draven laat ik idd nog achterwege ;)
Het rijden in de wei daar heb ik ook over nagedacht. Dit doe ik in overleg met de DA. Onze buitenbak
is te zwaar, en langs de weg is het een keer mis gegaan dus dat durf ik niet meer aan. Wel loop ik langs de weg wel eens aan de hand met d'r.
Ze heeft speciaal beslag achter, de voorkant is breder. Wanneer ze in een te zware bak loopt hebben deze ijzers geen effect.
Het is goed om haar een verende bodem aan te bieden en volgens de DA is de wei goed.
Er hebben al een hele tijd geen paarden meer op dat stuk wei gelopen dus het is niet ongelijk oid.
Moet wel zeggen dat ik gisteravond weer zag dat ze niet al haar gewicht op haar geblesseerde been zette
na het liggen, dit is dus nog niet over :(

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:07

Balen hoor!! Hopelijk krijg je het goed uitgezocht en kun je binnenkort wel fijn aan het werk!

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:15

Dankjewel! Ik hoop het ook!
Gefeliciteerd met je verjaardag!!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 15:25

Tnx!!

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:38

Hier ook goed nieuws ! ik ben vrijdag voor een scan naar de veearts gegaan en ik mag er weer op !
Mijn paard heeft een blessure aan de tussenpees en staat sinds juni op rust. Ik heb hem wel in de wei gelaten en dagelijks aan de hand gestapt. Hij heeft zich keurig gedragen en dat was op de scan goed te zien. Het 'gat' is weer dicht en nu is het van belang dat de boel weer aansterkt. Voorlopig onder de man stappen en over 2 weken rustig wat stukjes drafwerk erbij. Ik heb van het weekend weer zitten genieten in het zadel :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:05

Super Hartje!

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 22:19

Heerlijk Hartje! Geniet er van!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:19

Super hartje!!

Ik mocht heel de tijd al onder het zadel stappen, maar meneer wilt weer aan het werk en iedere keer als ik aanspoor om weg te stappen, zit hij al in draf. Galopjes hebben we ook al gehad. Dus ik blijf er deze week maar gewoon naast stappen..... 2x een half uur...... Maar, beter dan dat ik nu ga draven en hij zich forseerd.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 11:59

04-10 om 0930 scannen. Dat moet toch geluk brengen op dierendag?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 12:24

Weet iemand misschien wat een 3D scan kost in Wassenaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:38

Bellen dan weet je het!

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:46

Succes Vonneke. Ik ga voor je duimen. Moet goed gaan op dierendag !!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:15

Wat fijn Hartje. :) Hopelijk verloopt alles voorspoedig!

Wat leuk vonneke, ik moet ook op dierendag scannen! Ben benieuwd!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:42

wat een positieve berichten allemaal! Nu deze trend voortzetten *\o/*

Met mijn paardje gaat het ook helemaal goed, we zijn weer aan het draven en galloperen, en voor een paar minuten pak ik haar ook weer op. Ze voelt heel soepel aan en heeft weer zin om te werken. Helemaal blij :)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:52

Hier ook goed nieuws gisteren bij Emmeloord.
Vocht is minder, ringband is wederom mooi geslonken en ook de structuur ziet er prachtig uit!
Nu dus draven uitbouwen naar 25 minuten, galop erbij blijven doen en in januari weer terug.

Met een beetje mazzel hoop ik misschien halverwege volgend jaar weer vol te kunnen trainen en dan hopelijk de laatste puntjes te mogen rijden in de M2!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:05

Hier minder goed nieuws, paard kreupel. Been was iets warm, maar niet dik. Andere been was overigens ook warm.
Begon met draven in de bak en voelde meteen al dat ze niet goed liep, heb der 3 dagen niet gereden, dus hoop dat het stijfheid is. Ben afgestapt en been afgespoeld, morgen weer eens kijken. Durfde het risico niet te nemen dat het toch geen stijfheid is.
Ze heeft waarschijnlijk gek gedaan in de wei vandaag :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:04

Noa hopelijk is het niets. Je schema is toch volgens de veearts?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 23:16

Klopt, alleen de wei op eigen houtje gedaan.
Hopelijk valt het allemaal mee! :(

Edit: gefeliciteerd met je verjaardag!! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 05:43

Dan toch geen schema via veearts?

Nog 1 week te gaan!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:40

Jawel, wel voor opbouwen. Paard zou pas in Maart in de wei mogen.
Ze werd ook onhandelbaar, dus besloten om haar voor dat de winter begint in de wei te zetten :)
Met het risico dat het fout kon gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:34

ok op die manier! Dat is wel erg zuur!
Waarom mocht ie van de veearts niet op de wei?
Mijn paard is direct de wei op gegaan, met een been waar je u tegen zegt zo dik. Dit heeft de genezing wel vertraagd daar ben ik van overtuigd.
De eerste weken heeft hij tegen 110 door de wei gegaloppeerd wat resulteerde in afwisselend een heel dik been en dan weer dagen dun.

ik ben blij dat ik hiervoor gekozen heb. Stalrust vind ik onder geen beding een optie.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:52

Veearts wou dat het been eerst zou aansterken, want was bang dat wanneer ze een verkeerde beweging zou maken de pees weer zou scheuren oid. Toen ze onhandelbaar en chagrijnig werd heb ik toch besloten om paard op de wei te zetten. Ging eigenlijk super, paar keer een uitbarsting gehad. Maar meestal stond ze heel rustig. Nu denk ik toch een sliding gemaakt of iets toen het zo nat was.
Been was vanmorgen ook iets dik, niet meer zo dik als gisteren. Laat haar even 3 dagen stilstaan, kijken of het been weer afneemt in dikte. Heb lekker gewandeld vandaag en ze staat ook wel gewoon in de wei, pas na het spoelen zag ik weer verschil. Minder vocht en been was weer iets harder.

Volgens de staleigenaar zou wanneer het een kleine terug val is, het weefsel wel sneller genezen als het been nog steeds bezig was met genezen. Even afwachten dus maar weer.