Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ash_ schreef:Het hooi is van vorig jaar maar alle voedingsstoffen zijn er uit gehaald had de boer het over. (zal ik nog eens na moeten vragen maar het ziet er oud uit en ruikt niet. Is ook heel grof)
cato47 schreef:Hoi allemaal,
Kom weer even binnenvallen. Ik heb de laatste tijd verschrikkelijk weinig tijd gehad om te schrijven, ik kon het maar net bijhouden met lezen!
Een positief bericht! Hier gaat alles boven verwachting, geweldig goed!
Keny is flink afgevallen, net als haar weidegenoot, die nu nog net zoveel af moet vallen als ie al kwijt is, maar Keny ziet er nu prima uit. Mooie slanke nek, en prima zacht. Ik heb haar de laatste tijd nog nooit zo alert gezien: oortjes er mooi op, stralende blik in haar ogen, en bewegen doet ze als nooit tevoren! Ze beweegt gewoon een stuk losser door haar hele lijf!
Wat weidegang betreft, hier staan de paarden 's nachts in de wei, niet ideaal, ik weet het, maar het levert geen problemen op tot nog toe. Overdag geweekt hooi, ook vanwege een stofallergie van een ander paard.
Ik heb sterk het vermoeden dat de eerste keer hoefbevangen in maart het gevolg was van die gigantische dosis antibiotica die ze heeft gekregen ivm met haar draadverwonding in januari. De hele darmflora van streek.
Of de laatste keer nu echt een periode van hoefbevangen was, weet ik niet... misschien toch alleen maar erg gevoelig door dunne zolen en het bekappen? Ik zie ook geen duidelijke sporen van een tweede keer hoefbevangen op haar hoeven.
De ribbel van de eerste keer is er nu mooi aan het uitgroeien.
Zal proberen er binnenkort fotos van te maken!
Karin
Ash_ schreef:Ja het is eigelijk voor de koeien volgens mij
Kan ik dit geven?
Jannepauli schreef:Jij kan dus zo mee in het team van Lolclub en Paars die zich aan het voorbereiden zijn voor de EX-HB Spelen in 2012. En aangezien ik mijzelf zojuist tot 'coach' benoemd heb, nodig ik je uit voor een plek in het team.
DubbelDun schreef:Ik kreeg net een mailtje met een nieuw voer van Marstall
http://www.marstall.nl/Katalog%202010/m ... ght_NL.pdf
Wat vinden jullie van de samenstelling ??
lolclub schreef:Jannepauli schreef:Jij kan dus zo mee in het team van Lolclub en Paars die zich aan het voorbereiden zijn voor de EX-HB Spelen in 2012. En aangezien ik mijzelf zojuist tot 'coach' benoemd heb, nodig ik je uit voor een plek in het team.
Hebben we in ieder geval een coach die de wind eronder houd![]()
Maarre... Coach, wanneer hebben we de eerste bondstraining ?
Jannepauli schreef:Ash_ schreef:Ja het is eigelijk voor de koeien volgens mij
Kan ik dit geven?
Tja... het kan wel maar dan moet je je realiseren dat er echt nog maar heel weinig voedingsstoffen inzitten. Dat zal dus op de een of andere manier gecompenseerd moeten worden: hetzij door weidegang, hetzij door een deel gewoon hooi, hetzij door vitamine/mineralen supplement. Wat dat laatste betreft: ik hoop vandaag mijn zak 'Ultimate Balancer' van D&H in huis te krijgen - mijn F4F is bijna op en ik wilde op een ander supplement overgaan. Als je de verhalen mag geloven zou Ultimate Balancer een goede aanvulling zijn om tekorten te voorkomen.
Nog even terug naar het koeienhooi: ik merk wel dat met name Pauli er moeite mee heeft: de mest is vezeliger dan normaal en de kleur is ook wat vreemd. Gisteren heb ik Pauli alleen gewoon hooi gegeven en dat zie je dan toch wel terug in de mest vandaag.