Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Niet goed om op internet te gaan zoeken naar wat je paard eigenlijk heeft
Geeft geen geruststelling, maar gelukkig zie ik hier op de laatste paginga's ook betere berichten. 91 pagina's heb ik niet doorgelezen, ga later even wat meer lezen, maar moet mij bij de groep aansluiten. Beschadiging van de binnenste collaterale banden is geconstateerd in de voet van mijn merrie. Hoe waarom en wat is voor mij nog een groot vraagteken. 4 weken terug kreeg ze een hoefzweer, maar ze bleef onregelmatig. Dus vandaar dat ik uiteindelijk naar de kliniek ging - ben naar de Raaphorst gegaan - waar dit naar boven kwam. Best een domper als je uitgaat van een zweer
Maar daar was inmiddels niets meer van te zien op de foto's etc.
Waar ik wel van schrok was de minimale revalidatie van 3 maanden
Hoop dat die 4 weken dat we al gaan hierbij horen
Ze is nogal een uitspatter qua achterlijkheid aan de longe, dus we gaan een dobber aan hebben om die rustig in haar kop te houden. Gelukkig mag ze wel stappen, dan kan ik haar misschien geestelijk ook wat dingen vragen (grondwerk dingetjes). Stappen jullie vooral op het harde of zachte? Hard is vlakker toch?
Daarnaast is het niet echt een paard dat makkelijk op rust kan...
Ze is altijd zo slim en voorzichtig, ik kan haar op het laatste moment opeens een stapel stenen in sturen bijwijze van, en nog stapt ze daar netjes en voorzichtig overheen, we rijden in de raarste bermen, vliegen over hindernissen, en nooit struikelen en doen. En dan toch stiekem dit. Grmbl. Ik verdenk nu het 'ongelukje' met onze vakantie, toen we in een volle rengalop over den pad vlogen en ze daarin haar hoefschoen verloor, uittrapte en compleet afscheurde. Dat was deze voet. Mogelijk is het toch niet helemaal goed gegaan? (al heeft ze daarna nog weken prima gelopen). 
Maar doordat ze die rustperiode heeft gehad was dat bandje wel weer zo aangesterkt dat de uitspattingen die ze dan had wel opgevangen konden worden zonder dat er weer schade ontstond.
Wel wrang. Zit te twijfelen om het zadel nu al uit de deur te doen, maar momenteel zie ik het misschien wat zwartgalleriger in dan dat het is en moet ik hem gewoon nog even een tijd laten verstoffen. Wie weet ooit weer
Maris schreef:Maar bij ons ligt de bodem in de rijbak niet zo vlak, dus dat is geen optie denk ik.
Ik snap het roll over/break over beslag niet helemaal voor paarden met deze blessure trouwens. Mijn paard b.v. loopt al jaren erg over de buitenzijde. Blessure zit ook aan buitenzijde. Met break over beslag kon hij nog gemakkelijker over de buitenzijde heen rollen, maar dat wil je toch juist niet met die blessure ??
Maris schreef:Maar bij ons ligt de bodem in de rijbak niet zo vlak, dus dat is geen optie denk ik.
Ik snap het roll over/break over beslag niet helemaal voor paarden met deze blessure trouwens. Mijn paard b.v. loopt al jaren erg over de buitenzijde. Blessure zit ook aan buitenzijde. Met break over beslag kon hij nog gemakkelijker over de buitenzijde heen rollen, maar dat wil je toch juist niet met die blessure ??