[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ka_tje

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:56

@Mister: Ik ben zo blij voor je dat alles zo goed gaat! ik hoop dat je weer lekker kan gaan lessen!

Urka blijft nog steeds relatief kalm. Moet nu wel zeggen dat het weer hier niet meehelpt. Het is hier een beetje stormachtig. Ze heeft gisteren dan maar haar drinkbak stuk geslagen. Ze stond wel vast, maar de drinkbak hangt dan direct achter haar. Moet ze maar voorlopig drinken uit een emmer. Ik hoop dat dit snel voorbij is! Het verband blijft gelukkig wel redelijk goed zitten.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:08

mvermeulen1 hoe is het bij jou gegaan met de tandarts?
Bij Lorenz was weinig aan de hand links boven was iets hoger en achterin nog iets.
Alles is weer glad en goed hij heeft een goed en mooi gebit moest wel gesedeerd worden.
Rijden gaat ook nog steeds goed dus kan er weer tegen aan komende tijd.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:43

hij moest flink verdoofd worden want hij zag de lol er echt niet van in..hij had flink wat haakjes helemaal achterin dus moest echt onderhanden genomen worden..hij schijnt nogal een raar gebit te hebben..maar we kunnen er weer tegenaan..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:47

Fijn dat je paard er vanaf is erg vervelend haakjes.
Morgen hou ik een dagje rust hij kan misschien iets last hebben.
Jammer nu van het vochtige weer.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 22:06

daarvoor heb ik hem gelongeerd en hij liep erg fijn..nog een paar dagen wat rustig aan doen vanwege zijn gebit en na het weekend een poging wagen in de bak

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:27

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 23:13

Hee dames wat een pet weer he! Heb vanavond gelukkig met Danté lekker binnen kunnen rijden tijdens de les op de club. We hadden springles en mevrouw was zo gek als een deur. Gewoon lekker basis meegedaan maar was af en toe niet te houden. Tsja blijkbaar haal je het springen toch niet uit een springpaard. Hopen dat morgen alles nog goed is. Idioot dat het ook is :+.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:46

van het weekend een kort stapritje gemaakt en gister en vandaag in de bak gereden en dat ging best lekker..merk wel dat we er echt even uit zijn geweest maar we doen het lekker rustig aan wat ik wel grappig vind is dat hij nooit snel buiten adem is en zweet hij ook niet veel heeft hij trouwens ook nooit veel gedaan maar IK :o mij hemel ben al bekaf na 5 rondjes en ik ruik altijd naar "roosjes" als we klaar zijn en sem zucht 3 keer en staat erbij alsof hij nog wel een rondje kan..3 kwartier tot een uurtje en dan begin ik met lang in en uit stappen..

24ste staat er een strand of bos ritje gepland geen gekke dingen maar gewoon even lekker uitwaaien..

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 19:59

Wat fijn dat het hoed gaat! Je hebt alvast een dag om naar uit te kijken!

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:38

Fijn dat het zo goed gaat! Heerlijk dat je een datum hebt om naar uit te kijken!

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:41

we hebben net besloten dat we naar de vlietlanden gaan..is een mooi stukje gebied en niet al te groot en lekker dichtbij..heb er ok wel zin in..gezellig ouwehoeren met me vriendinnetje die ik niet zo vaak meer zie en lekker genieten van onze knollies..

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:07

Heerlijk zeg! Ik wil ook zo grqag nog een keertje met mijn knollie naar het strand maar het is voor ons best nog we een end vanuit de achterhoek.

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:09

Ik had een super tinker als verzorgpony. Helaas is ze nu ingeslapen omdat ze dia artrose had.
Verder weet ik niet waar ze het had.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:13

in de achterhoek kan je toch ook lekker rijden? tenminste ben een paar keer op vakantie geweest in westendorp en mooie zandpaden door de akkers, waar ik woon heb je helaas niet van die mooie ruiterpaden dus moeten we echt met de trailer weg wil je in rust en natuur willen rijden... voorheen reed ik met sem wel de lange ritten en kwamen we op mooie plekjes bij ons in de buurt maar dat doen we maar niet meer die lange ritten, laatste keer was geen succes ook omdat je hier vaak op de weg moet rijden.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:45

Achterhoek is ook mooi maar als je er regelmatig komt wordt het 'normaal' maar we hebben zeker mooie zandpaden. Ik hoef maar 5min met de trailer en dan ben ik in het bos :)!
Ik kan bij mij thuis ook wel buitenrijden, er is geen bos maar wel alleen paden die allern per fiets bereikbaar zijn..

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:17

hier geen zandpaden dat blijf ik wel jammer vinden maar ja is strand een half uurtje met de trailer en A'damse bos ook half uurtje..moet alleen altijd wel een trailer en vervoer regelen dus moet het altijd wel plannen...

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 00:44

Ja dat is inderdaad niet fijn. Ik heb zelf ook geen trailwe rijbewijs maar wel een mama en een oom die mij rwgelmatog naar lessen, wedstrijden en het bos brengen. Ben een echte bofferd ;)!

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 01:14

de voorwaarden met rijden met een trailer zijn versoepeld dus in de meeste gevallen mag je vanaf dit jaar best rijden met trailer..mits je auto zwaar genoeg is en als je niet meer dan 3500 kilo trekt mag je gewoon met b rijbewijs rijden :z :D jammer genoeg heb ik geen auto met trekhaak..

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 01:32

Ja klopt. Eij hebben een goede auto en een trailer. Alleen ik heb pas een goed jaar mijn rijbewijs en durf het nog niet :+

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 08:46

fijn te horen dat het zo goed gaat bij jullie!

ik mag ook niet klagen hoor, alleen ben ik er totaal niet met mijn hoofd bij de laatste dagen (mijn prive leven ligt compleet overhoop), dus staat Mister qua serieuze beweging ook een beetje op een lager pitje.
maar gelukkig is mijn beste vriendin zo lief om mij bij te schieten wanneer het lastig wordt.

hier moet ik altijd eerst een stuk over de weg of zelfs door het dorp voordat ik bij een ruiterpad ben, maar dan heb ik wel toegang tot bos en strand :D
Mister is alles behalve dol op de trailer, dus ik neem hem bijna nooit mee met de trailer tenzij we echt verder moeten.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:52

wat doet erop mister mag ook via bp hoor postvak en luisterend oor staan voor je klaar.

hier gaat alles ook super we zijn zondag voor het eerst in jaren in het bos gaan rijden. echt heerlijke n voor herhaling vatbaar was spontane actie. maar heb zo genoten. hij is beetje angstig op de trailer nu heb ik dat in oktober op de pareli manier geoefent en hij liep er eigenlijk zo in. voor in de toekomst weer gewoon oefenen dat hij in 2paards gaat met tussen schot. straks voor echo van mn voet weg ben benieuwd of er iest uit komt.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:14

Ik had een vraagje, ik wil mijn haf graag wat bij voeren voor zijn artrose. Glucosamine zie ik ontelbaar vaak in dit topic voorbij komen.

Zijn hier verschillende "versies" van? Of is glucosamine de werkzame stof die in een bepaald goedje zit wat goed tegen artrose werkt? Is er nog een soort "koploper" van alle goedjes? Ik heb begrepen dat het (helaas) gewoon een kwestie van uitproberen is, maar als er een bepaald goedje is waar veel goede reacties over zijn is het het overwegen waard om daar mee te beginnen :)

En zijn er bijwerkingen? Zitten er bijvoorbeeld veel suikers in? Mijn hafje heeft zomereczeem, dus ik probeer de suikers zo veel mogelijk te beperken :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:20

Glucosamine is de werkzame stof en zit dus in tig verschillende producten. Ze zeggen dat er niet veel suiker in zit, maar mijn paard werd totaal hyper van glucosamine...... ( door de suikers ??)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:21

De naam "gluco" deed bij mij wel een belletje rinkelen :+ Ook omdat ik al meerdere keren in dit topic voorbij zag komen dat het inderdaad behoorlijk hypere paarden tot gevolg had... Maar dat ligt er dus niet aan dat ze geen pijn oid meer hebben en dus graag weer willen bewegen? (of is dit een heel domme gedachte)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:25

IK geef primeval en dat is gelatinaat, is net wat anders dan glucosamine maar komt omgeveer neer op dezelfde werking. Als ik het goed heb zitten daar geen suikers in (dacht dat op de verpakking stond).
Ook mijn paardje is een stuk actiever en idioter aan het doen maar ik heb bij haar het idee dat het doordat ze nergens last van heeft. Ze zet zich voor de volle 100% in en wordt af en toe dan een beetje jolig. Ik zie het als iets positiefs!