Wisje flink kreupel, alleen rechtsom bij teugels op maat..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Re: Wisje flink kreupel, alleen rechtsom bij teugels op maat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:02

Duimt ook stevig mee. Hoop dat je nu snel hoort waar jullie aan toe zijn Ach gut

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 12:38

Update scintigrafie

Gistermiddag belde de assistente dat er nog geen uitslag was(die was gisterochtend al verwacht) en dat het gisteravond zou worden of vanmorgen.
Dus ik had nogsteeds stress en wist nog niets, maar vanmorgen om 8.00 belde de dierenarts, of ie me wakker had gebeld, ehm ja maar dat maakte me niet uit Knipoog

De scintigrafie had een aantal dingetjes laten zien:
-rug viel binnen de normale waarden dus daar geen gekke dingen

-artrose in de hals was niet aktief, zat er dus wrsch al veel langer en deed niets, reageerde niet en werd dus wrsch ook niet zomaar erger, maar ook al was het niet aktief ze kon wel last hebben van dat plekje artrose bij de onderkant van de wervels C6/C7

-linksvoor waren 2 'hotspots' te zien op de scintigrafie
*een gewrichtsband die achter het hoefkatrol gewricht loopt
*de aanhechtingsplaats van een pees bij de knie(niet het check-ligament maar het ... naam ff kwijt als ik het woord zie weet ik het weer)

Maandag gaat hij Wis weer bijgezet longeren, hopend dat ze dan dus weer kreupel loopt en dan gaat hij LV verdoven en kijken hoe ze dan loopt.
Die 2 dingen in LV konden deze manier van kreupel lopen (grotendeels) verklaren dus er is weer wat hoop.
Of het iets is wat behandeld kan worden heb ik het nog maar niet over gehad, eerst uitsluiten of de kreupelheid er inderdaad door komt.
Maar gelukkig geen kissing spines of iets anders erg in de rug!

Maandag belt hij me weer en dan hoor ik hoe het verdoven&de echo's van LV zijn gegaan.

Het duimen van iedereen heeft dus toch geholpen Haha! Nu maandag maar weer met zn allen gaan duimen Knipoog

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:42

Nou gelukkig is dat uitgesloten dan Lachen
Hopen dat ze nu iets vinden wat goed op te lossen is , ik duim nog even door ! Knipoog

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 12:44

nou gelukkig dan is er toch hoop..... wel naar dat je van uitslag naar uitslag gaat vind je dat niet slopend?

mijn duimpjes gaan weer aan het werk voor jullie..

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:35

Natuurlijk blijven we duimen!!! Mooi dat er iig bepaalde factoren al zijn uitgesloten. Ik hoop op meer goed nieuws !

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:51

Goh, dus het zit hoogstwaarschijnlijk toch linksvoor?
Wat zijn eigenlijk de kosten van zo'n scintigrafie?
Ik vraag dat omdat ik zelf een paardje heb met spat in de sprong rechtsachter, maar jouw verhaal van dat Wisje linksvoor kreupelt als je de teugels op maat maakt lijkt wel verdacht veel op wat mijn paard deed. Hij heeft vanwege de spat ook problemen met de rug gekregen en wel in die mate dat je een hoogteverschil heel goed kon zien tussen linker en rechter bil. Hij is behandeld met Tildren voor de spat en de DA komt eens in de drie maanden ongeveer langs om zijn rug los te maken. Hij doet het nu best goed, alleen merk ik nog steeds dat hij, als ik hem teveel gesloten wil gaan rijden hij soms licht onregelmatig wordt op linksvoor. Dit komt nu nog maar sporadisch voor. Ik ben overgegaan op een dubbelgebroken bitje want ik had het idee dat hij zich toch op een gewone gebroken trens probeerde vast te zetten aan één kant. Maar toch blijft mij dat been linksvoor niet helemaal lekker zitten.
Ik zal de volgende keer als mijn DA weer langs komt voor zijn rug eens vragen of daar mogelijk ook nog een probleem kan zitten. Tot nu toe heb ik altijd gedacht dat dat uit het vastzetten van de rug kwam. Zal ook best zo zijn voor een gedeelte aangezien hij nu een stuk beter loopt, maar met periodes voel ik toch soms lichte onregelmatigheid. Die zie je op het oog niet, die voel je alleen als je erop zit en ik ben daar heel erg op gefocussed natuurlijk.

Ik ben heel benieuwd naar het verdere verloop van Wisje en blijf dit ook zeker volgen.
En ik duim voor je want ik weet hoe het voelt, die onzekerheid Ach gut

Esly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:55

Ook ik blijf voor je duimen!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 14:06

thnx iedereen!!

@ Maikeltje, Destiny(mn 1e eigen paardje) heeft hetzelfde gedaan als jouw paard, Des had spat(behoorlijk ernstige spat aan beide achterbenen) en daarna leek ze ineens voor nét niet 100%, dat werd iets erger tot het na een jaar af en toe een pasje struikelen werd etc, bleek ze HKO te hebben ivm het overbelasten van de voorhand in de tijd dat de spat bezig was geweest, ze heeft toen speciale ijzers gekregen en daarna nooit meer last van de voorbenen gehad. Maar weet niet of jouw paard net als desje de voorhand is gaan overbelasten, jouw paard had maar aan 1 been spat desje aan beide achterbenen.
Helaas bestond Tildren in die tijd niet dit heeft des later wel gekregen toen de spat in een extreme vorm verder is gaan woekeren, fijn spul is dat! werkt echt prima bij spat merkte ik!
De kosten van scintigrafie weet ik niet precies, wel weet ik dat er toen ze Quentin vanuit Utrecht wilden doorverwijzen ze het over een goede 1000 euro hadden, dit is ruim 3 jaar geleden.
De rekening van Wis wil ik nog even niet aan denken Nagelbijten / Gniffelen maar zodra ik die heb dan wil ik je het bedrag van de scintigrafie wel doorgeven Lachen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:27

Thnx voor je antwoord Renske. Ik ga volgende keer dat de DA hier is eens vragen wat hij ervan denkt. Lachen

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:42

Fijn te horen dat er toch al weer wat dingen uitgesloten zijn en dat er met de rug in ieder geval niets aan de hand is. Duim mee voor maandag.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:43

Hey renske, bedankt nog voor je sms... Kon niet antwoorden omdat ik vanmorgen les had dus was al druk bezig met dingen.
Ik weet eigenlijk niet of ik nu moet juichen of nog niet. Aangezien je nog niet weet wat de precieze uitslag nu is.

Dat verhaal van dat struikelen wordt ik wel bang door. Liekie begint ook steeds meer te struikelen voor, maar alleen in de bossen...
Ik gooi het bij hem altijd op onoplettendheid, maar nu haal ik weer rampscenario's in mijn hoofd Verward

Maikeltje, ik dacht eigenlijk dat Vic nu weer goed was.
Wie komt zijn rug los maken?

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:29

Fijn dat bepaalde aandoeningen uitgesloten kunnen worden Lachen Wel weer wachten tot de volgende uitslag... Heb je inmiddels weer een beetje hoop gekregen of dat niet echt?
Dacht dat de DA tegen ons had gezegd dat scintigrafie 850 euro is.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:33

Klinkt redelijk positief??
Ik hoop echt zo dat het allemaal meevalt en dat het te behandelen valt!
Ik steek wel een kaarsje op!
Afbeelding

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:03

griebels schreef:
Hey renske, bedankt nog voor je sms... Kon niet antwoorden omdat ik vanmorgen les had dus was al druk bezig met dingen.
Ik weet eigenlijk niet of ik nu moet juichen of nog niet. Aangezien je nog niet weet wat de precieze uitslag nu is.

Dat verhaal van dat struikelen wordt ik wel bang door. Liekie begint ook steeds meer te struikelen voor, maar alleen in de bossen...
Ik gooi het bij hem altijd op onoplettendheid, maar nu haal ik weer rampscenario's in mijn hoofd Verward

Maikeltje, ik dacht eigenlijk dat Vic nu weer goed was.
Wie komt zijn rug los maken?

Grieb, op zich doet ie het goed de laatste tijd. Maar ik ben heel voorzichtig, durf hem nog niet naar de oprichting te rijden. Dat heb ik een paar keer geprobeerd zodat hij wat minder op de voorhand zou lopen. En dan wordt ie toch wat onregelmatig op linksvoor. De laatste maanden heb ik alleen maar basis met 'm gedaan en dan loopt ie hartstikke goed. Ik hoop dat het gewoon een kwestie van kracht is wat ie nog op moet bouwen. Al met al is ie niet echt lang onder het zadel als je alles bij elkaar optelt natuurlijk.
Ik vraag het komende half jaar dan ook bewust niet door. Hij heeft gewoon wat meer tijd nodig en dat geeft niet, maar op een gegeven moment zal ie toch wat meer moeten kunnen gaan "zitten". En een rug heeft gewoon veel tijd nodig om weer goed te komen en die krijgt ie ook. Maar dan hoop ik wel dat het idd uit die rug komt. En ik las het verhaal van Wisje en dat was erg herkenbaar, vandaar mijn ongerustheid.

Marco doet de rug van Victor, da's zijn projectje Knipoog

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:52

Gelukkig is kissing spines uitgesloten! Nu maar weer duimen naar de uitslag van maandag!

visca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:00

Hey Renske ook nog bedankt voor je sms en bericht op hyves.
Ik was ook even druk gisteren en aangezien wij nog steeds zonder internet verbinding Stoom uit je oren zitten
word het af en toe moeilijk antwoorden. Maar ik ben blij voor je en Wis natuurlijk dat het geen KS is.
Nu morgen even afwachten waar die andere klachten vandaan komen. Ik ga wel weer voor jullie duimen.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 19:34

Nu kun je met een paard met KS ook nog veel hoor. Aangezien ik er eentje heb met KS maar we doen alles nog....ook het zwaardere dressuurwerk.

Maar goed ben blij dat je paard het niet heeft Renske. Want het is niet niets dat weet ik.

Hopelijk valt het allemaal mee en kun je toch nog erg lang van Wis genieten.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:51

Ik duim weer met je mee! Ik hoop zo dat ze kan herstellen van wat ze in haar linkerbeen aantreffen. Sterkte dat wachten elke keer zal ook niet meevallen voor je.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 14:14

Ik duim ook maar weer mee! Kan nooit kwaad!
Aan de ene kant fijn dat het niet definitief slecht is, maar wat een slepende zaak wordt het zo. Ik kan me voorstellen dat je humeur aardig naar het nulpunt zakt! Ook daarmee veel sterkte!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 15:30

Hee meis, deze dag kan voor ons niet minder worden hier thuis. Dus ik hoop voor jouw dat je beter nieuws te vertellen hebt!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:19

En heb je verder al weer wat gehoord?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 20:20

Iedereen weer bedankt voor het meeleven!

Helaas nogsteeds geen duidelijkheid, echo van de rug om te zien hoe het met de pezen&spieren en de aanhechting etc daarvan was, dat was allemaal goed
Echo vd pees van LV was ook goed, maar met longeren liep ze helemaal zuiver, dat is opzich fijn natuurlijk maar vandaag even niet want zo had het dus geen zin om haar ondervoet te verdoven en is er dus nogsteeds geen duidelijkheid waar die kreupelheid nou vandaan komt...
vandaag is ze 2x flink gelongeerd, morgen gaan ze haar langer achter elkaar longeren in de hoop dat ze dan kreupel gaat lopen of iig iets laat zien, dan verdoven ze LV alsnog en dan afwachten of het verschil geeft!
Kortom, ik weet nogsteeds niets, ja dat alles wat ze gezien hebben goed was maar wat nou de kreupelheid en het akelige gedrag onder het zadel veroorzaakt dat weet ik dus nogsteeds niet Scheve mond

Ze vinden haar een interessant geval, wat steeds interessanter wordt voor hun hihi maar ze gaan er helemaal voor zei Eric dus ja als ze er maar achter komen wat het is vind ik het allemaal prima!

Morgen weer een update!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:24

Lastig dat ze zuiver liep met longeren waardoor je nu nog niks verder bent. Hopen dat het langer longeren morgen helpt en dat ze er dan alsnog achter komen waar de kreupelheid/gedrag onder het zadel vandaan komt!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:36

Hadden ze vandaag dan niet langer kunnen longeren, of met bijzet ofzo... De kosten lopen zo uiteraard ook op, voor hun wel makkelijk, voor jou natuurlijk niet

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 20:41

Ze is vandaag 2x flink gelongeerd, met bijzet, waar ze de vorige keer al direct door ging kreupelen maar ze liet vandaag helemaal niets zien, meer dan dat kunnen ze ook niet doen helaas.
Daarom de 1e keer doorgegaan, maargoed zuiver is zuiver, dus later die dag nog een keer gepakt, maar ze bleef zuiver
Vandaar dat ze hopen dat ze na het werk van vandaag + morgen lang longeren uiteindelijk wel wat gaat laten zien
Ik ben benieuwd, kan niet meer doen dan afwachten..