En daar gaan we weer. Hoefbevangenheid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Re: En daar gaan we weer. (Hoefbevangenheid dankzij nat. bekappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:39

Babeth schreef:
Yinnar schreef:
Er staat niet alleen een foto maar een uitgebreide uitleg. Lees nou eens eerst voordat je zomaar wat zegt.

Het gaat me niet om de uitleg, het gaat mij om die ene foto. Uitleg bij 1 foto kan iedereen geven.
Ben benieuwd naar het antwoord wat ze RK gaan geven. Áls ze antwoord geven.

Je snijdt je zelf met deze opmerking wel heel erg in je vingers Babeth.
Dat geeft dus al aan dat je je niet wilt inlezen maar NB gewoon wilt zwart maken.
Dat is volgens mij ook de hele bedoeling geweest van je topic. Dat er weer een discussie zou onstaan en je er lekker op in kon hakken net als andere tegenstanders.
Zonder je ook maar te verdiepen in het geheel.
Alleen een foto zegt niets. Je moet de uitleg erbij lezen. Dus moet je daar je oordeel niet op vellen.
Toch raar dat je de uitleg bij de foto niet wilt lezen maar een mailbericht van één of andere kliniek wel wilt lezen en direct geloofd.
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 16-03-07 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:40

Dat een hoefbevangen paard op ijzers "moet" ben ik het niet mee eens.
heb zowel bij mijn eigen pony als bij andere pony's van kennissen/vrienden van me gezien dat het ook prima zonder beslag te genezen valt.

Het is over het algemeen veel belangrijker te achterhalen WAAROM een paard of pony bevangen raakte. Als je deze oorzaak nl. niet wegneemt, dan zal het dier altijd gevoelig blijven voor herhaling van bevangenheid. Met of zonder ijzers.

Hoewel het zonder ijzers sneller aan het licht zal komen, omdat het dier dan op zijn door de bevangenheid gevoelige zolen loopt; iets wat bij natuurlijk bekappen nog meer is (dat op de zolen lopen) dan bij traditioneel bekappen. Je kunt in dit geval direct actie ondernemen in de voeding van het dier (nooit door het beweging te ontnemen overigens).

Met ijzers merk je een lichte bevangenheid misschien niet eens. Wil niet zeggen dat het er niet is. En tegen de tijd dat je het dan wel ervaart/ontdekt, ben je er al wat later bij.

Mijn ex-bevangen pony doet het al jaren prima met haar natuurlijke blote voeten (en hoefschoenen voor de kar).

Verder veel succes en beterschap met je paard uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:42

Yinnar

Jij haalt zelf die site aan
Maar als er dan iets negatiefs over gezegt word ga je stiegeren...
Hoe kun je nu open staan voor wat anders dan NB?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:44

oosterhoff schreef:
jij haalt plaatjes bij je mening waarvan je de achtergrond volgens mij niet van kent. dat is dus geen bewijs! Wetenschappelijk onderzoek is het ook zeker niet.
Er zitten absoluut goede dingen aan blootvoes lopen of dat nou NB heet of niet. Maar om dat te zeggen dat een paar per definitie last heeft van ijzers gaat gewoonweg veel te ver.
En dan het plaatje opzich. Wat is er voor de foto met dat paard gedaan? zijn er op dat moment precies vlak ervoor de ijzers eraf gehaald? stond het paard al langer op een ijzer? hebben ze dat ijzer er voor de foto op de correcte manier onder geslagen?
die antwoorden heb je wel nodig om je mening mee te bevestigen.

Ik heb hier maar één antwoord op en dat is LEZEN!

Voor mij is het duidelijk. Als dat voor jou niet het geval is dan moet je vragen aldaar deponeren en niet bij want mij ik heb de website niet opgezet.
Ik kan er mee uit de voeten. Voor mij is het duidelijk.
Ik heb er echter wel een dag achter gezeten om de materie door te nemen. Dus het kost even tijd.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 15:45

Yinnar schreef:
Dat geeft dus al aan dat je je niet wilt inlezen maar NB gewoon wilt zwart maken.
Dat is volgens mij ook de hele bedoeling geweest van je topic. Dat er weer een discussie zou onstaan en je er lekker op in kon hakken net als andere tegenstanders.
Alleen een foto zegt niets. Je moet de uitleg erbij lezen. Dus moet je daar je oordeel niet op vellen.
Toch raar dat je de uitleg bij de foto niet wilt lezen maar een mailbericht van één of andere kliniek wel wilt lezen en direct geloofd.

Ik geloof dat je me niet begrijpt. Ik maak met die opmerking NB niet zwart. Van 1 foto kan je gewoonweg niks bewijzen klaar. En ik wil dolgraag de mail lezen van HN. Maar ook staan ze erom bekend niet altijd antwoord te geven. En de mail van de kliniek wel lezen, maar die van HN niet? Dat heb ik niet gezegt. Ik wil dolgraag hun mail lezen. Maar dat kan niet per direct. RK moet eerst een mail terug krijgen. De bedoeling van dit topic was niet NB zwartmaken. Dan had ik wel een ander topic geopend als ik dat had gewilt. Ik wilde mensen er alleen op wijzen dat NB niet àltijd werkt. Maar goed, ik stoot mijn neusje echt niet nog een keer. Dat het voor jou de uitkomst is, wil niet zeggen dat het voor mij ook zo is.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:46

Yinnar schreef:
En wat was jouw mening dan en wat voor kaartenactie?

Mijn mening over de kaartenactie is te lezen in het betreffende topic. Al heb ik het wel een stuk netter in hun gastenboek geschreven (wat dus niet geplaatst is).

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:46

runningkawa schreef:
Yinnar

Jij haalt zelf die site aan
Maar als er dan iets negatiefs over gezegt word ga je stiegeren...
Hoe kun je nu open staan voor wat anders dan NB?

Huh wanneer ging ik steigeren?
Volgens mij pas toen jij met dat vijandige ondertoontje kwam en hier mee door ging ondanks dat ik vroeg of we hier normaal over konden discussieren
Maar oke geef maar wat voorbeelden Dan kan ik kijken of je gelijk hebt.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:48

Mistic schreef:
Yinnar schreef:
En wat was jouw mening dan en wat voor kaartenactie?

Mijn mening over de kaartenactie is te lezen in het betreffende topic. Al heb ik het wel een stuk netter in hun gastenboek geschreven (wat dus niet geplaatst is).

Zoals ik als zei ik lees nooit meer op het forum dus heb ik dit ook niet gezien.
Ik lees wel alle artikelen omdat ik dit interessant vind.

Hoe heette het topic dan lees ik het straks even.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 15:49

Yinnar ik heb nog geen antwoord op een eerdere vraag die ik je stelde.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:49

Babeth schreef:
Yinnar schreef:

Ik geloof dat je me niet begrijpt. Ik maak met die opmerking NB niet zwart. Van 1 foto kan je gewoonweg niks bewijzen klaar. En ik wil dolgraag de mail lezen van HN. Maar ook staan ze erom bekend niet altijd antwoord te geven. En de mail van de kliniek wel lezen, maar die van HN niet? Dat heb ik niet gezegt. Ik wil dolgraag hun mail lezen. Maar dat kan niet per direct. RK moet eerst een mail terug krijgen. De bedoeling van dit topic was niet NB zwartmaken. Dan had ik wel een ander topic geopend als ik dat had gewilt. Ik wilde mensen er alleen op wijzen dat NB niet àltijd werkt. Maar goed, ik stoot mijn neusje echt niet nog een keer. Dat het voor jou de uitkomst is, wil niet zeggen dat het voor mij ook zo is.

Duidelijk maar leg dan eens uit waarom je niet de informatie bij de foto op de website wilt lezen maar wel de mail van die kliniek en er direct van uit gaat dat zij gelijk hebben?
Daar ben ik dus zo benieuwd naar.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:50

Babeth schreef:
Yinnar ik heb nog geen antwoord op een eerdere vraag die ik je stelde.

Sorry het gaat momenteel erg snel even teruglezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:50

Lees gewoon ff je berichten terug
Bij elk bericht waar die site in twijffel word getrokken sta je op je achterbenen

Ik ben overigens niet vijandig, maar ben iemand die graag echte feiten heeft en niet zomaar elke site geloofd
Bewijzen heb ik nu . Alleen net andersom als de site suggereert

En als ze nu op de site de naam van de DA en de verklaring die hij heeft gegeven over die foto erbij plaatsen.
Dan is het geloofwaardig.
Dan hoor je mij ook niet.

Nu kan er bij die foto neergezet worden wat iedereen wil.

Een bronverklaring zou erg netjes zijn wil je zulke dingen hard maken

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:51

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:52

Als je de informatie bij de foto niet leest weet je ook niet waar je het over hebt. Vandaar dat ik zeg dat je het beter eerst kunt lezen.
Maar jij wacht liever de reactie van HN op de mail af. En daar heb je weer niks aan als je de informatie niet hebt gelezen. Snap je?

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:54

Mistic schreef:

Ik zal zo eens kijken als het lukt want het gaat hier errug snel allemaal.
Ik ben zelf geen fan van hun forum. Vandaar dat ik er tijden geleden mee gekapt ben.
Maar nogmaals de info op de site vind ik van onschatbare waarde.
Dat is mijn mening hoor. Voordat ik weer afgeschoten wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:55

Er staan zeker erg goede dingen op, dat ben ik ook met je eens Ja
Maar er staan imo ook een heleboel dingen op die niet kloppen en wat vertaald word in de vorm dat het iets beter uitkomt voor waar hun voor staan.
En dat hoort niet...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 15:56

Ja, die gaan dan weer compleet over de top, dat je ook geen bit mag gebruiken en geen krachtvoer. Zij kijken inderdaad in dit stukje meer naar het belang van 'natural' dan naar het belang van het paard, daar kan ik ook niet achterstaan....

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 15:57

Yinnar schreef:
Duidelijk maar leg dan eens uit waarom je niet de informatie bij de foto op de website wilt lezen maar wel de mail van die kliniek en er direct van uit gaat dat zij gelijk hebben?
Daar ben ik dus zo benieuwd naar.

Ow daar ben ik dus niet echt duidelijk in geweest. Maar de tekst bij die foto had ik al gelezen. Dat staat namelijk al een tijd op de site dus had ik al gelezen. Knipoog
Klinkt wel logisch voor die foto ja. Maar het is maar 1 foto. Daar kun je gewoon geen bewijs uit trekken.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:00

Yinnar schreef:
oosterhoff schreef:
jij haalt plaatjes bij je mening waarvan je de achtergrond volgens mij niet van kent. dat is dus geen bewijs! Wetenschappelijk onderzoek is het ook zeker niet.
Er zitten absoluut goede dingen aan blootvoes lopen of dat nou NB heet of niet. Maar om dat te zeggen dat een paar per definitie last heeft van ijzers gaat gewoonweg veel te ver.
En dan het plaatje opzich. Wat is er voor de foto met dat paard gedaan? zijn er op dat moment precies vlak ervoor de ijzers eraf gehaald? stond het paard al langer op een ijzer? hebben ze dat ijzer er voor de foto op de correcte manier onder geslagen?

Voor mij is het duidelijk. Als dat voor jou niet het geval is dan moet je vragen aldaar deponeren en niet bij want mij ik heb de website niet opgezet.
Ik heb er echter wel een dag achter gezeten om de materie door te nemen. Dus het kost even tijd.

Mag jij mij citeren waar het staat. Ik kan niets vinden over dit specifieke geval!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:02

runningkawa schreef:
Lees gewoon ff je berichten terug
Bij elk bericht waar die site in twijffel word getrokken sta je op je achterbenen

Ik ben overigens niet vijandig, maar ben iemand die graag echte feiten heeft en niet zomaar elke site geloofd
Bewijzen heb ik nu . Alleen net andersom als de site suggereert

En als ze nu op de site de naam van de DA en de verklaring die hij heeft gegeven over die foto erbij plaatsen.
Dan is het geloofwaardig.
Dan hoor je mij ook niet.

Nu kan er bij die foto neergezet worden wat iedereen wil.

Een bronverklaring zou erg netjes zijn wil je zulke dingen hard maken

Ik vind je wel vijandig. Ik steiger niet maar kom met argumenten. En die argumenten passen toevallig niet in jouw straatje.

Ik zal het nog eenmaal trachten uit te leggen:

NB of TB ieder moet het voor zich weten. Het ging hier om Milka met een vermeende hoefbevangenheid en een TS die haar topic een beetje een ongelukkige naam gaf omdat NB niets hiermee te maken had.
Voor hoefbevangenheid is een goede doorbloeding van de hoeven van essentieel belang. En ijzers zijn dan geen goeie oplossing.

Voor de overige onduidelijkheden mbt tot de info en/of foto's op de website zul je toch bij HN zelf moeten zijn.
Voor mij is de info duidelijk.

Kunnen we nu vreedzaam verder discussieren?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 16:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:03

Jij vind mij vijandig, ik jou Lachen
Toeval..vast niet Lachen

Dat zie hier lezen is al lang bekend Lachen

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:04

oosterhoff schreef:
oosterhoff schreef:

Mag jij mij citeren waar het staat. Ik kan niets vinden over dit specifieke geval![/quote]

Als jij niet vind wat je zoekt dan moet je bij HN zijn.
Voor mij is het duidelijk. Maar ik heb dan ook de hele website gelezen.
Misschien moet jij dat ook eerst doen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:06

runningkawa schreef:
Jij vind mij vijandig, ik jou Lachen
Toeval..vast niet Lachen

Dat zie hier lezen is al lang bekend Lachen

Nou dat zijn we dan in ieder geval met elkaar eens. Haha!

Ik zoek geen ruzie met jou ik wil alleen mijn standpunt uitdragen en ook graag die van anderen horen.
Je kan toch leren van elkaar en meer informatie vergaren.
Men moet echter wel met goeie argumenten komen anders heb ik er niks aan.
En ik heb er helaas nog weinig mogen vernemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 16:07

Citaat:
Nou dat zijn we dan in ieder geval met elkaar eens. Haha!

Ik zoek geen ruzie met jou ik wil alleen mijn standpunt uitdragen en ook graag die van anderen horen.
Je kan toch leren van elkaar en meer informatie vergaren.
Men moet echter wel met goeie argumenten komen anders heb ik er niks aan.
En ik heb er helaas nog weinig mogen vernemen.

Ik heb nog nergens een zo hard argument gezien als de mail van de kliniek...