Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lenneke_ schreef:Ik heb een foto van Anouar z'n hoeven, helaas is er weinig ijzer op te zien, maar even voor het idee.
De hoeven zijn nog wat ongelijk, daarom is de donkere hoef wat recht gesleten aan de voorkant
Arabesk schreef:Ik vind dat de hoefijzers wel érg ver naar achter vastgenageld worden, ik zie ook weinig garnituur aan de achterkant?
En ik kan ook zo al zien dat de witte lijn er niet op vooruit gegaan is, de zijkanten van de hoef beginnen te 'flaren'.
Needje schreef:Kunstof is veel te ruw volgens mij. Een paard glijdt altijd iets door na een stap. Met ijzers glijden ze iets te ver door, maar met kunstof glijden ze helemaal niet door, wat betekend dat de pezen enorme opdonders krijgen...
(dat is wat ik over kunstof gehoord heb)
Needje schreef:Waar zeg ik dta ze er niet beter op lopen?! Ik zeg alleen wat t met de pezen doet.
En dan heb ik het over lopen over asfalt. Op zachte ondergrond zal t elkaar niet veel schelen.
Needje schreef:Kunstof is veel te ruw volgens mij. Een paard glijdt altijd iets door na een stap. Met ijzers glijden ze iets te ver door, maar met kunstof glijden ze helemaal niet door, wat betekend dat de pezen enorme opdonders krijgen...
Arabesk schreef:Realiseer je wat dat betekent voor het hoefmechanisme.
fleurbartels schreef:sorry Arabesk, ik weet niet wat je precies hier hebt verteld over dit ijzer etc. Maar het hoefmechanisem is het hele idee achter dit ijzer. De hefboom kleiner maken.
Arabesk schreef:De beste mate van wrijvingsweerstand is die, die vergelijkbaar is met een blote hoef; niet te glad en niet te stroef.
Arabesk schreef:Met ijzers glijden ze iets te ver door, juist het doorglijden zorgt voor een klap op de pezen. Het is werkelijk bijna niet te geloven dat een van de grote nadelen van ijzers: het gladde contact met de ondergrond, nu vaak juist uitgelegd wordt als zijne een voordeel
Je hebt vast weleens als kind ervaren hoe raar het is om op ijs te lopen met je schoenen en hoe raar lopen het is als je telkens een stukje doorglijdt....