Ostheopatie: alleen positieve ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Skipper

Re: Ostheopatie: alleen positieve ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:17

Merrieveulen, vervelend, een kennis heeft het ook, die kan van de spanning van bv computer werk zichzelf weer een paar werveltjes scheef trekken.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 23:01

tita schreef:
Ik heb hem op gewoon voer gehouden, en hij is er weer niet slechter van geworden hoor.
Maar iedereen doet wat hij denkt dat goed is voor zijn beestje.

Vandaag gelongeerd hij was vreselijk wild....ik wil zo graag rijden ff kijken of er verbetering is

Ik herken dat. Vanmiddag (2e dag na behandeling) was mijn merrie super relaxed, kon haar overal aanraken, ze liep braaf mee, gaf achtervoetjes zonder problemen. Vanavond trok ze met haar voetje en wilde ze niet netjes rechtsom lopen ... je wilt zo graag verbetering zien, terwijl je weet dat het wel 3 weken kan duren .... No Cheer . Geduld is een schone zaak. Na een paar dagen verbetering willen zien kan ongetwijfeld niet, maar elk beetje de goede kant op geeft al hoop ...

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:06

Skipper schreef:
Merrieveulen, vervelend, een kennis heeft het ook, die kan van de spanning van bv computer werk zichzelf weer een paar werveltjes scheef trekken.

hihi valt mee hoor. ik had soms enkele dagen erge last, naar laten kijken maar ik werd eigenlijk dus afgewimpeld, want volgens deze therapeut speelt het dus al jaren... maar goed, ik heb nergens last meer van! lang leve de osteopathie! Haha!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:32

Ik wil al een tijdje een ostheopaat opbellen voor mijn pony. Nu heeft hij slijmbeursontsteking, 3 weken stappen aan de hand (10 min), 3 weken stappen aan de hand (langere tijd) en 3 weken stappen onder het zadel. Nou vroeg ik me af; kan ik nu al een ostheopaat bellen of moet ik dat pas over 9 weken doen, als hij na de behandeling weer gereden/gelongeerd mag worden? Binnen deze 9 weken mag dat namelijk nog niet.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:52

je kunt in ieder geval bellen en overleggen. Dan weet je ook wat de osteopaat ervan vindt. Misschien kunnen ze juist nu een hoop voor je paard doen.. en zo niet, dan maak je toch een afspraak voor over een aantal weken?

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:11

Ja idd, zal maandag bellen. Lachen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 20:20

Inge_ schreef:
Ik wil al een tijdje een ostheopaat opbellen voor mijn pony. Nu heeft hij slijmbeursontsteking, 3 weken stappen aan de hand (10 min), 3 weken stappen aan de hand (langere tijd) en 3 weken stappen onder het zadel. Nou vroeg ik me af; kan ik nu al een ostheopaat bellen of moet ik dat pas over 9 weken doen, als hij na de behandeling weer gereden/gelongeerd mag worden? Binnen deze 9 weken mag dat namelijk nog niet.

Op tijd bellen voor een afspraak is wel aan te raden, ze hebben over het algemeen een vrij lange wachttijd als het niet super urgent is, heb ik gemerkt toen ik zelf een afspraak wilde gaan maken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:52

Klopt. Vandaag komt Martine Burgers bij walter kijken. Ben benieuwd Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:32

Matine heeft al een hoop in 1 keer voor Witte kunnen doen!

Het is al echt een ander paard met het rijden. Veel losser. Er zit nu daadwerkelijk een gewone galop op, en ook doorzitten hoort nu tot de mogelijkheden... Lachen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 23:44

_angela_ schreef:
Matine heeft al een hoop in 1 keer voor Witte kunnen doen!

Het is al echt een ander paard met het rijden. Veel losser. Er zit nu daadwerkelijk een gewone galop op, en ook doorzitten hoort nu tot de mogelijkheden... Lachen

Fijn hoor!

Libje93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:04

hoi,

ff een vraagje, ben nieuw hier en uit Belgie....
Ik heb een paard dat heel erg stijf is met moeite kan wenden en niet nageefelijk loopt. Mijn ouders vinden dat ostheopaatgedoe maar niks, maar ik wil het toch porberen, kent er iemand een goede osteo in Belgie? En onlangs was ik in een winkel en die wouden me een Wateroford aansmeren, maar ik zou liever op een gewoon dubbelgebroken trensje rijden, want hij kan goed dressuur heeft bij vorige eigenaar Z lichte tour gelopen. Maar ik denk dat het er mss iets mee te maken kan hebben dat hij een aantal maanden terug is gevallen tijdens het springen. dus kent iemand een goede?? thx

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 15:18

@ Libje93; www.icreo.com !

Vorige week zaterdag is Nico Speksnijder langsgeweest en heeft Tjitse behandeld. Hoewel ik er nog niet heb opgezeten merk ik al een groot verschil, eerst mocht je amper aan zijn rug komen bij zijn schoft en nu vindt hij het geen probleem. Zaterdag stap ik er voor het eerst weer op, ben benieuwd hoe het dan gaat! Lachen

Libje93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 17:14

alvast bedankt, veel succes en hopen dat het bij mijn lieverd ook werkt!