Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rianavaplu schreef:Alhoewel ik persoonlijk denk, wanneer de stofwisseling weer goed op gang is gekomen en je met de pijnstiller (waar ook bloedverdunners inzitten) bezig bent, het paard zichzelf weer moet gaan genezen.
Kymalin schreef:Ik vind het allemaal erg frustrerend, je wilt het allemaal zo goed mogelijk doen maar niemand weet het "echt" en uiteindelijk kun je niets anders doen dan goed naar je paard blijven kijken en je gezond verstand gebruiken. Hoe is het nu met Dynamiek?
Citaat:Dat denk ik ook, en ik denk ook dat we daar vooral veel GEDULD voor moeten hebben, je bent toch snel geneigd (tenminste ikzelf) snel aan supplementen zoals Laminaze etc. te denken en snel weer zaken zoals krachtvoer en training op te pakken, maar iemand zei laatst tegen mij; geef het lichaam ook de KANS om te herstellen en de hele zooi op te ruimen, die stofwisselingsstoornis is niet in een dag ontstaan dus zal ook niet in een paar dagen weer hersteld zijn. Supplementen e.d. moet het paard ook verwerken en z'n lichaam heeft het al zo moeilijk.. Dat heeft me wel aan het denken gezet en hoe meer ik daar over nadenk hoe meer ik me in die uitspraak kan vinden. Supplementen zie ik dan ook meer ter voorkoming van een volgende keer dan als een oplossing op het moment dat het speelt.
Kinke schreef:Sindsdien krijgt ze nog maar heel af en toe weidegang, ik durf het risico niet meer te nemen.
dynamiek schreef:Vannochtend was ze goed te pas.
Kymalin schreef:Gelukkig..... heb soms wel eens het idee dat ik in een overbezorgde hysterische "moeder" ben veranderd, terwijl ik normaal gesproken heel nuchter (echte Drent) en relativerend ben. Maar het is echt een rotziekte
, ik wou dat ik de tijd een maand of 3 terug kon draaien, wat zou ik het allemaal anders aanpakken.