Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
JeanneV schreef:Shenavallie schreef:
Hoe moet ik jou post lezen? Zoals ik het nu lees, denk ik: wat wil je dan dat er gebeurt? Dier pijn laten lijden? Het probleem laten verergeren? Of doel je misschien op iets heel anders? Ben gewoon benieuwd. Niets doen is in ieder geval geen optie.
Met alleen benen en bovenlijn op de xrays ga je al heel rap boven de 500 euro. Dan nog klinisch onderzoek, uitverdoven en het verder onderzoeken. De kans bestaat dat je dan nog niets weet!! Tot dit punt is er nog geen behandeling uitgevoerd. Rekeningen lopen hard op bij de dierenarts en de vraag is of trysteffy dit kan en wil betalen.
Shenavallie schreef:trysteffy schreef:Bloed had ik 2 weken geleden laten testen kwam alleen uit dat ie lage witte bloedcellen had dus ergens een ontsteking had voor de rest zag er alles goed uit.
Volgende week dinsdag komt de da langs.
Ik wil ook dat ie langs komt aangezien we dus ergens anders naar toe gaan dat ie dus niks laat zien.
Daarom werd ook door iemand voorgesteld om hem een paar dagen daar te zetten.
trysteffy schreef:Hem daar houden werkt niet het is te onrustig voor hem. Hij had toen met zijn castratie paar dagen op de kliniek gestaan en werd er onrustiger van omdat het een lopende band is zeg maar zijn altijd wel onrustige paarden die blijven hinniken en daar reageert hij enorm op. Als er geen paarden was was het geen probleem dan reageert ie veel minder er op.
sevke schreef:En voor je er -peuten of -pathen bij haalt, gewoon eerst in de kliniek uitsluiten of er echt niks medisch te vinden is. Mij zou het niet verbazen als hier het probleem in de rug zou zitten. Hij loopt niet alleen kreupel, maar houdt ook enorm zijn bovenlijn vast.
JeanneV schreef:ik snap wat je bedoeld... maar kan en wil trysteffie die kosten opbrengen en wegen de baten tegen de lasten op? je kunt hier een bak met geld aan kwijt raken zonder dat je iets oplost
geerke schreef:Ik zou eens even niets doen en hem naar Noor Tanger brengen,eens kijken of zij er iets mee kan.Vaak heeft zij er heel goed zicht op,en krijgt een paard ook weer goed.
Daar zou ik persoonlijk liever mijn geld heenbrengen dan naar een kliniek...in dit geval dan he.
_Penotti schreef:En opmerkingen als in laten slapen, echt serieus![]()
hwn schreef:@Shenavallie, overdrijf je nu niet een beetje? Lijden, inslapen... Of baseer je je enkel op de eerste filmpjes? We hebben het paard nog niet op een rechte lijn zien lopen, paard is duidelijk nog niet gewoon om aan de longe te lopen, een paard uit balans lijkt ook stijf of onregelmatig.
trysteffy schreef:@Shenavallie Ik vind dat je nu eigenlijk ook wel enorm overdrijft.... laten lijden, inslapen.... laten lijden zou ik zelf nooit willen doen... het lijkt wel of je het idee heb dat ik er hellemaal niet mee bezig ben dat ik niet naar de kliniek ben geweest en weer een da laat komen....
CalipsoLover schreef:Aan zulke reacties heeft TS inderdaad niks. Als je op basis daarvan een paard al laat inslapen denk ik dat je de helft van de Belgische/Nederlandse paarden kan gaan inslapen als die ooit een keertje mank lopen. Er is nog geen diagnose gesteld en TS doet duidelijk haar best om er iets aan te doen.
Babootje schreef:Shenavilles reactie is met name gericht aan JeanneV. En ik snap haar reactie wel. Want wat wil (JeanneV) dan?
Het paard niet laten onderzoeken en laten inslapen? Of niet laten onderzoeken, op de wei gooien en hopen dat het vanzelf overgaat?
Soms raak je er inderdaad "een bak geld aan kwijt" zonder dat het iets oplost en je paard alsnog moet inslapen. Ik heb dat zelf aan de hand gehad bij een paard dat ik enkele maanden geleden heb moeten laten inslapen op 8 jarige leeftijd. Nadat ik 3 veeartsen had geconsulteerd die het allemaal niet konden vinden. En ja dat kost veel geld, een bak geld. Maar op de wei zetten (wat ik overigens ook een half jaar. had gedaan) loste in dit geval niks op. Ik had er inderdaad liever niet 3 veeartsen over gedaan, maar soms is dat niet anders. Een paard laten inslapen zonder duidelijke diagnose vind ik onetisch.
Ik ben van mening dat je beter nu kunt weten wat het dier mankeert. Beter goed onderzoek en een diagnose dan gekwakkel, een paard met pijn op de wei gedurende een jaar en dan alsnog geld moeten uitgeven omdat het nog steeds kreupel is. Het paard is namelijk tot nu toe niet belast geweest, dus rust op de wei gaat hem niet beter maken vrees ik.
_Penotti schreef:geerke schreef:Ik zou eens even niets doen en hem naar Noor Tanger brengen,eens kijken of zij er iets mee kan.Vaak heeft zij er heel goed zicht op,en krijgt een paard ook weer goed.
Daar zou ik persoonlijk liever mijn geld heenbrengen dan naar een kliniek...in dit geval dan he.
Wat moet Noor met een 2,5 jarige?
En inderdaad, ze kan misschien fijn trainen, maar het is geen dierenarts.
Er zijn ook dierenartsen die osteopaat zijn. Die kijken al weer anders naar beweging, die kun je ook nog eens vragen.
Dan heb je 2 stromingen bij elkaar gevoegd.
En opmerkingen als in laten slapen, echt serieus![]()
_Penotti schreef:Een uitkomst bij een 2,5 jarige?
Hij is niet fijn in het lijf, zijn we het allemaal mee eens.
Maar zo dramatisch staat hij nu ook weer niet. Bokt is vaak ook goed in overdrijven hoor.
En je kunt gemakkelijk zeggen achter het toetsenbord doe dit doe dat.
TS doet al van alles en ik zou als ik haar was kijken wat nu het verdere advies van de DA is.
Het is niet zo dat ze niets onderneemt. En gooit ze hem op advies van de DA nu wel een half jaar op de wei is dat ook niet meteen een keuze van dierenmishandeling.
_Penotti schreef:Een uitkomst bij een 2,5 jarige?
Hij is niet fijn in het lijf, zijn we het allemaal mee eens.
Maar zo dramatisch staat hij nu ook weer niet. Bokt is vaak ook goed in overdrijven hoor.
En je kunt gemakkelijk zeggen achter het toetsenbord doe dit doe dat.
TS doet al van alles en ik zou als ik haar was kijken wat nu het verdere advies van de DA is.
Het is niet zo dat ze niets onderneemt. En gooit ze hem op advies van de DA nu wel een half jaar op de wei is dat ook niet meteen een keuze van dierenmishandeling.
geerke schreef:Inderdaad...redelijk overdreven reacties hier.Alsof het paard op drie benen staat.