Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jet schreef:Ik zou als ik jou was weer helemaal teruggaan naar hoe je met hem begonnen bent ( als dat de goede aanzet was).
Jij bent nu gespannen als je op hem zit, hoe is dat als je hem longeert? Die spanning maakt dat je gaat klemmen, waar hij misschien op reageert, je zal niet lekker ontspannen met je billen, wat hem ook zijn billen doet knijpen ( klinkt misschien gek, maar ik heb hetzelfde met mijn vorige paard gehad) en zo kan je je hele lijf doorgaan,.
Misschien heeft de osteopaat wel teveel losgemaakt in 1 keer en komt nu iets verkeerds in zijn lijf naar boven dat hij steeds kon compenseren door bepaalde spierspanning in andere delen van zijn lijf...
Ik heb het destijds zo opgelost ( kostte wel veel tijd hoor):
Ik ging longeren en dan alleen gerucht op rust. Alleen stap en draf, steeds proberen dat ze rustig rond ging. Na zo'n 10 minuten haalde ik haar dan naar me toe en ging ik bij haar staan waar je opstapt. Was ze dan onrustig, ging ik weer even ( gericht op rust) longeren en weer even naast haar staan. Als ze zoveel rust had dat ze gewoon bleef staan zonder een oor te draaien of een angstoog te hebben, geen staartzwiep, niet wegdraaien, dan stapte ik op. De eerste keren alleen even zitten en er weer af, daarna een rondje stappen en er weer af en zo heel rustig en langzaam weer uitgebouwd. Het was geen garantie dat er niets meer gebeurde, maar zo kreeg ik er wel de rust in en kwam het vertrouwen in elkaar weer terug. Dwing jezelf tot niets wat niet goed voelt, je hebt de tijd en je paard heeft dat ook. Uiteindelijk geeft dat toch het snelste goede resultaat.
Succes ermee hoor!
Jessix schreef:Vraag anders de osteopaat nog eens om advies of een lichte behandeling. Dan kun je eventuele pijnreactie uitsluiten.
Dovahkiin schreef:Poeh wat een update. Wat ontzettend vervelend maar ontzettend goed dat je je gevoel hebt gevolg. Hopelijk trekt het bij en kan hij nog weer een tijdje mee. Ik moet wel zeggen dat ik mijn twijfels heb over de osteopaat in dit verhaal. Mijn inziens zou dit probleem wel opgemerkt moeten worden door iemand van dat beroep.
Little_Gift schreef:ik snap je reactie.Ik bewonder al wat jullie reeds gedaan hebben met en voor hem maar ik zou dit dier echt niet meer gaan berijden... Dat gaat net een stap te ver vind ik, al thé odds zijn al tegen hem en hij toont niks aan van pijn zeg je zelf... Ik zou verder doen aan de hand, longen, aqua enz maar dit paard nooit nog de druk en belasting van een zadel, laat staan een ruiter, doen ondergaan. Hij is zelf zo fair door jullie niet ernstig van zijn rug af te gooien terwijl hij met zo'n pijn liep... Hij verdient diezelfde fairness dan ook in de andere richting...
Ketly schreef:Ik twijfel hier eerlijk gezegd ook over. Hij had eerst geen kissing spines toch? Dan zou je zeggen dat dit toch ontstaan is tijdens het rijden waardoor hij meer pijn zou kunnen krijgen als je rijdt. Dit terwijl je heel goed bezig bent en alles op de juiste manier doet. Ik zou denk ik niet meer opstappen.