Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Perryx schreef:Als hij beter gaat lopen worden er buigproefen gedaan en dan verder kijken.
En als hij hetzelfde blijft lopen dan is er dus niets aan de hand
Perryx schreef:mnka schreef:Ts, wat is het doel van dit topic? Je vraagt wat het hoog van de staart dragen kan zijn, ik zie allemaal bezorgde bokkers antwoord geven en ik zie jou heel geiritteerd antwoorden. Wat voor antwoorden had je zelf verwacht?
Mijn vraag was of iemand dit herkent. Ik vroeg niet om advies, en om via pb uitgescholden te worden voor van alles en nog wat. Want mensen gaan mij massaal haat berichten sturen. Zeer asociaal. Typisch bokt..
Goof schreef:Perryx schreef:Blijkbaar hebben jullie dus geen verstand van spat. Een paard met spat moet gereden-gelongeerd worden. Als je hem stil zet rust roest en is ie hartstikke stijf na een week. Geen optie dus.
Nee!
Een paard met spat en artrose moet beweging krijgen, dat staat niet gelijk aan rijden en longeren. Sterker nog, longeren is echt niet heel bevorderlijk bij gewrichtsproblemen. Lekker op de wei en lekker mee wandelen, dat is prima om hem soepel te houden. Bakwerk met deze gewrichten is niet heel goed en fijn voor je paard.
Perryx schreef:Blijkbaar hebben jullie dus geen verstand van spat. Een paard met spat moet gereden-gelongeerd worden. Als je hem stil zet rust roest en is ie hartstikke stijf na een week. Geen optie dus.
Perryx schreef:Blijkbaar hebben jullie dus geen verstand van spat. Een paard met spat moet gereden-gelongeerd worden. Als je hem stil zet rust roest en is ie hartstikke stijf na een week. Geen optie dus.
ElviraKelan schreef:
Liesje1611 schreef:Er zijn in dit verhaal maar 2 opties.
1. Geld sparen/lenen > paard helemaal laten doorlichten > behandelen/training aanpassen naar uitkomst
2. Stoppen met rijden/longerenen paard op de wei zetten. Af en toe een wandeling aan de hand maar meer niet.
Amber_anne schreef:Ben het hier helemaal mee eens.
Perryx schreef:Het is als volgt.. Ik heb nu 5 jaar lang een Hongaars Volbloed ruin van 17 jaar, heel veel meegemaakt met hem. Om het kort te houden ik heb hem gered van de slacht, hij heeft spat in beide spronggewrichten en hoogst waarschijnlijk heeft hij op meerdere plekken wel artrose alleen dit is niet vastgesteld. De spat overigens wel.
maria1990 schreef:Als ik dit allemaal zo lees is hij altijd met zijn gezondheid aan het kwakkelen geweest!
Perryx @ [BEH] Wie herkend dit? Staart erg hoog dragen!!
Perryx @ [RT-V] Rijden gaat niet, snel onzeker.
[MD] Te dun?
Dees @ [BEH] Hoe paard helpen met spat in beide spronggewricht?
Arabesk @ [BEH] Wat heeft mijn paard?
geerke @ [VS] Wat voeren voor meer spieropbouw?
Is het geen optie om hem elders te stallen? waar hij 24/7 naar buiten toe kan?
Ik hoop oprecht dat jij een oplossing vindt om hem financieel te kunnen onderhouden.
maria1990 schreef:Als ik dit allemaal zo lees is hij altijd met zijn gezondheid aan het kwakkelen geweest!
[MD] Te dun?
Ik hoop oprecht dat jij een oplossing vindt om hem financieel te kunnen onderhouden.
Witchcraft schreef:ElviraKelan schreef:
Inslapen vind ik een stap te ver gaan
ElviraKelan schreef:Witchcraft schreef:[quot="ElviraKelan"]
Inslapen vind ik een stap te ver gaan
[MD] Te dun?
ikheetesmee schreef:Toevallig kwam ik TS net tegen onder een post voor een win actie van een cross set op Facebook, ik zie dat ze die graag wilt winnen voor haar paard.
Ik wil absoluut niet vervelend overkomen, want het is ook puur toeval dat ik dit zie.
Ik hoop alleen dat TS dit wil winnen voor een ander paard, want met dit paard zou mijn hart gaan huilen als je daar gewoon mee wilt crossen en doen, zonder een gedegen onderzoek.. kies alsjeblieft voor je paard en ga opzoek naar een ander paard waar je dit mee kan doen!