Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
__elise__ schreef:Pff, nou ik ook. Het bevalt me niks dat ze helemaal niks verbeterd in 2 weken tijd.
__elise__ schreef:Pff, nou ik ook. Het bevalt me niks dat ze helemaal niks verbeterd in 2 weken tijd.
Lotus83 schreef:__elise__ schreef:Pff, nou ik ook. Het bevalt me niks dat ze helemaal niks verbeterd in 2 weken tijd.
Reageert ze helemaal niet op bute? Hoeveel krijgt ze?
2 weken is kort. Die van mij kon echt niet meer kopen en het duurde echt wel een tijd voor ze dat wel kon en zeker normaal een bochtje kon lopen..
__elise__ schreef:Op de foto's viel het gelukkig iets mee. Het hoefbeen is 2,5 graad gekanteld in beide voorbeentjes. Zool is erg dun. Ze moet op zand nu (staat nu in een stal met dikke laag stro en uitloop met rubber matten) en veel minder hooi. Ze krijgt nu onbeperkt uit slowfeednetten.
Herstelperiode verwacht 4 weken. Begin oktober klein beetje opbouwen met stappen ad hand en op een ijzertje. Als alles goed verloopt, kan ze november alsnog weg om beleerd te worden voor de kar.
Lotus: Ze krijgt geen maagbescherming. Volgens de DA was dit ook niet noodzakelijk als ze relatief kort buut krijgt.
__elise__ schreef:Oké... dat wist ik dus niet. Wat voor maagbeschermer moet ik dan hebben?
Evelien_vp schreef:Ik plaats even een volgje, ik verzorg nu voor twee weken een vriend van op het werk zijn paarden omdat de mensen met vaknatie zijn gegaan voor twee weken. Maar een van de merries is hoefbevangen maar het baasje vind ze met een graasmasker op de wei zetten zo zielig, en helemaal van de wei vind hij niet echt kunnen... ze gaat zo moeilijk en je ziet echt dat ze last heeft. Natuurlijk kan ik niet zo maar zelf beslissen over een ander zijn paarden maar misschien kan ik wat tips doorgeven aan de eigenaar.
Evelien_vp schreef:Ik plaats even een volgje, ik verzorg nu voor twee weken een vriend van op het werk zijn paarden omdat de mensen met vaknatie zijn gegaan voor twee weken. Maar een van de merries is hoefbevangen maar het baasje vind ze met een graasmasker op de wei zetten zo zielig, en helemaal van de wei vind hij niet echt kunnen... ze gaat zo moeilijk en je ziet echt dat ze last heeft. Natuurlijk kan ik niet zo maar zelf beslissen over een ander zijn paarden maar misschien kan ik wat tips doorgeven aan de eigenaar.