Maartje1990 schreef:Omdat de meeste paarden niet voldoende slijtage ondervinden aan hun hoeven en door de gladde ondergronden (bv asfalt) ook nooit de juiste slijtage. Dit moeten we zelf doen. Hoeven slijten hier te vlak af en steunsels slijten helaas ook niet bij door die gladde ondergronden. (En dan dan ga ik al uit van de beste situatie dat de hoefwand wel dusdanig bijgesleten is, maar dit zal in veel gevallen ook niet aan de hand zijn hoor). Moet overigens de eerste hoefsmid nog tegen komen die hetzelfde roept als die van jou.
Lol
Anyhow, nu weet ik nog steeds niet wat mijn paard mankeert. Of dacht je dat mensen die hun paarden laten bekappen en eventueel beslaan niet zelf keken naar de hoeven?
Voor een sportpaard is het zó belangrijk dat lijf en leden in orde zijn, elke gek weet dat bij verkeerd hoefonderhoud de prestaties verminderen. Daar heb je toch niets aan?
Ik geloof gerust dat er uitzonderingen zijn hoor, ik weet ook een handjevol paarden waarvan de hoeven gewoon echt snel groeien. Maar daar wordt door de eigenaren en hoefsmeden wel op geanticipeerd.
Nouja, zo leer je in ieder geval hoe twee werelden elkaars vooroordelen in stand houden.