Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Luckystory schreef:Ilayla schreef:Ik lees inderdaad wat TS schrijft. Dat lijkt mij logisch. Jij stelt dat het een puur economische beslissing is. Waar baseer je dat op als TS dat niet schrijft en jij de TS niet bent? Dat leg je niet uit. Je zegt wel dat ze geen geld en de tijd er in wil steken en dat dit dier hoogstwaarschijnlijk nooit verkoopbaar zal worden als bruikbaar rijpaard. Dat klopt inderdaad, ik zou ook geen geld en tijd steken in een paard waarvan dierenartsen zeggen dat het meest paard vriendelijk is om het in te slapen en geen andere paard vriendelijke opties voor worden genoemd. Dat zou namelijk alleen het lijden verlengen, maar dat hoeft helemaal geen pure economische beslissing te zijn want je kijkt eerst wat de beste optie is voor het paard. Dat het hier gaat om een handelaar maakt hierin niet uit. Ze zegt niet dat het paard waarschijnlijk een prima kans heeft om een helemaal op te knappen, maar daar geen geld in wil steken.
Maar we kunnen dat gewoon aan de TS vragen.
Dat schrijft ze toch zelf? Alleen 'verzacht' ze nadien wat ze schrijft door te gaan beweren dat het in het welzijn van het paard is.
Ik heb trouwens ook niet zozeer een probleem met de beslissing die TS maakt. Haar veulen, haar beslissing.![]()
Maar dus wel met de manier waarop het verpakt wordt. En hoe iedereen hier haar daarin bij springt. Alsof het dier er zelf om gevraagd heeft en dankbaar moet zijn dat hij naar de slager mag... Daar heb ik een probleem mee.Ilayla schreef:Ik heb even gegoogled, maar nog niks gevonden waarvan ik denk dat het een goed idee is om te gaan proberen dit paard te redden. Ik ben benieuwd naar welke bronnen je refereert?
Goh, dat moet ik nu ook wel zelf gaan zoeken dan (en die tijd heb ik nu niet. Wekker gaat om 5 u)
Maar ik hang vaak op "hoeven-sites" en Fb-pagina's rond.
Heb al 6 maanden een jong paard met een peesblessure staan en 'geknutsel' met die voet is deel van de revalidatie. Dus dan lees je wel eens iets.
Maar ik ben dus wel vaker case-studies tegengekomen over veulens met bokvoeten. En sta vaak versteld hoe goed men dat nog krijgt. Het zijn vaak Amerikaanse pagina's.
Paspoort schreef:Hallo!
Onlangs hebben wij als afdankertje een veulen can circa 6 maanden binnen gekregen.
Ik kan niet teveel in details vertellen helaas.
Veulentje heeft een zeer ernstig bok hoefje, en vraag me dus af of dit middels operatie of andere opties wellicht nog wat beter kan worden.
[b]En ben dus puur opzoek naar mensen die dit in deze mate meegemaakt hebben.[/b]
Let op, veulen heeft geen pijn wat bevestigd is door een dierenarts. Maar ook deze heeft het nog niet in deze mate gezien en is in overleg wat er mogelijk nog kan. Mocht er niks mogelijk zijn word het veulen verlost uit zijn lijden.
[ [url=m/5SfzHN.jpg]Afbeelding[/url] ]
)sarcasme geerke schreef:daarom begrijp ik dit topic ook niet....ze is toch al van plan het te laten slachten?
Peppel01 schreef:De overgroot oma van mijn huidige paard is met bokvoet nog 10+ geworden. Met speciaal beslag kon ze zelfs nog gereden worden en ze heeft een mooi paard waardig leven gehad.
Wat hierin het juiste is weet ik niet. En gelukkig is deze beslissing ook niet aan mij. Heel veel sterkte.