Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:46

Op Facebook stond dat ze bezig waren met andere betaalmethodes. Mischien kan je de makers een e-mail sturen voor een oplossing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:29

Wanneer krijg je ze trouwens binnen? Is dat nou pas 2017 dan, of al eerder?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 11:40

Juli 2017 heb ik begrepen

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 13:02

Naskapower schreef:
Op Facebook stond dat ze bezig waren met andere betaalmethodes. Mischien kan je de makers een e-mail sturen voor een oplossing

Dat zou gaaf zijn. Ik heb momenteel ook geen credit card.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 13:18

Ik weet niet of het al gevraagd is, maar hoe zit het met de kalkoenen.
Veel ruiters op wedstrijden draaien er kalkoenen in voor de extra grip. Heeft dit product daar ook een functie in?

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 13:26

Ik ben erg benieuwd, lijkt me een geweldige optie!
Wij rijden nu met hoefschoenen maar lopen nog welleens tegen wat schuurplekjes aan helaas.... Dit zou een geweldig alternatief zijn.
Echter kan ik niet helemaal geloven dat ze zo goed blijven zitten. Het is in principe toch klitteband? of zie ik dat nou te verkeerd? Dat blijft toch niet fijn zitten als je fanatiek in mul zand/water/modder rijdt?

Backuppen voor mij op het moment geen optie, geen creditcard. Ben straks wel heel erg benieuwd hoe ze bevallen, voor voor langere ritten in technischer terrein...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 15:47

De website doornemen of dit topic doorlezen kan geen kwaad ladies... staat er allemaal in :j

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 15:58

Nouja in het topic vragen meerdere mensen zich af of het met klitteband goed blijft zitten, en op de site staat inderdaad iets van dat je die stips moet verwisselen, maar dat zal wel met de lijm en de groei van de hoeven te maken hebben.
Op de site staat dat ze goed blijven zitten, met filmpjes in zand, water ect, maar het lijkt mij sterk dat ze perfect goed blijven zitten als je al die verschillende types ondergrond in een lange rit (endurance wedstrijd) afwisselt.... Agja, kwestie van afwachten denk ik.
In ieder geval blij dat er steeds meer onderzoek naar wordt gedaan, eigenlijk wel erg ouderwets dat we nog steeds een stuk ijzer in de hoeven van onze paarden nagelen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:02

Super interessant ik volg even. Heb net 4 hoefschoenen gekocht maar wie weet ooit :-)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:18

Ik denk wel dat de klevers blijven zitten in moeilijk terrein, ik vraag me eerder af hoe het klittenband zich zelf houdt. Als er geen ijzers onderzitten heb je een plaatje om het af te dekken, maar stel dat ze met de hoeven echt diep in de modder gaan lijkt me dat er toch viezigheid tussen kruipt...

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:58

Ik heb er twee besteld, ben heel erg benieuwd, ook wat mijn hoefsmid er van zal vinden.

Hier al zo lang ik me kan heugen op ijzers, in de winter alleen voor en de rest van het jaar altijd rondom, wat de kwaliteit van de hoef natuurlijk niet erg ten goede komt. Verschillende hoefsmeden en methodes geprobeerd maar nog geen enkele smid die haar van de ijzers af heeft gekregen :n. Met hoefschoenen geen goede ervaringen. Ik hoop echt dat dit wat is :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:30

Tzt zou ik graag highspeed opnames maken van hoe een paard ermee loopt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-16 13:18

Duhelo schreef:
Ik denk wel dat de klevers blijven zitten in moeilijk terrein, ik vraag me eerder af hoe het klittenband zich zelf houdt. Als er geen ijzers onderzitten heb je een plaatje om het af te dekken, maar stel dat ze met de hoeven echt diep in de modder gaan lijkt me dat er toch viezigheid tussen kruipt...

Het is geen gewoon klittenband met van die "draadjes", het is een champignonsluiting, alles rubber. Als er dus viezigheid tussenkomt spoel je dat gewoon af, of haal je er een borstel overheen. Kwaliteit wordt er niet minder door :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:56

Oh super. dat klinkt wel heel goed. Hopen dat ze gauw de grote maten maken ook dan :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:47

Arabesk schreef:
Tzt zou ik graag highspeed opnames maken van hoe een paard ermee loopt

Ja leuk, ik ga ze ook zeker maken. Erg benieuwd

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:00

niet alles doorgelezen dus sorry als de vraag al gesteld is.
Maar hoe dik zijn die dingen en wat is het effect van het steeds wisselen van wel en niet die dingen eronder op spieren en pezen?

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 18:46

Ik ga er vanuit dat dit niet anders is als met hoefschoenen, die trek je ook aan en uit zonder problemen met pezen e.d.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 23:18

Ik ben officieel backer (numero 740) *\o/* Kom maar op met die schoenen! Ben zooooo benieuwd. Helaas is het echt nog lang wachten :+

jennyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 07:41

Ook besteld en ben heel benieuwd :):)
Ik hoop dat dit DE oplossing is voor mijn wat oudere pony die niet beslagen kan worden maar zijn hoeven erg snel en verkeerd slijt door zijn beenstand op de harde ondergrond waardoor we altijd erg op de route moeten letten dat we geen tot haast geen harde ondergrond hebben. En aangezien hoefschoenen toch nooit lekker bij hem zitten .. Ik kan niet wachten om ze met hem uit te proberen *\o/*

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:32

tja heb echt interesse, maar weet niet of ik de pony in kwestie dan nog heb...
dus wacht gewoon tot ze te bestellen en leveren zijn, wat erg jammer is ik denk dat er dan wel meer mensen zoals ik zullen zijn om welke rede dan ook ...zitten ze eigenlijk zichzelf in de weg

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 12:58

Ik zag net dat ze nu ook andere betaalmethodes hebben dan creditcard :)
Misschien handig voor de mensen die wel interesse hadden maar geen creditcard? ^^

Manarosao

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:27

Ziet er wel super handig uit! Ook fijner voor het paard.

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:19

Ik volg hier ook even mee! Enorm benieuwd naar de ervaringen als ze straks binnen zijn gekomen bij degene die besteld hebben!

Heb zelf een haflinger met hele slechte hoeven, brokkelen snel en heeft altijd last als ze op de weg loopt.
Wil haar eigenlijk van het voorjaar ijzers onder doen, maar hoop dat dit een mooi alternatief is! :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:23

Vandaag alvast de breedte van zijn hoef gemeten. Hij werd opnieuw beslagen, dus kon ik meteen zijn "blote" voet meten.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:32

Mijn betaling is mislukt :( Ik krijg gelukkig nog een paar dagen om opnieuw te proberen. Hopelijk lukt het dan wel, want anders moet ik het zonder runners stellen...