knollentuin schreef:Ik vermoed dat babootje hetzelfde gewend is als wat al meerdere keren aan je verteld is, naar de kliniek en een kreupelheidsonderzoek, ondersteund door echo en röntgen al dan niet met uitverdoven, adhv de bevindingen een behandelplan opstellen met aanpak en traject verloop.
Idd. Zo ben ik ook gewend dat er wordt gehandeld.
Jouw veearts heeft vanaf het begin het probleem m.i. verkeerd behandeld c.q. is veel te laks geweest. . Zo'n dik been als die van jouw paard had kan in mijn ogen maar 2 dingen betekenen: of eischuss, of een peesblessure. Vervolgens is ie met het vermoeden "het zal wel een kneuzing zijn" op de metacam gezet en naar buiten gestuurd.
Een paard met een peesblessure kan wel naar buiten, maar dan moet je eerst weten hoe erg het is en nooit, nooit! op de metacam want dan ontziet ie zichzelf niet. Het had inderdaad anders gemoeten en het feit dat er misschien "niet een volgende keer" meer is heb je dan te danken aan de lakse houding van je DA en daar mag je m dan voor bedanken.
Maar nu je dat weet, waarom dan niet het paard opladen en naar een goede kliniek, zoals bijvoorbeeld Emmeloord? Een uurtje rijden vanaf Groningen. Ik zou nu niet meer afwachten en gaan voor het best mogelijke behandelplan.
Ook het inspuiten bij een peesblessure komt mij vreemd voor. Het zal wel onstekingsremmer zijn geweest, maar het ontstekingsproces is onderdeel van het genezingsproces. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze bij een peesblessure gaan spuiten, wie wel? De zwelling probeer je in de hand te houden met zoveel mogelijk koelen.