Groot probleem! Wie kan ons helpen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:14

guusjew schreef:
Wat wil je dan nog meer horen je weet wat je moet doen als het niet kan of nog niet ja wat moeten wij dan nog zeggen

Niks, en dat is nou juist precies wat ik bedoel. In plaats van niks zeggen gaan jullie afkraken en al die oliebol. Zeg dan gewoon helemaal niks meer

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:16

guusjew schreef:
Mag ik een ding vragen wat zijn jullie van plan om te gaan doen gewoon een aardige vraag he vat het niet verkeerd op

Wss een deken op doen
Niet meer rijden
10 minuten lopn per dag
Kijken voor meer hooi
Hooi in hooinetten zodat ze minder verspillen
Da erbij voor mager zijn en voor kreupel heid en dan kreupelheidsonderzoek
En veder wat er moet gebeuren voor herstel enz enz

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:18

Oke dua je wilt dat we geen tips meer geven je hebt dus volgens jou genoeg tips en je gaat er wat aan veranderen? Als dat zo is dan zeg ik niks meet maar kan je me dan wel vertellen wat je van plan bent precies te doen mischien kunnen we nog wat aanvullen
edit: zie dat je het al gezrcht hebt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:19

Waarom nog 10 minuten lopen per dag? Ze staat toch buiten? Ik zeg dit om dat vaak 10 minuten, een halfuur wordt , een half uur, een uur enz.

Vind het allemaal goed als ik het zo lees, zolang het niet in woorden blijft. Zoals er staat "kijken voor meer hooi", hopelijk wordt dat zeker meer hooi.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 01-03-15 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:19

Ragdollcat schreef:
Enjoyit schreef:
Jullie denken dat ze niet hun best doen..

Ze doen hun best wel, maar ze zijn te jong en hebben een hoop te leren en zijn te afhankelijk van hun ouders, dat is het probleem..........die moeten het ook willen en eraan meewerken............en de meiden hebben natuurlijk het geld niet..............anders hoefden deze meiden het hier niet te gaan rondvragen, want een goede dierenarts had allang gezegd dat er meer gevoerd moet gaan worden en dat het deken erop moet etc. Ik denk zelfs dat de dierenarts nooit bij is geweest anders had ie heus wel wat van gezegd, tenminste dat had wel gemoeten................of die is stekeblind.

De dierenarts is vaker bij ons langsgekomen voor de shet die erbij stond, daar was iets mee ik weet niet meer wat het was. Ik heb toen ook gebraagd hoe hij haar vond, hij vond haar niet te dun. Dat was natuurlijk wel al weer een poosje geleden.

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:20

Super als dit ook echt gebeurd ben ik super trots op jullie en ik denk wel mee mensen hier!

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 22:20

guusjew schreef:
Wat wil je dan nog meer horen je weet wat je moet doen als het niet kan of nog niet ja wat moeten wij dan nog zeggen

Nou als je je ding hebt gezegd kan je beter niet verder reageren

annechica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:21

chanel1985 schreef:
Waarom nog 10 minuten lopen per dag? Ze staat toch buiten? Ik zeg dit om dat vaak 10 minuten, een halfuur wordt , een half uur, een uur enz.

Omdat iemand mij de tip gaf om oer dag 10 minuutjes lopen op het harde wel goed was. Sorry als er verkeerde tips worden gegeven, dan kan ik het ook niet goed doen

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:23

annechica schreef:
guusjew schreef:
Mag ik een ding vragen wat zijn jullie van plan om te gaan doen gewoon een aardige vraag he vat het niet verkeerd op

Wss een deken op doen
Niet meer rijden
10 minuten lopn per dag
Kijken voor meer hooi
Hooi in hooinetten zodat ze minder verspillen
Da erbij voor mager zijn en voor kreupel heid en dan kreupelheidsonderzoek
En veder wat er moet gebeuren voor herstel enz enz

lijkt me erg goed plan.
Misschien kan de da jullie goed helpen met de hoeveelheden wat je de pony moet gaan voeren enz.
en de deken zou de pony vast heerlijk vinden

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:23

Ik denk dat het lopen goed is als je weet wat er aan de hand is in sommige gevallen is het goed maar soms niet dus ik zou haar voor nu gewoon helemaal met rust laten en als je weet wat het is vragen aan de DA of het goed is om met haar te lopen op het harde

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:25

Ts, zijn de tanden recent nog nagekeken? Dat kan zeker op deze leeftijd een punt van aandacht zijn: wolfstanden, haken op kiezen etc. Eveneens mestonderzoek ivm zand.
Hopelijk vinden jullie snel de oorzaak.

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 22:26

senna21 schreef:
Ts, zijn de tanden recent nog nagekeken? Dat kan zeker op deze leeftijd een punt van aandacht zijn: wolfstanden, haken op kiezen etc. Eveneens mestonderzoek ivm zand.
Hopelijk vinden jullie snel de oorzaak.

Vergeten te melden! Dit was ook een vervolg stap nadat we mestonderzoek gedaan hadden

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:27

annechica schreef:
chanel1985 schreef:

Omdat iemand mij de tip gaf om oer dag 10 minuutjes lopen op het harde wel goed was. Sorry als er verkeerde tips worden gegeven, dan kan ik het ook niet goed doen

Je logisch verstand gebruiken, zolang je niet weet hoe of wat zou ik haar gewoon op de wei laten en er niets mee doen.
Ze moet al genoeg doen op het moment, ze kan beter haar energie steken in haar lijf, dan verplicht te moeten stappen.

Mestonderzoek, bloedonderzoek, tanden nakijken, kan allemaal ineens, dus niet eerst mestonderzoek, dat afwachten en dan bloed, en dat afwachten,.... Zo verspil je alleen maar tijd, tijd waar ze alleen maar slechter van.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:41

Ragdollcat schreef:
chanel1985 schreef:
Wat de reden ook mag zijn van de situatie, als daardoor de pony de juiste verzorging niet krijgt, dan moet je ofwel de situatie veranderen ofwel de verantwoordelijkheid opnemen en inzien dat op dit moment een eigen paard niet mogelijk is.

Een paard moet namelijk niet lijden omdat de eigenaars de situatie niet kunnen verbeteren.

Precies en die meiden snappen het gewoon niet en daar is het dier zwaar de dupe van.

Als ze vinden dat ze de situatie niet kunnen verbeteren, dan wordt het zeer hoog tijd dat het wel kan, het dier is hier de dupe van.

Dan hadden ze nooit een eigen pony moeten nemen, want ze hebben het geld niet en de tijd en de liefde er niet voor en zeker al helemaal geen verstand van, alleen aan de eigen plezier met het rijden..............

Ze roepen wel dat ze nog maar 15 zijn en niet in een uur tijd alles kan regelen, nou toen ik 15 was kon ik wel zien wat er wel kan en wat niet kan. En dat deze pony er zo aan toe is is heus niet in 1 dag gegaan, daar is al een hele tijd overheen gegaan.............er is dus niets mee gedaan om het beter te maken voor het dier...............tot het te erg is..........en dan pas help roepen...........

Volgens mij snappen deze beide meiden het heel goed, maar hebben ze te maken met volwassenen die het niet snappen, of niet willen snappen. Het lijkt me enorm frustrerend en moeilijk voor hen. Ze zijn volkomen afhankelijk van mensen die kennelijk geen verstand van paarden hebben, ook al bedoelen ze het misschien goed.

Kiwikevertje

Re: Groot probleem! Wie kan ons helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 23:19

Ik zou haar gebit sowieso laten nakijken.
Daarnaast ook in de gaten houden of dat andere paardje of ezel niet jullie paard domineerd tijdens het voeren, waardoor ze niet voldoende tot niks kan eten. Dan zou je haar een aparte voederplek kunnen geven en/of stukje afzetten waar ze in alle rust haar voer kan opeten. Een deken op doen is inderdaad ook een goed idee, nu kan het haar te veel energie kosten om warm te blijven. Succes!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 00:06

Dit topic is gestart gister middag, voordat er een aantal meningen zijn die een redelijk overeenkomend advies geven zijn de winkels dicht en nu is het zondag. Voordat TS wat kan doen (anders dan ouders overtuigen) is het zeker maandag en als de ouders werken kan door de weeks boodschappen doen lastig zijn. Ik geloof best dat er wil is, maar de mogelijkheid is afhankelijk van derden en die zijn niet allemaal 24/7 beschikbaar.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 01:18

Ik heb jullie andere topics eens teruggelezen. volgens het profiel van zus was de pony net een week zadelmak toen jullie haar kochten in maart 2014. Volgens het stalgenootje was de pony in augustus al 4 maanden lang af en aan kreupel, dus vanaf april 2014, een maand na aanschaf al.

Zijn jullie ooit wel begeleid in het rijden en verzorgen van deze pony? En dan bedoel ik niet door een minderjarig stalgenootje, maar door een goede instructeur bijvoorbeeld?

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 06:36

Kiwikevertje schreef:
Ik zou haar gebit sowieso laten nakijken.
Daarnaast ook in de gaten houden of dat andere paardje of ezel niet jullie paard domineerd tijdens het voeren, waardoor ze niet voldoende tot niks kan eten. Dan zou je haar een aparte voederplek kunnen geven en/of stukje afzetten waar ze in alle rust haar voer kan opeten. Een deken op doen is inderdaad ook een goed idee, nu kan het haar te veel energie kosten om warm te blijven. Succes!

Dat ze wordt weggestuurd bij haar eten is niet het geval.

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 06:40

SaskiaKa schreef:
Ik heb jullie andere topics eens teruggelezen. volgens het profiel van zus was de pony net een week zadelmak toen jullie haar kochten in maart 2014. Volgens het stalgenootje was de pony in augustus al 4 maanden lang af en aan kreupel, dus vanaf april 2014, een maand na aanschaf al.

Zijn jullie ooit wel begeleid in het rijden en verzorgen van deze pony? En dan bedoel ik niet door een minderjarig stalgenootje, maar door een goede instructeur bijvoorbeeld?

Als je alles gelezen hebt, heb je kunnen lezen dat we les hebben gehad op de manege. Echter was dit een halfuur heen en weer stappen en was dit teveel. In de winter zijn er hiermee gestopt. Rond de zomervakantie is er een nieuwe manege ong naast onze deur. Mits de oorzaken dan bekend zijn, gaan we hier weer verder beginnen met lessen.

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 07:14

jolinebonnie schreef:
SaskiaKa schreef:

Als je alles gelezen hebt, heb je kunnen lezen dat we les hebben gehad op de manege. Echter was dit een halfuur heen en weer stappen en was dit teveel. In de winter zijn er hiermee gestopt. Rond de zomervakantie is er een nieuwe manege ong naast onze deur. Mits de oorzaken dan bekend zijn, gaan we hier weer verder beginnen met lessen.

Jullie gaan toch niet meer lessen?
Omdat je het zelf anders moet betalen??

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 07:19

Komt de veearts vandaag voor bloed af te nemen?

jolinebonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 07:27

jolinebonnie schreef:
SaskiaKa schreef:

Omdat je het zelf anders moet betalen??[/quote]

Jawek we willen der wel lessen.

Enjoyit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 07:56

Als je alles gelezen hebt, heb je kunnen lezen dat we les hebben gehad op de manege. Echter was dit een halfuur heen en weer stappen en was dit teveel. In de winter zijn er hiermee gestopt. Rond de zomervakantie is er een nieuwe manege ong naast onze deur. Mits de oorzaken dan bekend zijn, gaan we hier weer verder beginnen met lessen.[/quote]

Omdat je het zelf anders moet betalen??

Jawek we willen der wel lessen.[/quote]

Oh oke Fleur zei van niet alleen soms maar niet vast 1x in de week

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 08:17

Idd! de tandarts even het gebit laten na checken.Ik heb een paard gekocht,broodmager,meer bot dan vlees.Ze hadden er alles aan gedaan om het paard dikker te krijgen,ook een D.A. erbij gehaald[ zeiden ze]. Maar wat bleek? er was geen tandarts bij geweest al die tijd.Pas op het allerlaatst hadden ze er een tandarts bij gehaald,het paardje was toen al op leven na dood.Ik heb haar gekocht en gevoerd met Senioren Slobber van Masters [wondervoer] en onbeperkt hooi. Na 2 weken zag je haar aankomen.

TS grote kans dat het aan haar gebit ligt,pijn in de mond word een paard ook erg mager van.
Succes.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 08:44

Mensen mensen, de dames doen hun best maar een paard in de groei kan niet leven op 2 plakken hooi! Jullie vragen om advies, wij geven advies over dat het paard meer moet eten en jullie zeggen vervolgens dat wij jullue afgraken........ en dan ga ik denken: jullie willen het niet horen. Jammer dat jullie je zo opstellen tegen over ons. Wij helpen jullie alleen maar. Wij hebben pagina's vol geschreven dat het paard meer moet eten en jullie zeggen alleen maar: dat mag niet. Echt dames verhuis dan van stal! Jullie doen dit beest hier geen goed mee. Binnenkort komt de DA bij jullie en zal vast ook zeggen dat ze mager is. Als jullie dan pas iets gaan veranderen van voer en stal. Jammer...... er zullen vast wel andere stallen zijn al moet je dan 10 minuten langer fietsen. Dit bedoel ik alleen maar GOED.