gaatje in hoefzool

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Re: gaatje in hoefzool

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:13

Je hebt het in ieder geval begrepen! Dat is al heel wat :) Drukverband zelf aanleggen is moeilijk als je het nog nooit eerder hebt gedaan. Het is jammer dat je zover uit de buurt woont anders kwam ik helpen.. arm paard.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:13

Het lijkt me allemaal wat ik gelezen heb ook heel duidelijk.

Neem je dieren? Zorg ervoor. En ja dat kan wat kosten,zeker bij een paard! Kan je dit niet? Neem dan geen dieren, of tref een regeling met de dierenarts kwa betaling. Maar gewoonweg niks doen met alle gevolgen van dien...Nee dat kan gewoon echt niet.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:16

Ik zie hier ineens een herhaling van haar vorige topic voorbij komen met hetzelfde soort verloop alleen andere wond.
Arm arm paard, je hebt paarden mensen en mensen met paarden blijkbaar.
Ts, we weten hoe het zit en ook dat jij blijkbaar niet eens iets simpels wil doen als een telefoontje of een rolletje verband.
Je blijft jezelf verdedigen (wat ik enigszins wel snap) maar waarom open je in godsnaam een topic als je toch al weet waar het op uitdraait.
Ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat een veearts erbij moest komen voor evt betere en snellere genezing met minder pijn voor het paard.
Waarom open je dan toch een topic, net als de vorige keer.
Overal een excuus voor, ook al is hij van je moeder.
Iets simpels word al niet gedaan blijkbaar.
Als je in de buurt woonde kreeg je direct mijn hele ehbo kast om je te helpen.
Zoek Hulp, vraag stal genoten., bokkers in de buurt, mensen met paarden whatever.
Wil je 5 Euro voor een rol verband?
Word er zelf moedeloos van sorry

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:20

Bij ons op stal had een paard ook door de fout van een hoefsmid een gaatje in de hoef en daardoor dus ook een prolaps. De hoefsmid heeft zelf de dierenarts gebeld en de dierenarts met spoed laten komen. Hij is heeft ook de kosten hiervan betaald, na wat overleg. De dierenarts zei dat het waarschijnlijk niet uit zichzelf goed was gekomen.

Overigens er wordt aangehaald dat de stalbaas niets kan doen. Ik heb moeten tekenen bij de stallingsovereenkomst dat als mijn dierenarts vind dat er medische hulp noodzakelijk is dat zij die mogen inschakelen en dat ik opdraai voor de kosten. Geen idee of dit wettelijk kan, maar ik denk dat ze wel sterk daarin staan. Overigens gaat alles in overleg, maar krijgen ze mij niet te pakken in een noodgeval dan bellen zij de dierenarts van mijn keuze.

Ik ben bang dat er niets gedaan met onze goed bedoelde raad. Ik betwijfel ook of het paard daadwerkelijk beter loopt of dat het gewoon een kwestie is van iets willen zien en andere ontkenningsverschijnselen. Het ergste is het paard is de dupe. Ik heb er weinig vertrouwen in, helemaal als ik lees over een eerder topic met een wond. Informatie inwinnen moet toch wel kunnen telefonisch, wat zullen ze daarvoor in rekening brengen, bij onze dierenarts is dat tijdens het telefonisch spreekuur gratis, maar laat ze eens twee a drie tientjes in rekening brengen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:20

Nog even een kleine aanvulling.

Wanneer er niet aan LID 1.7 van het BW word voldaan kan de volgende straf hierop volgen
Citaat:
Straffen
De nVWA of LID kan besluiten tot het geven van een waarschuwing. De dieren kunnen ook in beslag worden genomen. Tegen de inbeslagname kan een klaagschrift worden ingediend bij de Raadkamer van de Rechtbank. De straffen die wegens dierenverwaarlozing of dierenmishandeling kunnen worden opgelegd zijn een geldboete van de vierde categorie of een gevangenisstraf van maximaal 3 jaar. Ook kan een diereigenaar een (tijdelijk) verbod krijgen om dieren te mogen hebben.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:51

Dat gedeelte bedoelde ik ook inderdaad.

Edit. Plus t feit dat naast het paard ook alle andere dieren in beslag kunnen worden genomen....

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 23:54

Ah oke, zal dat ook wel tegen mijn ma zeggen, denk niet dat ze wil dat we geen dieren meer hebben (dat zijn er namelijk nog al wat)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:57

LiannePuthzy schreef:
Ah oke, zal dat ook wel tegen mijn ma zeggen, denk niet dat ze wil dat we geen dieren meer hebben (dat zijn er namelijk nog al wat)

Als jullie zo veel dieren hebben die blijkbaar vanwege de kosten geen medische zorg krijgen, lijkt het mij een goed idee om er een paar te verkopen.
Nee beter nog: verkoop ze allemaal. Als jouw moeder een dier op deze manier aan z'n lot over laat, is ze geen enkel dier waard.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 02:51

@ sammie18 Bij mijn DA/VA kost dit helemaal niets, of ik nou tijdens een spreekuur bel of niet. Mocht de dienstdoende arts het niet/niet helemaal zeker weten dan schakelen ze me gewoon moeiteloos door naar degene die het meest over het probleem weet, of hij/zij nu dienst heeft of niet. Ik besef me heel erg goed dat ik met deze praktijk in m'n handen mag knijpen, er zijn er niet zoveel die dit zo doen. :) Heb, voordat deze praktijk opende, ook een paar andere DA's gehad, maar geen één die kosten rekenden omdat ik opbelde en om advies vroeg. Dus dat vind ik moeilijk te geloven in het geval van TS. ;) Dan zou de DA vooraf moeten melden dat hij daar kosten voor rekend en idd, wat zal het bedrag dan zijn....kan nooit veel zijn. De moeder van TS is duidelijk te beroerd om er een DA bij te halen en gelooft dat het allemaal wel meevalt. En als TS zegt dat er thuis genoeg geld is en er voor de andere dieren wél een DA bij wordt gehaald, dan is moeders gewoon te beroerd om er nu eentje bij te halen, omdat ze weet dat die rekening hoger uit gaat vallen dan wanneer een kat eens een keer iets mankeerd. En TS, nogmaals, je bent 16(!) waar is je verantwoordelijkheidsgevoel?! Jij kan er dan wel niks aan doen dat er geen DA bij komt, maar je had al wél wat rolletjes verband kunnen kopen en kunnen zoeken op internet hoe je deze aan kunt leggen in dit geval, zodat jullie paard iig verlichting heeft. Zelfs dat is niet gebeurd, heel jammer en vooral heel erg triest, vooral voor het paard. Het paard krijgt gewoon niet de zorg die hij nodig heeft, die hij verdiend.... Wist je moeder soms op voorhand niet dat een paard meer kost als een kat of hamster?? Jaime_ weet het heel goed uit te leggen, doe daar wat mee! Heb je het je moeder dat al laten lezen? Ik snap wel dat jij thuis niks te zeggen hebt, je bent 16. Maar je had zelf al wat actie kunnen ondernemen, dan maar een week ruzie thuis. Probeer je moeder alsnog te overtuigen, dit kan écht niet. Naar de stalhouder luisterde ze wel, toch? Praat dan eens met hem, zodat hij misschien je moeder tot actie aan kan sporen. Ik las eerder in dit topic dat je stalhouder geen verkeerd iemand is, doe daar dan je voordeel mee!

Edit @sammie18, bedoel het niet persoonlijk tegen jou, maar haakte alleen even in op je bericht. :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 07:59

Hier in de paardenkliniek advies vragen tijdens (ook tijdens het telefonisch spreek uur) via de telefoon gewoon altijd gratis.
Weet degene er niet genoeg vanaf, dan word je door een da terug gebeld er meer verstand van heeft (of je paard onder behandeling heeft). Ook hiervoor word nooit iets berekend.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:33

Is er niemand die in de buurt van TS woont en mee kan kijken met haar?
Of moeder op kan bellen n.a.v. dit topic.
Of praten met de staleigenaar na het bekijken van het probleem?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:38

Ik denk dat dat net zo hopeloos is als het hele topic :') ze opent iets en Ik snap het doel niet want ze doet er helemaal niets mee :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 10:39

De moeder bellen heeft zo te zien helemaal geen invloed... denk dat (hot bot ook !) 144 het beste kan als de moeder echt weigert enige zorg te geven aan dit dier, wat duidelijk nodig is! Dan krijgt de moeder misschien ook meer inzicht in hoe het hoort, omdat dan serieus hiernaar gekeken word en onderzocht.

Staleigenaar kan je wel op de hoogte stellen, alleen sommige wensen niet van "buitenaf" dit te horen en reageren hier vaak ook niet op... Al kan je het via de mail wel proberen door iemand die niemand op die stal kent om problemen te voorkomen onderling.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:11

LukieBradley schreef:
Ik denk dat dat net zo hopeloos is als het hele topic :') ze opent iets en Ik snap het doel niet want ze doet er helemaal niets mee :')

inderdaad,het loopt iedere keer op hetzelfde uit.Moeders luistert niet en zij kan of doet niets.
En heel Bokt ongerust over het paard.Terecht trouwens.
Iedere halve zool kan gewoon een drukverbandje aanleggen.En de boel steriel houden.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:15

Ze kan wel 1 ding doen... 144 bellen. Maar of dat veel oplost ;) zowiezo geeft de dierenbescherming geen namen door van de melder. Maar als TS minderjarig is mag zij geloof ik dit niet zomaar melden..

Maar zo leert mamlief wel misschien een goede les...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:20

als mamlief echt zo eigewijs is als ts doet geloven....als er geld genoeg is waarom dan geen dierenarts?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 11:24

Ik denk dat het een beetje zit als volgt...

Mams heb het geld ervoor, kindjes vinden het leuk dus laten we een pony nemen, waarom niet toch?

Zolang er geen omkijken naar is is het geen probleem, maar zodra mamlief er tijd in moet steken dan is het teveel, want de pony was er alleen voor de leuk... zorg eraan kost tijd en hebben ouders vaak geen zin in.

Dit gaat om een paard,maar hoe vaak zie je dit niet met knaagdieren? Konijnen die aangeboden worden want kinderen kijken er niet meer naar om, maar om ervoor te zorgen als ouders zijnde geen zin want kost tijd, en dan worden ze vaak weer doorverkocht of weggegeven.

Ik denk dat mams eens moet kijken wat de gevolgen zijn, zonodig dierenbescherming laten komen door een ander anoniem word dit geregeld. Ik denk dat moeders helemaal geen besef heeft wat ze dat beest aan doet...

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:03

TS kan je je stalbaas niet om hulp vragen? Of hem vragen met je moeder te overleggen? Als het klopt wat hier gezegd wordt over de stalbaas, is het een goede man met veel verstand van paarden. Hij zal altijd willen helpen om je paard dr verdiende zorg te geven die het nodig heeft.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:27

Jindai schreef:
Edit @sammie18, bedoel het niet persoonlijk tegen jou, maar haakte alleen even in op je bericht. :)

Dat snapte ik inderdaad wel. Bij ons zit wel een kliniek in de buurt die nog wel eens de neiging heeft als het gesprek te lang duurt al komt dat doordat je nog vragen hebt of als je bij ieder ditje of datje aan de telefoon hangt het telefonisch consult in rekening te brengen

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:32

sammie18 schreef:
Jindai schreef:

Dat snapte ik inderdaad wel. Bij ons zit wel een kliniek in de buurt die nog wel eens de neiging heeft als het gesprek te lang duurt al komt dat doordat je nog vragen hebt of als je bij ieder ditje of datje aan de telefoon hangt het telefonisch consult in rekening te brengen

Dat vind ik opzich logisch als Ze iedere keer door dezelfde persoon met ditjes en datjes gebeld worden of een vraag heel veel uitzoek werk is dat ze hier Iets voor rekenen. Al zou mij dierenarts niet snel doen tijd terug had ik vragen paar dagen achter elkaar en heb toen zelf gezegd ik zou het logisch vinden als je een consult rekent maar dat was echt niet nodig.
Wij hebben bij ons onderling trouwens ook de afspraak dat indien nodig eerst een dierenarts gebeld wordt. En daarna de eigenaar pas gebeld hier is iedereen het ook mee eens.

Maar ja daar is hier toch geen sprake van volgens mij moet pony lief met slagaderlijke bloeding staan wil er een arts gebeld worden ben ik bang.

Hoop voor pony lief dat hij geen Koliek of Of zo krijgt buikpijn gaat bij mij mensen tenslotte ook vanzelf over bij een pony vast ook dan.....

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 19:38

net weer geweest, ze liep niet heel veel beter als maandag, al vond mijn moeder dat ze al weer veeeeeeeeeeel beter liep en dat t veeeeeeel beter ging, mijn moeder gaat heel mischien morgen de veearts bellen (dat zou ze vandaag anders ook doen, maar das ook niet gebeurt)
discussie gehad over dat ik eigenwijs was en at ik er de pest op i had dat ik niet kon rijden (wat dus NIET waar is) en dat t paard zich alleen maar aanstelt aldus mijn ma, en dat t als t effe nei nodig is, de veearts dus ook niet te laten komen, en dat t hier dus volgens mijn ma dus nie nodig is
en dat t op die plek al helemaal nie erg is omdat daar geen bloedvaten lopen (volgensmij lopen er in de hele lederhuid bloedvaten anders bloedde t namelijk niet vorige week vrijdag) en dat t zo klein is dat t al helemaal geen kwaad kan en dat er voor zon klein beetje lederhuid er absoluut geen hoefvebrand om hoeft

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:47

Wat een rotsituatie, nog kans om de stalbaas met je moeder te laten praten of je moeder bij hem advies te laten vragen?

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:51

Ja ts kun je de stal baas niet inschakelen? En heb je nou foto's? Ik geloof het niet meer zo... Te raar dit

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:00

LiannePuthzy schreef:
net weer geweest, ze liep niet heel veel beter als maandag, al vond mijn moeder dat ze al weer veeeeeeeeeeel beter liep en dat t veeeeeeel beter ging, mijn moeder gaat heel mischien morgen de veearts bellen (dat zou ze vandaag anders ook doen, maar das ook niet gebeurt)
discussie gehad over dat ik eigenwijs was en at ik er de pest op i had dat ik niet kon rijden (wat dus NIET waar is) en dat t paard zich alleen maar aanstelt aldus mijn ma, en dat t als t effe nei nodig is, de veearts dus ook niet te laten komen, en dat t hier dus volgens mijn ma dus nie nodig is
en dat t op die plek al helemaal nie erg is omdat daar geen bloedvaten lopen (volgensmij lopen er in de hele lederhuid bloedvaten anders bloedde t namelijk niet vorige week vrijdag) en dat t zo klein is dat t al helemaal geen kwaad kan en dat er voor zon klein beetje lederhuid er absoluut geen hoefvebrand om hoeft

Jouw moeder heeft echt absoluut geen idee he ? :n
En wat moet je nu?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:02

LiannePuthzy schreef:
... t paard zich alleen maar aanstelt
... dat t op die plek al helemaal nie erg is omdat daar geen bloedvaten lopen (volgensmij lopen er in de hele lederhuid bloedvaten anders bloedde t namelijk niet vorige week vrijdag)
... voor zon klein beetje lederhuid er absoluut geen hoefvebrand om hoeft

Ik heb het hele topic mee gelezen. Nog niet gereageerd. Maar werkelijk waar... Hier kan ik met mijn kop niet bij. |o Waarom heeft je moeder een paard? Want die is ze overduidelijk niet waard. Enorm zielig voor het paard dit.