Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:18

Konijnen gaan ook stuk hoor!
Ik kreeg van de fysio van de hond het advies om aan knuffelbeesten te beginnen :D

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 20:48

Dat is een goede raad van je fysio dan, heb nog genoeg knuffelbeesten op zolder dus dat gaat helemaal goedkomen. :+

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:04

Hahaha top!
Maar frustrerend he, dat je aan elke pas gaat twijfelen als je er dan weer op zit.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 21:10

Enórm frusterend!
Ik ben zo voorzichtig dat paardlief er onzeker van wordt, dus ik probeer me er zoveel mogelijk overheen te zetten.
Wilde gisteren 'voorzichtig' een galopje wagen en zette zó twijfelachtig in dat Gimli na 3 passen terugviel.
Volgende overgang met overtuiging ingezet en hij was niet te stoppen, ik maak 't ook niet gemakkelijker voor 'm. :=

Vievfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:15

Is er iemand van jullie die bekend is met een snee laten maken in de ringband? Hier spreekt mijn arts over uit de kliniek alleen zitten daar ook weer risicos aan vast.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 17:16

Wat is het beoogde doel daarvan?
De dierenarts heeft in een vrij vroeg stadium wel gesproken over een zenuwsnede bij Capoon als 'laatste optie'. Uiteindelijk bleek dat uberhaupt geen optie te zijn, maar ik had daar ook nooit voor gekozen.
Maar ik weet niet of dit eenzelfde ingreep is of dat dit een ander doel heeft?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:08

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:10

Succes morgen Flosje en Vievfje! Ik zal voor jullie duimen! :)

Vievfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:08

Jij ook succes vandaag. Om 11uur komt bij mij de arts van edigit ben benieuwd. De kliniek vertelde dat ze in de ringband een snee maken waardoor de zwelling eraf is. Echter als dit aan elkaar groeit gaat dat vaak met veel littekenweefsel. Ze snijden de band door zodat deze de omliggende pezen niet irriteerd en beschadigen. Doordat hij nu zo verdikt is wrijft hij tegen de pezen. Omdat ik 1st wil weten wat er in haar rug mis is ga ik daar nu 1st maar mee aan de slag. Ik ben zo zenuwachtig wat er straks uitkomt hoop wat goeds maar vrees het ergste. Ik duim vandaag voor je mee flosje.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 10:37

Hier ook geen ervaring met snee in ringband gelukkig. De blessure bij mijn paard was gelukkig niet zo zwaar en hij is nu al weer zo'n 2 jaar geleden voor 100% hersteld.

Flosje en Vievfje allebei heel veel succes morgen!!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:36

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:11

Op zich wel voorzichtig positief nieuws dus Flosje :) Fijn! Hopelijk zet het herstel zo door!

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:12

Klinkt inderdaad wel een soort van positief Flosje. Ik was er ook vanmiddag voor een stalgenote die met haar paard moest. De BN'er heb ik ook gezien, maar ik ken haar niet want heb nog nooit naar GTST gekeken :D
Het paard dat geopereerd moest worden kwam bij ons van stal, een jaarling. Maar misschien was er nog een spoedgeval? Ik heb in ieder geval nog niet gehoord dat ie het niet gered heeft.

Donderdag mag ik zelf weer met mijn paard voor de banden, hopelijk de laatste keer (positief gezien dan ;-))

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:10

.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:19

.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:41

Flosje446 schreef:
@Sannah: Kan ook dat ik het dan verkeerd heb gehad, dat het een ander paard was dat ingeslapen is. Dat paard was namelijk geen jaarling. Met wat voor paard was je op de kliniek? Alvast succes donderdag. Even in je profiel gespiekt, liep jij op zwarte laarzen met hakken? Volgens mij met een trailer van stal Zwetsloot? Jullie waren met 3 of 4 personen?

Ja, dat klopt, ik was degene met de hakken. Wie was jij dan?
Ik weet niet wat het paard had dat ingeslapen was. We hebben nog staan kijken hoe het door het dierencrematorium opgehaald werd. Ging heel netjes en met veel respect voor het dode paard.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:48

.

Vievfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:04

Vandaag de arts gehad. Er zijn 6 fotos gemaakt van de rug en nek. Alles zag er goed uit op 1 wervel na bij de schoft. Hier zit kissing spines. Ook zit er op die plek een hele rare maanvormige plek. De arts wilde dit met de chirurg bespreken omdat het een rare plek is. Ook gaat hij contact opnemen met de arts die haar kogel ringband behandeld om te kijken hoe het verder moet. Morgenmiddag belt hij me op om te bespreken hoe de wervel en ringband eruit zien en wat eraan te doen is. Ik heb een schijfje gehad met fotos. Ik zal deze morgen proberen te plaatsen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 16:34

Nou Flosje, het lijkt de goede kant op te gaan!
We duimen gewoon 'n end weg en wachten af. :j

Vievfje, ik ben benieuwd naar het belletje van de arts, hopen op positief nieuws.
En die foto's zou ik ook wel graag willen zien, nog nooit foto's van rug/nek gezien.

Vievfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:37

Weet iemand hoe ik deze vanaf het schijfje op de computer kan zetten? Als ik de foto wil opslaan lukt dit niet:S en wil het graag laten zien. Nog steeds geen belletje gehad pff wachten duurt lang

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 16:45

Hmm, kun je niet kopiëren-plakken?
Ik ben ook niet súper handig. :+
Balen zeg dat je nog niks gehoord hebt, duurt echt lang als je moet wachten..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:11

En Vievfje, heb je inmiddels de arts al gesproken?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:46

Fijn dat het heel rustig aan toch de goede kant lijkt op te gaan vlosje! We duimen gewoon vrolijk verder voor je!

Ik ben ook wel benieuwd of je de arts al gesproken hebt vievfje? En over de foto's misschien kun je een printscreen maken? En die dan uploaden? Ik weet het niet hoor, het absoluut geen verstand van computers. ( en das nog zacht uitgedrukt haha :+ )

Ik ben gisterochtend met Zhuf bij Teun geweest en hij heeft haar helemaal losgemaakt. Haar rug was heel los en daar was ze ook heel lenig, maar haar bekken zaten echt heel erg vast. Van Teun moest ik nu eigenlijk heel veel zijgangen rijden en veel schakelen in de galop om haar los te houden, maar dat kan natuurlijk nog niet, dus dan wilde hij haar graag over twee weken nog een keertje behandelen. Ik mocht vandaag meteen al weer heel licht werken, en ik heb een schietgebedje gedaan :+ en ben er toch maar op gegaan vanmorgen vroeg. Ik voelde dat ze elk moment kon ontploffen maar ze heeft het gelukkig niet gedaan, en liep eigenlijk wel heel braaf. Ze voelde gelukkig heel goed en los dus ik ben super tevreden. :) Hopelijk blijft het zo.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:03

Flosje446 schreef:
Ik was er met mijn zusje. We hebben buiten nog op het bankje gezeten en Diosa stond er bij. Ik had een spijkerbroek, zwart vest en bodywarmer aan. Diosa is donkerbruin, zwarte manen en staart, niet zo heel groot paard en erg dik.

Kan mij geen dik paard herinneren, wel een donkerbruine die gelongeerd werd en toen kwam er ineens een vos voorbij galopperen, die losgebroken was.

Wat fijn Aukelizzy. Teun is een fijne DA en als ik het zo lees, was hij dus ook niet ontevreden.

Ik mag straks om 15.00 uur weer ten tonele Bodegraven verschijnen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:05

Sannah, Teun was idd heel tevreden over haar. :j

Succes vanmiddag!