scoxxx schreef:Oh help toch, met alle respect, lieve Rossi... wat slecht! Hoe lang staat dit paard al op deze ijzertjes... een jaar, 2 jaar?
Lieve Rossi, geen wonder dat je paard kreupel is. Meiske... haal er alsjeblieft een andere smid bij! Dit is zo slecht.
Ik schrik hier echt heel verschrikkelijk van.
Is het paard hoefbevangen? Dat kan afwijkende hoefgroei veroorzaken, maar dan nog... ik schrik hier echt heel heel erg van.
ben het helemaal met je eens 
En ik durf het bijna niet te zeggen maar hoeven waren nog slechter, baal nu dat ik toen we haar pas kregen niet ook foto's heb gemaakt maar goed.
Ijzers heeft ze nog niet zo lang. Deze zijn er toen op advies van DA en hoefsmid onder gezet om haar te helpen herstellen van de hoefzweer. Is pas de 3e keer dat ze ijzers heeft.
Pony is volgens de DA licht hoefbevangen. Daar wordt nu aan gewerkt, verder heeft ze waarschijnlijk een onsteking in haar schouder of komt de kreupelheid ergens anders vandaag. DA gaf aan dat niet alleen hoeven de schuld waren voor kreupelheid. Ze staat nu op pijnstillers en mogen tot dinsdag niks veranderen van DA. Heb ik een pagina terug ook al aangegeven.
Arabesk, bedankt voor de uitleg en foto's 
We hebben nu voor ons zelf besloten dat we haar het liefst zonder ijzers zouden zien. Dus bekappen en goed bijhouden. Pony hoeft voorlopig toch niet aan het werk en staat in de wei dus brokkelen van hoeven zal dan ook wel gaan meevallen. Hebben haar situatie nog met een andere hoefsmid besproken maar deze adviseerde ook weer ijzers en dat willen we liever zelf niet. Dus nu even verder zoeken. Maar we zijn er dus hard mee bezig en willen zowieso bij DA aangeven dat we dinsdag iets aan haar hoeven willen doen. Liefst maandag al aangezien pijnstillers toch niet werken 
Iig bedankt voor alle hulp en tips, dit heeft ons echt wel geholpen en meer duidelijkheid gegeven! We gaan er echt mee aan de slag.
Als de hoefsmid is geweest zal ik weer foto's maken van het resultaat