nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

skessa

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:56

als je de kabeltjes niet goed los hebt lukt het ook niet heb ik gemerkt :o. Ach, bij nummer 6 weet je inmiddels wel :D

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:26

skessa schreef:
mijn merrie heeft na veel rijden met een nat paard en met natte schoenen helaas ook schuurplekken.
Zij heeft ze voorop het onderbeen, waart de giaterhelften elkaar overlappen en over het been bewegen bij elke stap. Het is meer dan 2 maanden goed gegaan, dus ik wijt het toch aan nat neopreen op een paard met een natte en daardoor zachter en kwetsbaardere huid.
Op de site van Easycare zag ik dat ze een nieuw model gaiter aan het ontwikkelen zijn. blijkbaar zijn er meer paarden met problemen.

Ja nat dat zou ook het probleem kunnen zijn idd

Met het weer van de afgelopen weken heb ik ze veel nat gebruikt en bij regen, soms waren ze de andere dag nog niet goed droog...Wie weet is dat dus de oorzaak!!

Jasper heeft ook op 1 been an de voorkant korstjes, idd bij de overlap van de gaiter, die zit overigens helemaal over elkaar heen, dan zit ie net aan, mag van mij nog strakker maar ja verder kannie niet.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:59

oe, dan heeft jouw paard wel veel dunnere benen dan de mijne !

Gek dan je dan toch korstjes krijgt. Heb jij ze ook middenvoor dan?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:03

Lady1969 schreef:
mag van mij nog strakker maar ja verder kannie niet.

Ik heb ze net aangeschaft, maar in de gebruiksaanwijzing staat dat je hem gewoon zo strak moet doen als hij kan. In jouw geval krijg je dan wel dat het middelste gedeelte aan het einde dubbelgevouwen moet worden, maar dat is geen probleem. Los zitten is wél een probleem, want dan gaan ze inderdaad schuren.

Edit: dat is dus wat in de gebruiksaanwijzing staat, ik gebruik ze zelf nog maar een week, dus hoe het precies zit....

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:07

skessa schreef:
oe, dan heeft jouw paard wel veel dunnere benen dan de mijne !

Gek dan je dan toch korstjes krijgt. Heb jij ze ook middenvoor dan?

Ja middenvoor sluit hij idd
Ik heb maat 5 da's echt niet dun...

Doe ze idd zo straks als het kan, zover als het klitteband het toelaat.
De eerste weken had ik er ook geen last van.
Ik denk zelf dat het idd komt door de nattigheid...

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:21

ik gebruik ze inderdaad al een behoorlijke tijd en zeker 3 keer in de week. De problemen kwamen pas met natte paardenbenen en natte gaiters en veel diepe plassen waar we doorheen moesten.

Mijn paard heeft overigens maatje 0,05 en 0, maar in verhouding blijkbaar stevige benen dat het amper overlapt.

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:50

waarom zijn de easy gloves er eigenlijk niet in maatje 000 of weet iemand of die nog komen?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:45

goede vraag!
Ik zou ze ook wel voor mijn shet willen :)
Misschien een berichtje doen naar de maker Easycare?

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:22

nou ik heb een berichtje achter gelaten op easycare.com
en krijg zo snel mogenlijk antwoord dus ik ben benieuwd. Ik zal
het antwoord ook hier posten als het er is.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 22:45

die gaiters op new range zetten heb ik ook gedaan. Ik vond het ook een geknutsel maar het is te doen.. echt blij werd ik er niet van.

mijn gaiters van de glove kan maar net dicht. Ik vond het al raar dat ze die flapjes niet langer maken... maar korstjes of wondjes heeft hij niet een keer gehad, van alle modellen niet.. vreemd! Misschien een stukje lamsvel eronder? maar neopreen zal zijn werk ook vast wel doen, maar de gaiter is daar toch ook al van gemaakt? Een onderlegde gaiter, die foto wil ik wel zien!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 23:26

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:52

@ skessa

Ik heb dit bericht terug gehad:

We do not have the smaller sizes in Gloves in our R&D department as of this time. I do know that we are making two more larger sizes, but have not heard if we are going smaller.

Thank you Nancy Fredrick

helaas geen shet maatjes dus. De pony waar ik hoefschoenen voor wil is een shetlander ongeveer 1. nogwat m, wel een grote.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:23

jammer ;(
Mijn shet van1.02 m loopt voor de kar. Zou toch leuk zijn als ze voor noodgevallen Gloves aankon. Helaas.

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:50

inderdaad jammer, ik ga dan toch maar voor de epics denk ik want mijne loopt ook voor de kar
maar moeten voor we op het ruiterpad zijn een heel stuk over het asfalt en loopt nooit zo lekker als op het gras.
Dus ik denk dat hoefschoenen toch wel fijn zijn voor hem, maar heb jij geen goede ervaring met epics dat je ze allemaal verkoopt?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:56

jawel hoor, ze loopt er even goed op. :j
Maar ik vind de gloves gewoon veel makkelijker in gebruik, ik krijg ze veel sneller aan en uit.
En aangezien ik elke keer dat ik ga rijden mijn ijslander 4 hoefschoenen aan-en uit moet doen vind ik gemak toch wel heel belangrijk. En zeker in de zomer met stampende benen tegen de vliegen ben ik blij als ik snel klaar ben 8-)

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:02

ah oke fijn dat ze toch bevallen +:)+
ik denk dat ik nu voldoende research heb gedaan en ze nu ook maar echt ga aanschaffen haha

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:06

mocht je een adresje weten waar ze die kleine maatjes op voorraad hebben dan hoor ik het graag ;)

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:37

ik heb ze nu gewoon besteld bij piaffe ruitersport helaas hadden ze daar geen epics
en heb ik de new range maar besteld, ik heb ze ook eigelijk alleen nodig voor de lange stukken asfalt
dus misschien heb ik de gaithers niet nodig maar anders bestel ik die later. Maar hier hebben ze iig wel kleine maatjes.

Oh en ze zijn hier ook niet zo duur want ik heb ook nog gebeld met Hippodam en daar waren ze een heel stuk duurder plus
je moest extra betalen omdat het een speciale maat zou zijn :? ik dacht dat juist shetlanders vaker op hoefschoenen lopen
dan grotere rassen.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:00

bij www.equifashion.nl zijn ze ook niet duur
Of gewoon bij de ruitershop, ik heb ze bij Theo kevenaar gekocht in Arnhem. Binnen 3 dgn binnen ( tweede paar, eerste was te groot...)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:05

Ik snap er geen snars van. Ik heb al vele kilometers met de schoenen gemaakt, allemaal zonder problemen en met veel plezier. Het water in, en daarna weer door zand en modder is ook geen probleem. Een half uurtje, of 2,5 uur aan, ook geen probleem. Nergens last van. Zelfs een keertje 1 van de kabels (ook achter) niet stark genoeg gedaan, en ging de schoen draaien. Merkte ik pas een stuk later, maar niets te zien verder.

Tot ik dus een klein ommetje ging doen aan de fiets, gelukkig niet zo lang, en dit had toen ik de schoen uit deed. Ben ik nu een bosmongool of heb ik de schoen dan echt achterlijk aangedaan?? Ikke niet snappe.
(gelukkig niet zo diep lijkt het)
Afbeelding

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:10

AUW, Tancreda :(:)
Dat ziet er niet fijn uit!
En dat van een klein ritje! :oo

Zat er misschien een steentje in de schoen? (kan zo snel ook niets anders bedenken :o)
Ik hoop dat je paard snel opknapt! :(:)

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:14

Oei, jakkie. Dat ziet er niet fijn uit. Ben met net reuze aan het verdiepen in hoefschoenen, maar als ik dit zo zie begin ik toch weer te twijfelen. Dan toch maar wat meer door de bermen en mijn rijfrequentie maar wat aanpassen????

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 08:27

@ Skessa; ik heb echt geen idee wat ik fout heb gedaan. Want hiervoor heeft ze ze echt regelmatig en enkel tijdens lange ritten aan gehad, zonder enkel probleem. Misschien dat er idd wat tussen zat of iets. De gaiter leek iets te zijn verschoven, beetje naar boven, die zat niet helemaal goed. Maar of dat het was? Geen idee.

Verder vind ik die dingen echt top uitvindingen, ik zal alleen voortaan ze wat voorzichtiger aan doen. En achter voorlopig even niet :)

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:25

Even een update van mijn kant. Ook de minder leuke dingen moeten vermeld worden :o
Na 2 weken zonder hoefschoenen waren de korstjes van Thyrla's benen genezen en heb ik voor een kort ritje de schoenen weer aangedaan. Goed opgelet dat de gaiters goed vast zaten en mooi recht aansloten.
Na een half uur was rechtsvoor en linksachter al het haar aan de voorkant van het been, precies onder de gaiter, weg en zaten er kale plekken die nog niet niet door waren |(
Voor ons voorlopig geen gaiters meer. :n

De schoenen waren goed droog en schoon, net als de paardenbenen. Het lag deze keer dus niet aan de nattigheid.
Wel valt mij op dat mijn ijslander eigenlijk maar weinig ruimte heeft voor de brede strook van de gaiter aan de voorkant van het been. Misschien is dat het probleem en gaat het daarom bij haar schuren bij beweging?

Als experiment heb ik de gaiters van de Gloves afgehaald en ga ik zometeen kijken of alleen de zolen ook blijven zitten := dit na een tip op internet.
Ik heb van onze allereerste hoefschoenen (van Smit) nog gipsafdrukken van Thyrla's hoeven. Wanneer ik de Glove-onderkanten daar overheen plaats sluiten ze zo mooi aan dat ik ze niet meer af krijg zonder de gele Powerstraps los te schroeven. :oo
Afbeelding
Afbeelding
ik ga het zometeeen dus zeker proberen zonder gaiters.
Blij dat ik knalgele powerstraps heb. In het ergste geval kan ik de rondvliegende schoenen hopelijk terugvinden :=

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:04

Tancreda, lelijk plekje zeg! Maar het ziet er niet uit alsof het van de schoen kan komen. Misschien een gekke bokkensprong in het land gemaakt en zich toen van voor aangetikt met de achterhoeven. Vervolgens als het is opgedroogd met wat vuil erin valt het niet zo op, maar door de schoenen is het weer open gegaan??