[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flaptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:28

Mama_Rianne schreef:
Ja ze staat en loopt vrijwillig. Vooral als ze weet dat ik op stal ben loopt ze rondjes door haar paddock. Ze is verder ook nog goed in haar doen, is vrolijk.. word begroet met een hinnik. Alleen het lopen doet haar echt pijn..

Gelukkig maar <3 Zijn er ook foto’s gemaakt?

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 23:51

Flaptop schreef:
Mama_Rianne schreef:
Ja ze staat en loopt vrijwillig. Vooral als ze weet dat ik op stal ben loopt ze rondjes door haar paddock. Ze is verder ook nog goed in haar doen, is vrolijk.. word begroet met een hinnik. Alleen het lopen doet haar echt pijn..

Gelukkig maar <3 Zijn er ook foto’s gemaakt?

Nee dat nog niet, wil ik nog wel laten doen.

Baticorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 00:33

Heel veel sterkte [***] ;(

Anoniem

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 06:39

Bedankt allemaal.

Het zijn vreselijk beslissingen. Ook is het hartverscheurend om te zien dat mijn merrie hem loopt te zoeken en te hinniken. De oude ruin lijkt weinig reactie te geven. Ik hoop dat het snel voorbij is en dat merrie weer gewoon verder gaat.

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:35

Heel veel sterkte. Wat een moeilijke, maar moedige beslissing.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:49

Hoe krijgen jullie de bute erin? Vanavond trapte ze er niet meer in met een beetje lijnzaadolie en haar vitaminebrokje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:13

Mama_Rianne schreef:
Hoe krijgen jullie de bute erin? Vanavond trapte ze er niet meer in met een beetje lijnzaadolie en haar vitaminebrokje.

Ik deed het gewoon met water in zo'n grote voerspuit en spoot het rechtstreek in zijn mond.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:28

[***] schreef:
Mama_Rianne schreef:

Ik deed het gewoon met water in zo'n grote voerspuit en spoot het rechtstreek in zijn mond.

Ga ik even zo'n spuit regelen en dat proberen morgen.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:28

[***] schreef:
Mama_Rianne schreef:

Hier op den duur met een mini beetje appelmoes. Dan is het minder vloeibaar en blijft beter in de mond zitten. Had appelmoes gezocht met zo min mogelijk suiker erin.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:01

Banjer krijgt alles in een half volkorenbolletje. Hij vind me al maanden superlief O:)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:12

Mijn pony kreeg het op stukjes komkommer

Baticorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:23

Ik gaf het ook gewoon met water in een spuitje. En daarna iets lekkers, zo vind hij het minder vervelend, hij vond de bute echt heel smerig (maar het ruikt zo lekker!).

Pony reageerde alleen niet echt goed op bute, zijn hoef werd wel wat minder warm, maar hij reageerde heel heftig op aanraking van zijn buik. Mocht afbouwen toen zijn hoef weer koel was en 2 dagen later was het warmer dan voor de bute. Dus toch weer een paar dagen bute met gastrogard erbij en hier heeft hij waarschijnlijk ook weer een verkeerde reactie op gekregen, zaten ineens allemaal bulten in zijn flanken. Gelukkig geen jeuk of pijn dus moest het eerst even aankijken.

De bute was voorgeschreven door een inval arts die eigenlijk alleen kwam om te enten en hem verder niet kent. Vervolgens de vaste arts weer gesproken en mocht ook meteen met alle medicatie stoppen. Dat die hoef warm is is natuurlijk niet ok, maar Pony constant volstoppen met medicatie werkt ook duidelijk niet, hij is klinisch verder goed en rent en springt vrolijk in het rond dus gewoon goed in de gate houden en minder zooi erin stoppen.
Hij staat nu een week zonder medicatie, de bulten trekken heel langzaam weer weg en zijn hoef is ook niet meer superwarm. Verder is hij supervrolijk en loopt hij prima dus toch maar probeer weer wat licht werk proberen te doen.

Flaptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:14

Mama_Rianne schreef:

Hier precies hetzelfde. Zelfs een beetje slobber met bute wilde hij niet.
Ik heb ook een grote spuit gehaald bij de kliniek en meng het met water. Appelmoes lust hij ook al niet 8)7
Ik hou hem vast aan een halster, hou zijn hoofd naar achteren en spuit het er geleidelijk in. En daarna nog een keer voor de restjes uit de spuit. Eerste keren ging hij een beetje steigeren uit protest maar nu laat hij het (niet van harte :D ) toe

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:22

Wat ontzetten verdrietig [***]... Heel veel sterkte :(:)

Mama_rianne , wat rot dat je hier ook moet aankloppen... Hpelijk knapt hij snel op :(:)

Hier gaat het ietsjes minder. In de zin dat ze zich wat minder fijn voelt. Na de kiesextractie eind november ging ze echt als een malle, wild vrolijk en blij. Maar nu wilt ze al eventjes niet meer mee rennen met de rest in de losgooibak. Het hoeft van haar niet zo. Ze loopt wel goed lijkt het, maar zijn wel gelijk weer wat alarmbellen voor mij. Ze krijgt nu wat magnesium bij en het plukje weide hooi heb ik wat verminderd. Hoop dat het niet doorzet de verkeerde kant op.

Flaptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:41

Ik ga voor de duimen Tancreda. Blijft ontzettend lastig denk ik, alles is verdacht :-(

Hoe geef jij de magnesium?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:20

Krijgt ze door het voer. Ze krijgt een klein schepje Vital bix Daily Complete en half handje Cafe4Life.
Ze krijgt ook lysine bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:57

Bedankt Tancreda.

Hopelijk knapt die van jou snel weer op!

Flaptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:40

Tancreda4 schreef:
Krijgt ze door het voer. Ze krijgt een klein schepje Vital bix Daily Complete en half handje Cafe4Life.
Ze krijgt ook lysine bij.

Strooi je het poeder gewoon bovenop de brokjes?
Ik geef het nu nog door de spuit, maar als we klaar zijn met de bute wil ik ook graag stoppen met die vervelende spuit

Flaptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:13

Hoe is het met alle paarden?
Mama Rianne, lukt het met de spuit?

Hier laatste dag bute. Het gaat eigenlijk heel goed. Gister een stuk gewandeld op het zachte en hij liep briesend mee. Ik hoop dat we vanaf hier alleen maar vooruit gaan!

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:29

Ik geef het met een stukje volkoren bolletje en dat gaat super! We zijn ook begonnen met de gluco balance.

Wanneer bouw je af met bute? Toos voelt zich zo goed nu op 1 zakje dat ze met stappen elke keer de lucht in springt. :')

Afbeelding

Flaptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:34

Mama_Rianne schreef:
Ik geef het met een stukje volkoren bolletje en dat gaat super! We zijn ook begonnen met de gluco balance.

Wanneer bouw je af met bute? Toos voelt zich zo goed nu op 1 zakje dat ze met stappen elke keer de lucht in springt. :')

[ [url=m/YuRxvY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een schema gekregen van de dierenarts: 3 dagen 2x1,5 zakje, een week 2x1 zakje en een week 2x0,5 zakje. Dat ging goed op deze manier.

Fijn dat het bij jou ook snel aanslaat! Heeft de dierenarts je geen indicatie gegeven?

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:42

Flaptop schreef:
Mama_Rianne schreef:

[ [url=m/YuRxvY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een schema gekregen van de dierenarts: 3 dagen 2x1,5 zakje, een week 2x1 zakje en een week 2x0,5 zakje. Dat ging goed op deze manier.

Fijn dat het bij jou ook snel aanslaat! Heeft de dierenarts je geen indicatie gegeven?

Ja ze heeft het wel verteld, maar denk dat ik op dat moment beetje in een waas zat ofzo, zag het niet meer goed komen. Ik weet het niet meer. Ze krijgt trouwens 2x een 0.5 zakje.

Flaptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:45

Ik snap je helemaal. Toen de dierenarts weg was heb ik meteen de kliniek gebeld. Had niks onthouden van de schrik :').
Ze hebben toen en verslag gemaild. Misschien een tip?
Nu zie je het wel weer een beetje zitten toch?

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:53

Ja, ze woont 2 huizen verder dus maar even vragen. :')

Ja, als ik zie hoe vrolijk ze nu weer is.

Flaptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 16:58

Mama_Rianne schreef:
Ja, ze woont 2 huizen verder dus maar even vragen. :')

Ja, als ik zie hoe vrolijk ze nu weer is.

Super *\o/*
Is jouw pony ook van je dochter?