Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:02

Fijn vonneke. Ben ook benieuwd naar de uitslag van jullie scan, hopelijk is alles weer dik inorde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:08

Ik hoop het ook. We zullen zien. Heb er heel goed voor gezorgd en hoop dat dat voldoende is.

Zijn been ziet er top uit en reageert ook niet bij knijpen erop. De komende 3 weken moet hij nog extra aansterken en dan hopen dat het super goed eruit ziet met de scan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:06

Mijn pony blijft ook gewoon de wei op gaan. ze gedraagd zich rustig

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 06:59

De mijne stond de gehele blessuretijd ook gewoon buiten. Hij moest eigenlijk boxrust, maar dat kan bij de mijne niet. We hebben hem eerst in de kleine paddock gezet waar normaal paarden komen te staan die kreupel zijn of niet in de groep passen. Dat ging maar 1 week goed en toen werd hij weer ontzettend onrustig omdat hij niet bij de kudde stond. Daarna dus gewoon bij zijn vriendjes gezet en daar heeft hij gewoon staan stoeien, maar toch is de blessure goed gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 08:16

Hier was op stal ook geen optie. Vind ik ook niks voor een hele jonge overigens.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:30

Ik heb de weidegang langzaam opgebouwd. Eerste maand had ze alleen op stal gestaan met twee x daags stap, daarna na het stappen met koeling om d'r been in een klein weidje waar ze 2x een half uurtje op mocht. Na een maand uitgebreid naar een uur en ze staat er nu sochtends 4 uurtjes op. Ze is wel een koele kikker met hooguit af en toe een bokkesprong. Meer kan ze ook niet echt doen in het weidje.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 10:14

Die van mij gaat nu erg goed op de wei, is lekker rustig en staat veel op 1 plek te eten. Dus ze mag van mij een uurtje per dag erop. :) Helaas na die uitbarsting is het been wel weer iets dikker geworden, 's ochtends vroeg is die weer dun, maar zodra ik haar ui de wei haal is die weer dikker. Gisteren met draven liep ze ook in de bochten niet helemaal 100%. Dus nu paar daagjes vrij en dan maar weer eens kijken hoe ze loopt. Kon ook stijvigheid zijn, maar durf het risico niet te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 11:23

Laat je je paard nooit scannen Noa?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:55

Jawel, ze is al 2x gescand. Moeten over 2 weken weer terug. :)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:46

Ik moet ook weer over 2 weken. Vanmorgen even met de kliniek gebeld. Voor die schieffel moet ik een of ander spul smeren, maar daarvan krijgt hij nu allemaal zwarte schilfertjes. Dus maar besloten helemaal te stoppen tot ik terug moet.
Wat ik ook apart vind, maar mijn DA zegt dat het die schieffel is. Zijn been is dan 3 dagen superkoel. Dan ineens na de nacht superwarm. Niet dik ofzo. Maar dan is het na het koelen ook na een paar minuten weer warm. Maakt niet uit of ik het dan met een coolpack doe en 20 min. laat zitten, of dat ik hem 10-15 minuten onder de koude slang zet.

Of zijn been nog niet genoeg is, heeft hij er vanavond ook nog eens koliek overheen gekregen. Normaal staat hij in een buitenstal. Ging ik vanavond stappen, was hij superwarm en wilde hij heel de tijd gaan liggen. Dus ik dacht met koelen, even in de gaten houden. Tijdens het stappen had hij ook 3x een klein beetje gemest. Nog geen volwaardige mesthoop. Dus nu met darmontspanners een nachtje in de krullenbox. Vannacht er nog een keer uit. Maar hij staat nu al wel 2 uur relaxt in die stal. Ga om 2 uur nog een keer bij hem kijken en adh daarvan, of om 5 uur nog een keer of gewoon om 7 uur als ik opsta.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 15:36

Hoe gaat het vandaag met je zielige paard Liedjuh?

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:10

Hij leeft weer. Werd vanmorgen vrolijk begroet en stond hij zich al druk te maken om zijn ochtendmaal. Ben er gelukkig goed op tijd bij geweest en geen enkel risico genomen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:40

Gelukkig maar Liedjuh! :) Scheelt weer een hoop gestress.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 07:29

Lizaa01 schreef:
MontyRulezz, wat super zeg!!

Ik heb ook goed nieuws! Vanmorgen ben ik met mijn paard Valery naar de kliniek geweest.
Aangezien het filmpje van afgelopen zaterdag geen goed beeld gaf, ging ik er eigenlijk een
beetje van uit dat er niet veel verbetering te zien zou zijn, gelukkig is dit wel het geval!
Er was bijna niets meer te zien van de kreupelheid, de da zei dat hij goed moest kijken om nog
iets te kunnen zien. Ook op de scan bleek dat het verbeterd was.
Nu mogen we het draven verder gaan op pakken en over 8 weken gaan we weer terug.
Als alles goed gaat zitten we in week 7 en 8 op 15 minuten draven.
Valery mag nog niet echt op de wei, maar aangezien de stal met een pad aan de wei verbonden zit,
mag ze tussen de stal en een heel klein stukje wei vrij rondlopen overdag. Dan kan ze zelf kiezen of
ze buiten of binnen wil staan.
Ze staat er nu op en het gaat erg goed. Heb haar een beetje sedatie pasta gegeven maar de helft ervan heeft ze uitgespuugd haha. maar ze is rustig en staat alleen maar te eten.
Ben erg opgelucht!

Ik moet echt de hele tijd aan je bericht denken en heb je filmpje nog een paar keer gezien. Ik snap echt niet dat je paard niet kreupel liep tijdens de controle van de da. Heb je daar er wel op gezeten om te laten zien wat hij doet? Hoe gaat het nu met je paardje? Kun je een nieuw filmpje plaatsen?

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:29

Annetje, ik eerlijk gezegd ook niet. Heb er niet op gezeten maar ze heeft aan de longe op het harde en zachte en rechtuit op het harde gelopen. Heb met da filmpjes gekeken van 1e x daar en van de laatste x en toen zag je veel verberering.
Ze is nog niet helemaal goed maar wel een stuk beter. Ben nu op school maar zal vandaag of morgen een nieuw filmpje plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 22:07

Xx in de stapmolen gehad. Die kletterde alle kanten in. Er stonden 2 karren naast de molen. Ze gaan morgen op concour en die stonden gewassen klaar.
Hij kletterde tegen het hek, draaide weer om, weer tegen het hek, weer omdraaien, blazen, snurken, showen haha. Na een keer of 4 rond te zijn geweest was hij weer kalm.
Toen ik hem uit de molen haalde was zijn been nog mooi dun.

Heb hem afgespoten en toen nog uurtje buiten gehad.

Ga morgen bellen wanneer we kunnen scannen. Mocht vandaag bellen maar vergeten hihi

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 21:39

hoe is het met de andere geblesseerden? Ravina is weer revaliderend van haar dubbele peesblessure,en krijgt nu equilibrium ijzers,iemand ervaringen daarmee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 07:31

Ik, maar niet bij blessure.

schaapie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 10:30

Ben nu aan het opbouwen mogen nu 15 min draven. Ik draaf rond over de hoefslag en grote voltes. Na het rijden koel ik nog steeds ong. 10 min. Het been blijft mooi dun heel soms denk ik reactie te zien/voelen maar als ik dan vergelijk met zijn andere been is er weinig verschil. Over 2 weken mag ik 20 min draf en 1 rondje galop op beide handen en dan moeten we ook weer scannen, nou ja moeten dierenarts zei als been goed blijft hoef je niet terug te komen want het gat is al dicht maar voor mijn eigen gevoel wil ik het toch zeker weten of het weefsel ook sterker wordt.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:38

Heel begrijpelijk. Ik zou ook nog een keer nascannen voor de zekerheid. Gewoon dat het gat nu ook dicht blijft en dergelijke!

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:32

Annetje schreef:
Lizaa01 schreef:
MontyRulezz, wat super zeg!!

Ik heb ook goed nieuws! Vanmorgen ben ik met mijn paard Valery naar de kliniek geweest.
Aangezien het filmpje van afgelopen zaterdag geen goed beeld gaf, ging ik er eigenlijk een
beetje van uit dat er niet veel verbetering te zien zou zijn, gelukkig is dit wel het geval!
Er was bijna niets meer te zien van de kreupelheid, de da zei dat hij goed moest kijken om nog
iets te kunnen zien. Ook op de scan bleek dat het verbeterd was.
Nu mogen we het draven verder gaan op pakken en over 8 weken gaan we weer terug.
Als alles goed gaat zitten we in week 7 en 8 op 15 minuten draven.
Valery mag nog niet echt op de wei, maar aangezien de stal met een pad aan de wei verbonden zit,
mag ze tussen de stal en een heel klein stukje wei vrij rondlopen overdag. Dan kan ze zelf kiezen of
ze buiten of binnen wil staan.
Ze staat er nu op en het gaat erg goed. Heb haar een beetje sedatie pasta gegeven maar de helft ervan heeft ze uitgespuugd haha. maar ze is rustig en staat alleen maar te eten.
Ben erg opgelucht!

Ik moet echt de hele tijd aan je bericht denken en heb je filmpje nog een paar keer gezien. Ik snap echt niet dat je paard niet kreupel liep tijdens de controle van de da. Heb je daar er wel op gezeten om te laten zien wat hij doet? Hoe gaat het nu met je paardje? Kun je een nieuw filmpje plaatsen?

Annetje,
Dit filmpje is van 9 september, 2 dagen na de controle bij de DA. Heb nog geen recenter filmpje.
Moet zeggen dat het filmpje bij mij soms nogal schokt na het uploaden dus weet niet of het een duidelijk beeld geeft.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:45

Liza heb je filmpje bekeken, maar kan eerlijk gezegd niet snappen waarom jou DA vind dat ze goed loopt. In stap zie ik er niks aan, maar in draf loopt ze overduidelijk niet goed. De 1e x draven loopt ze het slechtste, je ziet haar helemaal door haar achterhand zakken. Kan natuurlijk een gebrek aan spieren zijn, maar ik zou zo niet gaan rijden als mijn paard zo liep. Kan niet helemaal duidelijk zien waar het vandaan komt, maar vind haar niet echt goed lopen :n Sorry!

Hier gaat alles nog goed, over 2 weken naar de kliniek. Mevrouw had gister een aantal uitbarstingen in de wei, maar daarna was het been nog super mooi dun. Dus ik heb er wel een goed gevoel bij. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:55

Ik ga morgenvroeg eerste werk bellen. Hoop donderdag te kunnen!

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:11

NOa, Die dag voelde ze ook niet goed aan, (had van te voren ook gek gedaan in weitje, misschien dat het daar aan lag) dus heb ook niet meer gedraafd als wat op het filmpje te zien is. Nu voelt ze wel een stuk beter.
Bij de kliniek was ze toch wel een stuk beter. Heb filmpjes met de da samen bekeken van de
1e keer dat ik daar met Valery was en van die dag en je zag echt veel verbetering.

Mag vanaf dit weekend 5 minuten gaan draven maar wil eerst een filmpje laten maken van de draf om te kijken of ze wel "goed" is, anders durf ik het inderdaad ook niet aan..

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:20

Kan het niet zijn dat de wei wat ongelijk is. Sowieso zou ik beginnen in een goede rechtgetrokken rijbaan en bij gebrek aan, op het harde. Denk dat dat nog altijd beter is dan in een weide. Ik vind haar sowieso op dit filmpje echt nog niet goed. Misschien was ze bij de DA wel goed omdat ze daar een goede bodem onder haar voeten had. Zou het sowieso eens kijken op een andere bodem hoe het dan is.