Overigens is die bonte hangbuik het probleem momenteel. De inhoud van die buik ziet er ondertussen al zo uit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ash_ schreef:Vraagje:
Haf mag morgen naar huis. Op stal kan hij overdag buiten staan op zand. Alleen heb je dan meestal wel een paar plukje gras wat er is.
Is dat een probleem?
Hoe kan je zie dat hooi oud is? De boer heeft namelijk wel hooi waar alles granen en dergelijke uit zijn gehaald. Zal dit geschrikt zijn?
lolclub schreef:@Y
Weet je hoe lang ze in het volle gras heeft gelopen ?
Een reactie volgt meestal binnen 24 tot 48 uur.
Houd haar maar goed in de gaten en bij twijfel... DA bellen en de voeten in emmers ijs zetten
Yoika schreef:lolclub schreef:@Yoika
Weet je hoe lang ze in het volle gras heeft gelopen ?
Een reactie volgt meestal binnen 24 tot 48 uur.
Houd haar maar goed in de gaten en bij twijfel... DA bellen en de voeten in emmers ijs zetten
Max een 3tal uren, maar doordat ze bijna 2 maanden geen gras gekregen heeft stond ze enorm gulzig te happen, de plukken gras gingen uit haar mond...![]()
Toen ze terug appart stond was ze enorm sjachereinig, bokken, oortjes plat, bijten,... maar ja, wat wil je, alleen maar naar gras mogen kijken ...
Hoop dat haar uitstapje geen gevolgen heeft ...
oh_oh schreef:Wij hebben zelf hooi van het land, dit hooi is van een arme weide gehaald. Deze weide is nog nooit bemest en was al uitgebloeid ten tijde van het maaien. Kan ik dit veilig geven?
oh_oh schreef:Zou ze weer met de andere paarden de weide op kunnen zonder masker van de herfst/winter? Het land waar ze komt te staan is een arm gebied (staatbos).
Vorig jaar stond ze ook 24 7 in het land zonder masker, ze was toen nog niet van mij. Maar nu heeft ze de hele zomer met een masker opgestaan. Moet ik de weidegang opbouwen?
oh_oh schreef:Ze is nu heel slank, heeft ze risico om bevangen te raken wanneer ze weer dikker wordt? Of is de kans dat ze nu bevangen raakt ook groot?
lolclub schreef:oh_oh schreef:Wij hebben zelf hooi van het land, dit hooi is van een arme weide gehaald. Deze weide is nog nooit bemest en was al uitgebloeid ten tijde van het maaien. Kan ik dit veilig geven?
Mijn voorkeur ligt zelf niet bij hooi van onbemest land ivm hogere fructaanwaardes en vaak de vele kruiden die erin zitten,
In welke maand is dit hooi gewonnen en komt het van vogeltjesland (staatsbos) ?
Citaat:Als ze nu niet bevangen wordt door de verwonding en de verplichte stalrust lijkt het me niet zo'n probleem, mede omdat ze het al jaren zo gewend was.
Weidegang moet je altijd opbouwen, hoelang denk je dat Carry boxrust moet houden ?
DubbelDun schreef:Overigens is die bonte hangbuik het probleem momenteel. De inhoud van die buik ziet er ondertussen al zo uit
Jannepauli schreef:En in de schuilstal staan? Ho maar.Daar word ik op mijn beurt weer sjago van.
Cato47 schreef:Mooie slanke nek, en prima zacht. Ik heb haar de laatste tijd nog nooit zo alert gezien: oortjes er mooi op, stralende blik in haar ogen, en bewegen doet ze als nooit tevoren! Ze beweegt gewoon een stuk losser door haar hele lijf!
Citaat:Als ze nu draaft dan veert ze door haar hele lichaam en ik merk ook dat nu ze iets slanker is Sunrise ook beter beweegt. Ze is elektrischer in haar bewegingen geworden en alhoewel ik zelf van mening ben dat ik een iets Rubensachtiger paard mooier vind, merk ik dat deze slankere vorm haar beter bevalt", aldus Schellekens.