[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:08

mOniiQue8 schreef:
Ik heb het gelezen Maris. Dat ik het las werd ik er helemaal een beetje positief van haha.
Ik ga er wat meer informatie over op zoeken en misschien even vragen wat mijn dierenarts ervan vindt:)
Maris hoeveel moet jij van dit product geven per dag?

ik geef dit product niet ! ik heb vanmiddag van mijn hoefsmid de spray voor op de hoeven ervan gekregen en ging daarom op zoek naar info over de producten van silicahorse. De uitleg erbij ivm het supplement leek me wel logisch.

mOniiQue8

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:21

Ooh oke, ik was er automatisch vanuit gegaan dat je de vloeibare vorm gaf, mijn fout!
Ik vind het ook wel logisch klinken als ik het zo lees ja.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:35

ik heb ze net een mailtje gestuurt hoe het dan zit met de glucosamine..kan ik in combinatie geven om niet.

ben er wel nieuwsgierig naar omdat sem in het verleden snel brokkel hoeven kreeg..(gelukkig staat hij sinds ik een andere smid heb super op zijn benen) maar ze groeien niet snel en wil niet een heel scala aan poeders geven..zou mooi zijn als het voor zijn hoeven EN gewrichten goed zou zijn..kan ik met de glucosamine stoppen en dit proberen.

mOniiQue8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:37

De hoeven van mijn paard brokkelen ook snel. Heb ze nu in ruim een maand tijd al 3 keer bij moeten vijlen. Misschien heeft het wel een verband met elkaar :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:15

mvermeulen1 schreef:
ik heb ze net een mailtje gestuurt hoe het dan zit met de glucosamine..kan ik in combinatie geven om niet.

.

Dit staat in de FAQ op de site : ;)

Kan SilicaHorse gebruikt worden tezamen met glucosamine?

Er bestaat geen bezwaar tegen het tegelijktijdig gebruik van beide producten. Glucosamine heeft wel effect op gewrichten, echter niet op hoeven;

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:01

o hahaha..vond het een lap tekst dus heb niet alles door gelezen...

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:19

zo sem is weer goed gekeurd door de osteopaat..beetje vast op de rug maar niet meer dan anders voor hem..we hebben weer wat tipt meegekregen waar we aan kunnen werken..donderdag worden zijn tanden nagekeken en dan vind ik voorlopig wel weer even mooi geweest..en kunnen we rustig aan opbouwen (als het weer het tenminsten toelaat)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:44

Klinkt goed mvermeulen. Nu inderdaad duimen voor mooi weer.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:21

Lorenz zijn gebit word donderdag ook nagekeken toevallig mvermeulen :):)
Hij knoeit wat met zijn biks.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:17

linnie050 schreef:
Lorenz zijn gebit word donderdag ook nagekeken toevallig mvermeulen :):)
Hij knoeit wat met zijn biks.

ja doe ik eigenlijk elk jaar wel maar was nu echt wat laat.merk dat hij wat bolletjes maak van zijn hooi en gekke bekken trekt..doet hij sowieso al maar nu net weer iets gekker dan anders :D

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:21

moet weer even spammen hoor want er zijn laatste weer prachtige plaatjes gemaakt van sem kan het niet laten..zo grappig!! er zijn hier op stal een aantal meiden met een mega camera die ze graag willen uitproberen..heb nog nooit zoveel foto's gehad van sem haha

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:56

Oohh hij kan vliegen :Y)

Sem ziet er prachtig uit!

Een clubgenootje had mijn protocollen van afgelopen zondag opgehaald en ik had een 9 voor de verzorging. Geen idee hoe dat kan er was ern knoop van mn jasje en had dr benen niet gewassen :+
Morgen mag Danté mee een paar kleine huppeltjes maken in de springles.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:57

Haha, die zijn mooi en leuk! Die tweede, wat een timing! Het ziet er ook raar uit, het paard ziet er helemaal niet uit of hij gek doet, heel relaxed. Net of het een foto is dat hij gewoon staat en die dan getruct is in de lucht.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:59

haha ja hij maakt gewoon hele rare sprongen..hij wil ook van alles tergelijk..rennen bokken springen en dan krijg je dit soort plaatjes haha

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 15:06

Wat een leuke foto's! En fijn dat hij straks weer helemaal gecheckt is en klaar om aan het werk te gaan mvermeulen!

Mister gaat ook elk jaar naar de tandarts.
Gisteren ben ik even gekraakt, loop al meer dan een jaar met rugpijn na een grote val van mijn jonge paardje, en mocht gelukkig wel rijden vandaag. Maar ben compleet gemangeld! Ben weer beurs en bont en blauw!
Mister merkte wel direct dat mijn rug anders was, want hij haalde van alles uit de kast hahaha!
Maar heb wel lekker gereden in ieder geval.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:50

ik moet donderdag naar de fysio..loop al maanden met mega last van me been dat ik smorgens niet eens fatsoenlijk me sokken aan kan doen..net even gezwommen ook aangeraden door me arts was alleen vergeten om naar het rooster van het zwembad te kijken..loop ik in gedachten het zwembad in zie ik allemaal kids!! en echt heeeeel veeel kleine kinderen!! moet je net mij hebben :') de grote kindervriend NOT!!! heb maar een uurtje banengezwommen tussen de kinderen door haha

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:05

Ik kreeg van de andere fysio te horen dat mijn rugspieren/bekkenspieren te zwak waren.
Nou de kraker kreeg de boel niet eens gekraakt omdat alles zo machtig sterk vast werd gehouden! Leuke bijkomstigheid van paardrijden :D

Ik hoop wel dat het nu beter zal gaan, heb echt genoeg pijn gehad nu!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:25

ik ga echt al jaren naar de ostheo paat bevalt me beter qua kraken als fysio
heb het verstuurd mister
eindelijk

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:26

norton84 schreef:
ik ga echt al jaren naar de ostheo paat bevalt me beter qua kraken als fysio
heb het verstuurd mister
eindelijk

Haha thanx!
Ik ga gelijk kijken!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 22:48

ja doe dat even pb even via bokt of je ze hebt heb mail alweer afgesloten.
sorry ben soms echt te laks nu ik me zo rot voel dan denk ik morgen morgen moest ook voor iemand maat zoeken van halster nergens te vinden op het monty halster.

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:41

Hallo allemaal ik meld me.
mijn paard heeft zeer waarschijnlijk artrose in zijn nek en ook een beknelde/niet ontwikkelde spier. Ik ben helemaal bedust en verdrietig...
Ik vroeg me af welke kliniek hier het meest gespecaliseerd in is en waar jullie fotos hebben laten maken? Bij ons op stal komen ze pas over 3 weken om fotos te maken (tevens opfok dus een hoop klantem die dat willen) dit duurt me eigelijk te lang ik wil het liefst natuurlijk over een uur al weten hoe en wat.
en wat hebben jullie er ongeveer voor betaald grove schattig?
bedankt alvast
ik heb nog niet alles doorgelezen maar ga dat zeker doen.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:44

mvermeulen1: wat een fijne foto's! die foto waar hij vliegt... schitterend :+

een kleine update over Urka: overdag staat ze vastgebonden in de stal met flink wat hooi. Op die manier kan ze geen rondjes lopen in haar stal. Ze is dus vrij rustig en eet en drinkt goed als de andere paarden buiten op de wei staan. Natuurlijk hoeft ze niet meer vast te staan als de andere paarden binnen staan. Dan is ze gewoon rustig. Het verband blijft ook goed zitten dus ook dat is goed.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:42

de beste foto's kunnen naar mijn ervaring het best in een kliniek gedaan worden..ik ben naar Bodegraven gegaan omdat dat ook het dichtsbij is en een grote kliniek is..mij werd wel aangeraden om naar de lingehoeve te gaan maar dat vond ik echt te ver weg en ik ben ook afhankelijk aan mensen met een goeie auto en trailer dus vandaar bodegraven..

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:45

hallo Marizkaa :wave:
ik heb foto's laten maken door de lokale arts, maar dacht zelf eigenlijk dat het om iets anders ging, dus vandaar. normaal gesproken als er op een plaats als bij jouw paard foto's gemaakt moeten worden zou ik naar een kliniek gaan.
zelf ben ik grote voorstander van de Bosdreef in Moerbeke, Belgie, maar ik weet niet waar je woont of dat een optie is.

@ Katja: fijn dat het op deze manier te doen is! ik kan me paarden voorstellen (en daar is de mijne er ook een van) die de tent afbreken wanneer ze op stal staan en de rest is buiten, zelfs als ze vast gebonden staan.
maar super fijn dat zij het zo goed houd, dan heelt het natuurlijk het beste.
ik hoop echt op een goede afloop en goed herstel!

ik heb vanmorgen weer heerlijk gereden!
ik heb zelfs weer eens een les afgesproken met mijn trainster *\o/* ik heb wel direct aangegeven dat we rustig aan gaan doen en dat ik nog niet elke week weer kan lessen, maar dat ik graag wil weten of ik nu goed bezig ben of dat er al wat foutjes zijn ingeslopen.

heel voorzichtig begin ik toch wel een klein beetje te hopen op in de toekomst weer eens een koeien clinic of een andere clinic te kunnen rijden.
shows kan ook, maar ik ben uit mijn show broek en chaps gegroeid (die dingen krimpen altijd in de kast :o := := ) dus dan zou ik weer van alles nieuw aan moeten schaffen, en weet niet of ik daar zin in heb.
afijn, eerst zal ik dan mijn trailer moeten laten maken, want mijn klep is helemaal rot, dus allemaal toekomst muziek voorlopig :D

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:37

Fijn ka_tje dat ze zo rustig blijft!

Wat heerlijk mister! Heerlijk gaan genieten en maar gaan orrienteren op niet krimpende kleding haha.

Ik kan vrijdag pas weer rijden. Gisteren nog wel een stuk gewandeld maar mevrouw blijft vrolijk en ruime stappen nemen.