Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
orsini schreef:hoi Maris de groeve is inderdaad diep, dit komt denk ik omdat er inderdaad schimmel in heeft gezeten, zonder dat dit echt duidelijk was. Nu zorg ik ervoor dat de groeve goed open blijft en ik maak hem elke dag schoon, droog en smeer het dan in met betadine. Het weefsel in de groeve ziet er nu mooi uit en daarom denk ik dus dat er op het moment geen schimmel meer in zit. Echter heeft het tijd nodig voor de hoef om de groeve te dichtten lijkt mij toch?
Annetje schreef:Ik vind het er ook veel beter uitzien. Gisteren liep hij er dus goed mee. Met het rijden was hij heppie de peppie. Mij lijkt het voor de pezen ook minder belastend als ze niet zo stijl staan en voor de rest van zijn lijf lijkt het me ook wel prettig als de hoeven even hoog zijn.
Uiteraard houd ik het in de gaten, maar ik hoop dat hij het er goed op blijft doen en het uiteindelijk nóg lager kan en die hoeven zich eens een keertje gaan openen.
singasong schreef:Wat mij opvalt aan alle beslagen voetenfoto's die hier voorbij komen is dat bijna de hele wand aan de buitenkant wordt gevijld. Wat is hier de reden van? Het maakt de hoefwand alleen maar zwakker.
Kinke schreef:
geerke schreef:ik denk een hoefbevangenheid...maar inderdaad raar dat het maar 1 hoef is(het kan wel)
De hoeven van mijn paard zien er ook zo uit....tenminste....de witte lijn zo afgevijlt.
geerke schreef:Dit beslag zit langer dan 6 weken...aan de knik in de hoef te zien..
Kinke schreef:
peer2005 schreef:Scoxx, bedankt voor je reactie. De stralen heb ik iets bijgewerkt omdat er losse stukken aanzaten en wat vuile plekjes. Heb al genoeg gevalletjes van straalrot meegemaakt in het verleden dus op zn beloop laten geloof ik niet zo in. Wel hoop ik dat de stralen zich nog beter gaat ontwikkelen dan dit, ze zijn nog erg smal maar dragen ook nog niet echt mee. Daarom was ik ook van plan om haar nog iets te laten zakken in de hielen maar gezien jij dat afraadt zie ik dat misschien nog even wat langer aan...
Tancreda4 schreef: