nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:16

Gimli_ schreef:
Goeiemorgen zeg, heb ik maat 3 cavallo's gekocht omdat ik de 2 te krap vond, zijn ze te groot. :=
Word er 'n beetje moedeloos van, bij de easyboots zit hij ook al tussen 2 maten in..

Dan heb ik denk ik precies hetzelfde als jou. (voor de overige bokkers...ik was te laat met een pb om ze te ruilen met gimli).

Ik heb maat 3 cavallo's en ze laatst nog eens aangehad. Aan de voorkant sluiten ze wel mooi aan maar aan de zijkanten zit ruimte en daarom gaan de schoenen draaien.
Zou ik het met een kit kunnen oplossen?

Zijn voeten zijn nog niet zover dat we stukken kunnen draven over het asfalt...het is meestal berm en dat is hier in de polder maar erg weinig. En daar baal ik van...wil lekker km's maken met de kar.

b485

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:09

@skessa: ze staan inderdaad nog ongebruikt op de kast. Verkoper is wel vervaarlijk stil. nog steeds geen reactie op mijn mail.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:23

Tja ik heb nu dus maat 2 én 3 hier staan, heb beiden 2ehands gekocht.
Dus mocht iemand Cavallo's nodig hebben.. :+

Gloves heb ik ook al over gedacht, maar ik ben momenteel redelijk blut, wil eerst die 2 paar Cavallo's verkocht hebben.
Gisteren nog 'n rit van 30 km gemaakt maar veel in de berm/over gras kunnen rijden, asfalt gaat prima maar sommige paden hier zijn zó bezaaid met kiezel en stenen..
Ben 2x afgestapt als ik de kiezel niet kon omzeilen en het ging redelijk, maar heel ideaal is natuurlijk anders.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:08

Vraagje, hier zijn toch veel mensen die met easyboots rijden met gaithers er aan.

Eind 2009 heb ik nl gloves gekocht. Na 2 keer rijden was er toen al een gaither los gescheurd in de stiknaad. Die heb ik toen laten repareren door de schoenmaker. Daarna niet veel mee gereden omdat peerdje ze toen even niet nodig gehad.

Door al het blootvoets rijden waren mijn ijslander zijn hoeven 4 weken dusdanig gesleten dat ik glue-on wide schoenen heb gekocht. De gaithers van de gloves er aan gezet en rijden maar. Nu maakte ik vandaag een ritje en opeens zag ik weer wat bungelen. Nu is dus de hele stiknaad van de gaither weer los gescheurd en ik zie dat de andere ook al begint. Mijn ijslander draaft ruim en tikt niet aan, vooral niet op het harde.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben [gehad]? Ik baal nl als een stekker, vertrek morgen naar de vierdaagse in zorgvliet en kan ze dus niet gebruiken.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:25

Ik heb 1 keer een afgescheurde gaiter gehad, heb toen gewoon een nieuwe gekregen van de leverancier.
Als de hoeven van je paard niet te kort zijn kun je Zorgvlied heel goed blootvoets rijden.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:30

heeft iemand al ervaring met deze: de Equine Fusion Jogging Shoe

zien er echt gaaf uit! en zeer handig, ik denk dat ik deze neem na mijn vakantie :j

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:35

Mijn hoefbekapper had ze vorige week mee en ik heb ze uitgebreid bekeken, ze zien er super uit en hij was er ook erg over te spreken. Kennis van mij heeft ze besteld en ik wil ze ook wel gaan gebruiken voor 1 van onze paarden. Alleen zijn ze er niet voor de wat grotere hoeven.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:53

Splinter schreef:
heeft iemand al ervaring met deze: de Equine Fusion Jogging Shoe

zien er echt gaaf uit! en zeer handig, ik denk dat ik deze neem na mijn vakantie :j

Nooit van gehoord, heb je meer info? Plaatje, kosten enzo?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:56

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 13:10

@haukieboy:

Ik heb hetzelfde probleem. In juli 2 nieuwe gloves gekocht bij klaas feuth. schoen 1 begaf de stiknaad van de gaiter het op de eerste rit. De schoen hebben we niet terug kunnen vinden.

De tweede schoen is nu ook stuk op de stiknaad.

Valt me erg op omdat ik de vorige easyboot glove schoenen dik 2 jaar zonder veel problemen heb afgereden totdat ze logischerwijs versleten waren. Deze hebben een fabricagefout en ik ben echt teleurgesteld. het is nog de vraag of ik geld terug krijg of andere schoenen of niks, ik laat wel horen hoe het afloopt.

Waardeloos terwijl de schoenen me zo goed bevielen! het viel me op dat dit een nieuwer model glove is met een smaller stukje klitteband bovenop.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:56

Delphi2 schreef:
http://www.eqfu.no/

Klaas Feuth verkoopt ze nu in NL, ze kosten ca. 210,-- euro p.p., zien er goed afgewerkt uit en heel prettig materiaal. http://www.hoefschoenenwinkel.nl

Mooi, ook mooi soepel.

Ik zie nu dat Klaas ook accesoires verkoopt! Dat wist ik niet. Ik zit nu sinds 6 weken weer in de polder, en had bedacht dat ik waarschijnlijk dan weer op schoenen moest gaan rijden. Of dat Andor ook schoenen nodig ging hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat het nu nog niet nodig is! Maar goed, ik heb nog niet bestraat, dat doe ik in het voorjaar. En ik heb straks een inloopstal van 45 m2, waarvan ik de helft met rubber bekleed. Er is dus we verharding, wat goed voor de hoeven is.
Maar ik hou in mijn achterhoofd dat ik pads voor Merrit kan krijgen en voor andor evt mooie sportschoenen kan kopen. ;)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:05

een collega van mn heeft die nieuwe van klaas sinds vrijdag, tot nu toe is ze heel enthousiast!
ik heb cavallo's maar niet vaak nodig, dus ze lopen niet mooi in en bij die jogging shoe schijnt het inlopen niet te hoeven

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:17

ik had ze al gezien op de site van Klaas en heb net even het filmpje zitten bekijken. Ze zijn toch wel een stuk bewerkelijker aan te doen dan de gloves die ik nu heb. :o
Zouden deze niet, net als de Cavallo's, ingelopen moeten worden om schuurplekjes te voorkomen, deze schoenen sluiten ook zo hoog?

Gister heb ik overigens mijn nieuwe bekapper op bezoek gehad. Hij vond dat ik mijn merrie best weer zonder hoefschoenen kan gaan rijden. En dat na een 9 maanden op gloves vanwege een grote hoefscheur.
Voorlopig dus maar korte ritjes zonder en de langere met schoenen, om het langzaam aan af te bouwen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:47

Heb nog een vraagje. (vervolg op mijn probleem van de vorige pagina).
Even kort: 4 easyboot epics nieuw gekocht. Blijkt dat ik 3 soorten gaiters heb (zie ook foto op een van de vorige pagina's)
- 1 Nieuw model gaiter maat 00 (voorhoeven)
- 1 Heel oude model gaiter maat 00 (voorhoeven)
- 2 oude model gaiter maat 000 (achterhoeven)

Ik mag nu kiezen welke ik inruil voor de nieuwe model gaiters. Het hele oude model ga ik zeker inwisselen. Maar wissel ik de 2 gaiters van de achterhoeven ook ? Is er een serieus verschil in kwaliteit?

Doel is vooral rustige ritjes (pony is sloom) over volledig verharde ondergrond.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:27

Als ik de reacties over de korte levensduur van de nieuwere gaiters zo lees zou ik de achterschoenen zo houden.
Ik heb gloves met diezelfde (oud model) gaiters en die gaan nu al sinds het begin van dit topic mee en zien er nog steeds super uit. Wat mij betreft is de pasvorm ook prima.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 21:17

rakni schreef:
@haukieboy:

Ik heb hetzelfde probleem. In juli 2 nieuwe gloves gekocht bij klaas feuth. schoen 1 begaf de stiknaad van de gaiter het op de eerste rit. De schoen hebben we niet terug kunnen vinden.

De tweede schoen is nu ook stuk op de stiknaad.

Valt me erg op omdat ik de vorige easyboot glove schoenen dik 2 jaar zonder veel problemen heb afgereden totdat ze logischerwijs versleten waren. Deze hebben een fabricagefout en ik ben echt teleurgesteld. het is nog de vraag of ik geld terug krijg of andere schoenen of niks, ik laat wel horen hoe het afloopt.

Waardeloos terwijl de schoenen me zo goed bevielen! het viel me op dat dit een nieuwer model glove is met een smaller stukje klitteband bovenop.

Heb ******* er over gemaild, maar hij wil er nog niet zoveel van weten. Hij zegt dat het komt omdat de schoenen dan waarschijnlijk niet goed passen of dat het paard zichzelf wel zal aantikken. Nou, hij tikt niet aan en ze passen goed. Hij wil nu dat ik foto's maak van de hoeven, met en zonder schoen etc. En hij wil me erg graag een ander model laten kopen, maar dat ga ik echt niet doen.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 19:33

Hier Cavallo's tijdje ingelopen, ging erg goed. Daarna in de kast wegens pony in de weide :D Mini "schuurplekje", maar alleen wat blinkend, geen wondje. Een vriendin heeft Renegades besteld, die zien er ook wel echt schitterend uit :-) . Maar dat wordt nog even doorsparen....!

arienoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:29

even een stipje..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:06

Ik wacht in spanning op de kleinere maat Cavallo's. Ben wel blij met m'n easyboots, heb ze nu aardig voor elkaar (nu mijn pony's voor elkaar krijgen...).

Ik heb nog een paar hoefschoenen te koop, zie:
[EA-TK-AP] TK: pony spullen

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:16

Ben benieuwd Dennis!

Zag trouwens, geheel offtopic, je Wembley zadel te koop.
Zie je niet vaak hier in Nederland, ik heb er ook één gehad, fijne dingetjes hoor! :j

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:16

Klopt, super zadel! Gaat echt wel een beetje met pijn in mijn hart weg.
Maar als menner is 8 zadels voor 5 pony's een beetje overdreven :+.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:33

@ ponyzotje : heeft je vriendin de renegade op maat laten maken ?

Of heeft iemand anders ervaringen met het op maat laten maken van de renegades ?

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:55

SxF ik geloof 't niet, ze heeft ze zelf opgemeten en ging een bepaalde maat bestellen omdat de passer niet kon langskomen ofzo. Ik weet er het precieze niet van. Alleen dat ze schitterend zijn - een duur :D

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:03

waarom zou je ze op maat moeten laten maken?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:12

niks moet. :) Maar een goed passende schoen is erg belangrijk. Kan mij voorstellen dat mocht je paard zijn voeten tussen een maat invallen of een iets afwijkendere vorm heeft dat je het dan op maat wil laten maken.