Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Alani schreef:flugeltje schreef:gisteren Arthur weer gesproken en hij heeft artrose in zijn hoefgewricht, hij twijfelt of er een woekering zit en daarom moet de chirurg er naar kijken, om te zien of het operatief te verwijderen is of dat hij gewoon behandeld ga worden.
@alani. ik heb gevraagd voor de OCD operatie, maar na de operatie 4 weken boxrust en daarna weer opbouwen, dus dat valt reuze mee !!
Maar vandaag hoor ik als het goed is de mening van de chirurg, om de artrose te opereren en zijn mening over de OCD.
Maar dat opbouwen duurt lang. Voordat ze weer zo lopen en hun been gebruiken als voor de problemen duurt gerust veel langer. Houd er beslist rekening mee dat je minimaal een jaar uit de sport bent.
Toch begrijp ik 1 ding niet. Een da heeft de diagnose spat gesteld, je paard behandeld met Tildren en er zijn helemaal geen foto's gemaakt waaruit hij zijn conclusie zou kunnen trekken? Vind het een typische werkwijze. Ingeval van artrose is toediening van Tildren trouwens wel goed (ik heb laatst bij de da de bijsluiter uitgebreid gelezen).
Vwb woekering in het hoefgewricht; dit zou toch op een foto duidelijk te zien moeten zijn?
Ik hoop voor je dat ze er iets aan kunnen doen. Al bericht gehad van je verzekering? Meestal kan je da je ook al wel vertellen welke behandeling worden vergoed en welke niet.
BasiNami schreef:Poeh Flugeltje, wat een problemen! Petje af dat je zoveel moeite ervoor doet om alles op te lossen! Is er een kans dat hij straks weer helemaal rad loopt in de hogere sport?
Tiger, superleuk dat je zo'n grote buitenrit hebt kunnen maken!
Sham komt in de winter iedere dag in het land, tenzij het echt een dikke drekboel wordt, dan komt ze iedere dag een paar uur in de buitenbak.. Mocht dat slecht voor haar benen zijn dan weet ik zeker dat er wel iets geregeld kan worden zodat ze toch de hele dag buiten komt.
Zamero schreef:Netje Wat leuk zeg, nog mooie foto's gemaakt zodat we ook een beetje van jullie geluk mee kunnen genieten?
Alani schreef:Netje & Saartje; harstikke top dat Unique het allemaal zo goed kon doen. Ik kan me voorstellen dat jullie hebben genoten. Ik vond het alleen al leuk om de filmpjes te bekijken, laat staan als je er actief aan kunt deelnemen. Jullie geven mij weer hoop voor de toekomst!!
Ik hoop volgend jaar met jullie mee te gaan![]()
Met mijn paard gaat het ook steeds beter. Gisteren ook weer de galop mee genomen en ze blijft goed op het achterbeen. Wel kan ik haar op de rechterhand minder goed sluiten en galoppeerd ze dus in een flinke arbeidsgalop, die overigens wel zuiver is. Ik vind het voor me zelf wel moeilijk om heel simpel te rijden, ik wil weer gauw teveel doen en vragen. Gelukkig staat mn 2lingzusje altijd vanaf de grond te kijken en die zet er dan weer even de rem op.
Netje & Saartje;
@Flugel; hopelijk word je moeite beloond en zijn je inspanningen niet voor niets. Maar dat geldt eigenlijk voor ons allemaal.
Vwb OCD las ik laatst een artikel van een da die erop tegen was dat er preventief (zeker bij jaarlingen) wordt geopereerd. Zijn redenering is dat de meeste paarden uitvallen vanwege spier- of peesproblemen en niet vanwege oc/ocd.
Heb jezelf goede verwachtingen of twijfel je?
@Emaartje: ik merk nooit iets van dikke benen. Nu loopt ze 24/7 in de wei en ze is wel minder stijf dan wanneer ze een nacht op stal heeft gestaan.
@Tiger; jullie hebben allebei weer kunnen genieten
Alani schreef:Netje & Saartje; harstikke top dat Unique het allemaal zo goed kon doen. Ik kan me voorstellen dat jullie hebben genoten. Ik vond het alleen al leuk om de filmpjes te bekijken, laat staan als je er actief aan kunt deelnemen. Jullie geven mij weer hoop voor de toekomst!!
Ik hoop volgend jaar met jullie mee te gaan
Alani schreef:Justnon; een ellende zeg. Is de spat dusdanig erg dat ze daarom zo kreupel loopt? Bedenk je goed dat een behandeling met Tildren er niet 1 is maar vaak 2 tot 3.
Ik vond het verschil tussen een paardenkliniek en een 2e lijns kliniek heel groot. Ook mijn merrie liep als een krant een paar maanden geleden, inmiddels stukken beter. Zoals je wellicht hebt gelezen is dit de 2e spatuitbraak. 5 jaar geleden de 1e gehad en nu is de spat dus weer actief, maar het wordt wel rustiger.
Welk type spat heeft ze?
Het is moeilijk de balans te vinden tussen genoeg doen en doorgaan. Uiteindelijk zul je zelf alles af moeten wegen wat eerlijk is tov jezelf en je paard.
Sterkte!
Zamero schreef:Justnon Wat erg zeg, ik kan volkomen begrijpen dat je zo twijfeld. Je wilt je paard natuurlijk helemaal niet met pijn zien, laat staan met zoveel pijn.
Kan je toevallig niet nog iets anders van de DA krijgen tegen de pijn?
Nikkel schreef:Justnon, dat lijkt me inderdaad niet gemakkelijk om over na te denken.. Kan de behandeling niet bij jouw op stal gegeven worden?
Vandaag is de DA ook voor Hilda geweest, ze loopt inderdaad niet goed. De 30e worden er foto's gemaakt van haar beide achterbenen en hij dacht dat het misschien ook een beetje in de voorbenen zou kunnen zitten, maar dit is niet zeker uiteraard. Nu kregen we eigenlijk 3 opties (ligt uiteraard wel aan de foto's) of om op pijnstiller verder te gaan, al ben ik hierzelf geen voorstander van. Het gewricht inspuiten of een Tildren infuus. Ik denk dat ik dan voor het infuus ga, als ik het allemaal zo hoor. Dat pakt alle plaatsen aan in ieder geval. Heeft iemand hier informatie over of ervaring mee?
Hij zei dat ik wel gewoon kon rijden, als ik er maar rekening mee hield. Ik ben wel blij dat de foto's en de behandeling gewoon bij ons op stal kan worden gedaan. Maar goed, eerst de foto's maar eens afwachten