Haha wat een schatje.
Ik denk ook wel eens dat we nu dingen zien die onze beesten misschien altijd al hebben gehad.
Zo ben ik vorig jaar door de hoefbekapper die ik in eerste instantie had gewezen op de bobbels op Isabella's achterwerk, bovenkant/naast de staartinplant. Dat was volgens hem niet normaal en een teken dat er iets goed fout was. Ik ben vanaf dat moment naar andere paarden gaan kijken ... zag het nergens. Dus maakte ik me flink zorgen, want die bulten namen niet af.
Nu ze weer rent en ik er al best weer veel mee doe, heeft ze die bulten nog altijd. Gek genoeg weet ik dus niet of ze ze altijd gehad heeft, of dat het toch iets is van het laatste jaar. Maar ik irriteer mij eraan dat het mij nu stoort, of beter dat ik mij er zorgen om maak. Misschien dus ook wel totaal om niets.
En waarschijnlijk is dat met die bulten boven de ogen van Aurora ook zo. Wendy heeft die bulten ook altijd. Isabella had ze vorig jaar (toen ik erop werd gewezen dus door de DA), maar nu heeft ze weer gewoon kuiltjes. Vandaar dat ik het hier had gemeld.
Maar is niet de bedoeling dat iedereen zich nu weer gelijk zorgen maakt als je paard bulten heeft boven de ogen 
Wat die shetlanders betreft .. ja raar. Maar het hoeft zeker niet altijd dikke shetlanders te treffen. Er zit best al veel groei in het gras, maar er kan zoveel meer loos zijn. Darminfectie, leverprobleem, nierprobleem, trage schildklier; allemaal dingen die je zo niet 1-2-3 van de buitenkant ziet.
Wat ik nog vergat al een tijd geleden toen we over hooi weken en zo hadden ... ik heb vorig jaar met een biosensor ook al het voer wat Isabella toen kreeg laten controleren. Het toenmalige hooi kwam als goed uit de bus. Zemelen, lijnzaad(pap en -olie) dus niet. Middelmatig gras ook niet. Zeer korte gras mocht wel, en lang gras kon, maar niet aan te raden. Was wel interessant, want het voelde voor mij precies zo als uit de "meting" kwam.