Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:@capopjekop, ik dacht ook dat juist de hielen moesten zakken? Als je de hielen omhoog brengt, krijg je toch alleen maar meer druk aan de voorkant? Daar waar het, het pijnlijkst is?
Vandaag is de smid voor mijn hb-er geweest. 8 mei zijn de "spacey" ijzers eronder gegaan toen uit de röntgenfoto's bleek dat hij linksvoor een lichte kanteling van het hoefbeen had. Vandaag ijzers eraf gehad, klein beetje eraf gehaald en ijzers er weer onder geslagen. Hoeven zagen er goed uit! Geen verbrede witte lijn. Ben erg blij!!!
Hopen dat de volgende keer er een "comfort-ijzer" onder kan en volgens mijn smidje konden we ook wel even kijken of hij weer op zijn blote pootjes kan lopen.
horsii:
Heb trouwens nog even aan mijn smid gevraagd wat hij vindt van alleen "leren zooltjes", maar daar is hij geen voorstander van. Er komt vaak een hoop vuil tussen en met regelmaat maden! Hij ziet er eerlijk gezegd het nut niet van in. Maar goed, dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij gelijk heeft.
Marlis schreef:Dit zijn peep haar ijzers.
Leren zool ziet er smerig uit, krijg je er lastig afgeborsteld de mest maar is gelukkig de buitenkant.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hoe peeps nu loopt:
http://www.youtube.com/watch?v=CyJdp2y8zrA
http://www.youtube.com/watch?v=IeM6EDhb7pc
http://www.youtube.com/watch?v=eTT5iLSfEsY
http://www.youtube.com/watch?v=d-aDK6XpXYw
Ze was op de filmpjes voor eht eerst de stal uti vandaag, had nog niet haar benen gestrekt.
Drafje is echt maar enkele seconde alleen kijken hoe t ging.
Marlis schreef:[***] schreef:@capopjekop, ik dacht ook dat juist de hielen moesten zakken? Als je de hielen omhoog brengt, krijg je toch alleen maar meer druk aan de voorkant? Daar waar het, het pijnlijkst is?
Vandaag is de smid voor mijn hb-er geweest. 8 mei zijn de "spacey" ijzers eronder gegaan toen uit de röntgenfoto's bleek dat hij linksvoor een lichte kanteling van het hoefbeen had. Vandaag ijzers eraf gehad, klein beetje eraf gehaald en ijzers er weer onder geslagen. Hoeven zagen er goed uit! Geen verbrede witte lijn. Ben erg blij!!!
Hopen dat de volgende keer er een "comfort-ijzer" onder kan en volgens mijn smidje konden we ook wel even kijken of hij weer op zijn blote pootjes kan lopen.
horsii:
Heb trouwens nog even aan mijn smid gevraagd wat hij vindt van alleen "leren zooltjes", maar daar is hij geen voorstander van. Er komt vaak een hoop vuil tussen en met regelmaat maden! Hij ziet er eerlijk gezegd het nut niet van in. Maar goed, dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij gelijk heeft.
Hmm, ik was erbij bij het bezoek van de smid en ons smid zei dat er hooguit wat zand tussen kan komen meer niet.
Ook daar zijn de meningen dus over verdeeld, ben benieuwd als ze toe is aan nieuwe ijzers hoe het eruit ziet. Voorlopig nog niet gezien ze er net onder zitten voor aardig wat geld
[***] schreef:Het beslag ziet er wel erg netjes uit hoor! Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee wat er nu beter is. Maar zoals je zelf al zegt zijn de meningen behoorlijk verdeeld.
R.X. schreef:Hallo,
Ik kom hier ook binnenvallen in de hoop tips te krijgen aangezien we nog nooit te maken hebben gehad met bevangenheid en onze pony er nu ook bij hoord.
Ik loop al een tijdje allemaal info erover te verzamelen.
Ze kwakkelde al een tijdje aan maar het was niet erg duidelijk.
Vandaag toch de va. laten komen en inderdaad bevangen aan alle hoeven.
Ppfff dan schrik je toch wel.
Laatst ging het al zo slecht met der vanwege de hitte en nu dit.
Zou ze nu op der 23 dan toch een zorgenpaardje worden?
Metacam van de va gekregen een afspraak met de hoefsmid ga ik zo maken en ik heb al met der gestapt en we gaan de wei verkleinen.
Mocht ik iets vergeten zijn, tips zijn altijd welkom!
R.X. schreef:Ze is een Gerrano en onze smid is Niek Peppelman uit Sinderen.
Met de emmer zou helaas niet gaan.
Afspuiten wel, dan kan dat denk ik toch ook?
Wat ik me dan wel afvraag is, de hoef is aan de onderkant al wekeer en wit.
Word het dan niet erger?
Ze krijgen bijna geen krachtvoer, dit is echt te verwaarlozen.