Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Weidebloem schreef:Lizaa, net als wat Annetje zegt.... Vooral op het zatedag filmpje loopt ze echt kreupel. Het eerste filmpje vind ik lastig inschatten, ze lijkt meer stijf dan kreupel en onwennig dat ze weer mag draven. Het laatste filmpjeloopt ze echt niet goed... He balen, had graag positief nieuws willen melden!
Wat voor blessure heeft je paard?
Weidebloem schreef:Wat balen Afanaise.... vind een maand wachten op een scan van de DA wel erg lang.... Komt dat omdat de zwelling de scan in de weg zit of wil de DA echt afwachten hoe het zich ontwikkeld? Zou zelf nl wel meteen duidelijkheid willen zodat je gericht weet hoe je het moet aan pakken.
Afanaisa91 schreef:Weidebloem schreef:Wat balen Afanaise.... vind een maand wachten op een scan van de DA wel erg lang.... Komt dat omdat de zwelling de scan in de weg zit of wil de DA echt afwachten hoe het zich ontwikkeld? Zou zelf nl wel meteen duidelijkheid willen zodat je gericht weet hoe je het moet aan pakken.
Hmm, is dat langer dan gebruikelijk? Wat vinden jullie normaal? Had destijds voor mijn gevoel goed overlegd met de DA. Vond de prognose van een maand rust best positief: De zwelling was idd erg hevig en ze gaf ook echt veel pijn aan. Ik was toen al lang blij dat haar knie in orde was, waar naast een oude bursa een kleine nieuwe zwelling ontstaan was. Toen ik die bult ontdekte dacht ik echt dat ze direct met pensioen kon!
'Gelukkig' is die knie waarschijnlijk medegeïrriteerd en is er niets kapot. Nu de ontsteking snel zakt heb ik wel vertrouwen in. Ben wel blij dat ze een enorm saaie doos is in de wei, dus hoeft ze voorlopig niet op stal.
N0a schreef:Wat een pech Afanaisa.. Ik heb ongeveer 1,5 week gewacht voor ik een scan liet maken. Daarna moest mijn paard gelijk op boxrust en mocht ze 10 minuten per dag wandelen. Braaf opgevolgd natuurlijk, want ik wist niet beter. Als ik het nu nog een keer mee maak zet ik mijn paard gewoon op de wei, paardlief is chagerijnig, heeft last van uitspattingen en kan niet fatsoenlijk met haar lekker naar buiten.Vanaf morgen gaat ze de wei in, ik ben zo zenuwachtig nu al! Ik weet nog niet of de pees genezen is, dat weet ik over 3 weken. Maar heb toch besloten om haar eerder op de wei te zetten omdat ze een soort sla centrifuge aan het maken is in haar stal.
Afanaisa91 schreef:Concluderend: een maand is duidelijk langer dan anders! Zal morgen dan toch even DA bellen voor een nieuw overleg.
Hebben jullie na die eerste scan iets van verergering gemerkt van de ontstekingsklachten?
Haha, sla centrifuge! beelddenker!
Ah, arm peerd. Had even teruggespiekt in het forum; jij bent nu 4 maanden verder. Heeft ze de hele 4 maanden op stal gestaan?
Morgen wordt een grote dag dus! Ik snap het dat je zenuwachtig bent, veel succes!
MontyRulezz schreef:Hoi,
Ik ben al een tijdje niet meer echt aktief geweest in het topic omdat het bij ons steeds beter gaat en ik al een hele hoop informatie ondertussen in het topic heb achtergelaten.
Voor degene die geinteresseerd zijn, mijn paard kreeg begin oktober 2010 een hele zware peesblessure, een gat in zijn check ligament van 5 cm lang!
Ik heb binnen een paar dagen laten scannen nadat de ergste zwelling weg was en de diagnose was slecht. Ik heb het toch een kans gegeven en we zijn direkt begonnen met shockwave therapie waarvan hij 6 behandelingen gehad heeft. Hij heeft in totaal 5 maanden op stal gestaan en op een klein afgezet stuk buiten op de harde.
Daarna heb ik hem 2 maanden weggebracht naar een revalidatiestal waar ze de wei zijn gaan opbouwen met hem. Na die 2 maanden kon hij maximaal 5 uurtjes op de wei zonder dat zijn been reageerde.
Al die tijd ben ik met hem blijven stappen omdat zijn been te heftig reageerde op draven.
Eind September 2011 ben ik voor de 6e keer teruggegaan om te scannen en was het gat eindelijk zover dicht. Toen pas ben ik begonnen met heel langzaam te draven.
Eind November 2011 hebben we onze laatste scan gehad en kreeg ik te horen dat het weefsel er netjes uitzat en werd hij in principe 'genezen' verklaren. Ik mocht toen beginnen met langzaam eens een galopje mee te pakken en ik moest ongeveer een half jaar uittrekken om de training weer op te bouwen. Hier heb ik me dan ook echt aan gehouden!
Vanaf onze laatste scan staat hij ook de hele dag pas weer op de wei wat eindelijk goed bleef gaan.
We zijn nu bijna 2 jaar verder (23 maanden om precies te zijn) en we zitten nu op 95% van de training.
Om iedereen een hart onder de riem te steken, deze shoot: [RIJ-ITP] Back on Track na lange blessure, Villie aan het werk., is het resultaat van heel veel ellende, tranen, verdriet en een eindeloos geduld!
Dus geef de moed niet op als het tegen zit, wij zijn ook zover gekomen dus kan het jullie ook zeker lukken.