[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mOniiQue8

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:00

Hier ben ik ook benieuwd naar mvermeulen1. Ik geef hem nu niks en ik zit te twijfelen of en wat ik dan moet geven.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:07

bij artrose zou ik snel beginnen met glucosamine..alleen even de juiste vinden waar jouw paard het meeste baat bij heeft..baat het niet schaad het ook zeker niet.

ben erg benieuwd of jullie ervaring hebben met grant medow en pharmahorse glucosamine

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 22:15

Ik heb nu al bijna een jaar primeval gelatinaat en Danté loopt daar goed op dus blijf daar mooi bij.

Danté liep net weer zo lekker in de les! Mevrouw is erg fanatiek en niemand ziet wat aan haar :). Als de weg goed te begaan is gaan we zondag weer op concours. Hoop in februari de punten voor de M te hebben :D.

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:33

mvermeulen1 schreef:
bij artrose zou ik snel beginnen met glucosamine..alleen even de juiste vinden waar jouw paard het meeste baat bij heeft..baat het niet schaad het ook zeker niet.

ben erg benieuwd of jullie ervaring hebben met grant medow en pharmahorse glucosamine

ik bedoel natuurlijk GRAND MEADOWS haha

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 07:40

Ik geef phytonics joint comp na een paar weken merkte ik al duidelijk verschil.
Ben er helemaal blij mee. Ondertussen bestel ik het nu bij bokker Maris heb je het goedkoper dan bv via het internet.
Scheelt toch weer.
Paard is veel minder stijf en staat weer makkelijk op na bv het rollen en is bijna niet meer onregelmatig geweest. soms heb je een mindere dag maar hij is 19 en altijd wedstrijden gelopen dus we bekijken dat per dag.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 09:59

ik geef glucosamine hoge dosering van de zingende smid.
tot nu toe ben ik hier heel erg tevreden over. dit is het eerste supplement dat ik ben gaan bijvoeren.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:24

Zo'n grappige naam, de zingende smid!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:54

ik heb daar eerst ook heel om moeten lachen die naam!

ik neem er mijn hoefsmid ook wel eens mee in de maling :D

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:56

Hier ook joint Comp. Echt onwijs verbeterd mijn pony. Alleen hoe ze draft mt de jouw weet ik niet. Ze heeft vakantie. Dus mijne staat los en wandeld. En dat gaat goed. Ze loopt ruime passen. Maar ik rij nu echt alleen nog maar buiten of rustig in de bak. Ze wordt in maart 17 en ik heb het met dressuur eigenlijk wel gehad :-)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:40

ik denk nog steeds dat het niet zoveel zin heeft om ervaringen te vragen mbt glucosamine, omdat gewoon ieder paard anders reageerd. Maar er zijn misschien wel een aantal producten waar in ieder geval meerdere paarden het goed op doen. Oa die van de zingende smid , pharmahorse en joint comp lees je vaak positieve verhalen over.

mOniiQue8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:05

Het klopt dat ieder paard anders reageert maar ik heb nog totaal geen ervaring hierin. Zoals je zelf al zegt, er zijn altijd een aantal producten waar positief over gesproken wordt en zo zijn er ook producten waar minder positief over gesproken wordt. Omdat ik niet zomaar even een product wil uitkiezen waar ik wel even mee kan beginnen zou mijn voorkeur natuurlijk eerder uitgaan naar een product met goede ervaringen om mee te beginnen.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:14

ik heb een tijdje geleden tig producten met elkaar vergeleken toen ik op zoek was naar een supplement.

ik heb speciaal voor glucosamine hoge dosering van de zingende smid gekozen omdat:
*het nog leuk te betalen was
*de aanbevolen hoeveelheid is heel klein, mijn paard is absoluut geen poeder eter
*ik iemand kende die het ook gebruikte voor soort gelijke klachten en heel positief was

maar idd wat Maris ook al aan geeft, het is heel erg paard gebonden hoe een middel werkt.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:35

sorry mister de foto's moet ik opnieuw maken krijg ze niet van mn tel af. pb anders je mail adres ook even ga ze straks maken en zal gelijk van die ander deken ook foto maken.

norton krijgt momenteel helemaal niets en het gaat tot nu toe super.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 14:18

norton: hahaha ik dacht al? zou ze het vergeten zijn? hahahaha
geen probleem hoor! ik doe je even mijn mail pben.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:31

ik gaf eerst Cortaflex HA solution van Equine America. Dat was echter onbetaalbaar (Maar het hielp wel!)
en nu geef
Excellent Equiflex HA Liquid wat een stuk goedkoper is.
In beide zit echt alles, glucosamine, msm, hyaluronzuur, chondroitine sulfaat, ...
Het voordeel vind ik ook dat het een vloeistof is, dat eten ze toch altijd wat beter op :)

Vandaag in paniek geweest. Door de misvorming aan haar hoef, heeft zij een stuk extra hoef aan de zijkant. Normaal staat ze op ijzers om de hoef goed bij elkaar te houden en wordt dat stukje goed kort gezet. Maar de hoefsmid wou maar niet komen (of komt op momenten dat hém alleen uitkomen en er dus niemand thuis is!). Waardoor ze nu al een week zonder ijzer staan!
Dat extra stukje hoef was vandaag door 1 of andere reden helemaal tot in het leven losgekomen/losgewrikt. Bloeden dat het deed... De veearts heeft het helemaal afgeknipt (onder verdoving) en in het verband gezet. Nu moet ze op stal blijven wat dus een ramp gaat worden want al haar vriendjes staan buiten overdag! En ze liep net zo goed de laatste tijd! het is haar precies niet gegund. Gelukkig kan ik rekenen op de hele goede zorgen van de staleigenaaresse!!

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 00:14

Pff Ka_tje dat is niet leuk! Hopelijk gaat het snel weer beter met dr! Beterschap!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 09:02

wat een pech Katja!!!
ja dat zal je altijd zien! dan zit je te wachten op de smid en loopt het zo, echt balen! :(:)
hopelijk knapt ze snel op en loopt ze er niet weer heel slecht van.

hier kan ik eigenlijk niet zoveel, alles was tot gisteren stijf bevroren, dus heel voorzichtig longeren of alleen op de hoefslag rijden was mogelijk.
gisteren is er natuurlijk weer zo veel sneeuw gevallen, dat ik gisteravond helemaal niks kon. gelukkig heeft een vriend Mister gister middag aan de hand mee genomen door de stallen, lekker even een stukje stappen, en dat heb ik gisteravond ook maar gedaan.
nu is het weer hard aan het regenen, maar de sneeuw is in ieder geval een eind weg, en het dooit flink, dus morgen kan ik wel weer een keertje normaal rijden denk ik.
eens kijken hoe hij dan loopt, zal wel weer slecht zijn door die hoge vochtigheid |(

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 10:44

Dit weer is echt nergens goed voor! Alleen maar miserie!! Gelukkig is het hier aan het dooien nu! Ik ga zo even naar stal toe. Urka gaan verwennen met een hoop voederwortelen die ik gisteren gaan halen ben ; speciaal voor haar... Hopelijk is ze niet te zenuwachtig omdat haar vriendjes buiten op de wei staan en zij niet.
Bedankt voor de lieve woorden! doet me goed ...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:21

En, is ze een beetje rustig op stal ?

Hebben jullie wel eens gehoord van silicium ivm artrose ? Ik kreeg van mijn hoefsmid een silicahorse product voor zijn stralen en ik keek eens op de website. Daar kwam ik ook het verband tegen tussen een te kort aan silicium en minder collageenvorming met mogelijk gevolg artrose....
Zie http://www.silicahorse.nl/?page_id=691

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:32

sterkte katje echt bale hoe ziet haar hoef er dan uit met dat stukje extra.?
ken het niet maris ga het straks eens rustig op mn gemakje lezen.
ik heb gelukkig voor het eerst sinds jaren wel eigenlijk de gehele sneeuw periode wel wat kunnen doen en als het goed is blijven we vanaf nu altijd een goed te rijdne bak hebben deze maand wordt de al wether stuf bodem aangelegd.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:49

ik ken het ook niet maris.
en ook ik ga het straks of morgen even doorlezen, het is een flinke lap tekst :D

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:45

Ik ken het ook niet. Ga vanavond er even goed voor zitten.

Ben net weer terug van concours en we hebben er weer 2 winstpunten bij :). 181 en 188 punten ik weet niet of we in de prijzen zaten want de prijsuitreiking was 2uur na mijn laatste proef en had geen zin om te wachten.
We moeten nog 1 puntje en dan mogen we naar de M. M rijden was altijd mijn grote droom en ondanks de artrose komt die nu toch wel erg dichtbij. :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:46

Mister01 schreef:
ik ken het ook niet maris.
en ook ik ga het straks of morgen even doorlezen, het is een flinke lap tekst :D

Gaat niet allemaal over artrose hoor ;)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:54

wat goed annelieke!!! goed bezig!!!

maris: ik zal het dan wat vluchtiger door lezen :D

mOniiQue8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:02

Ik heb het gelezen Maris. Dat ik het las werd ik er helemaal een beetje positief van haha.
Ik ga er wat meer informatie over op zoeken en misschien even vragen wat mijn dierenarts ervan vindt:)
Maris hoeveel moet jij van dit product geven per dag?