Kijk-en-vergelijk foto's (on)beslagen paardenhoeven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:54

Splinter schreef:
moeten de verzenen gelijk zijn aan de draagrand? ik zag dat bij mijn paard de verzenen uitstaken als een soort hakje zeg maar,
ik vraag me ineens af of dat normaal is??

De hoefwand moet dezelfde vorm als de kroonrand hebben. Wat jij beschrijft, zijn volgens mij flaires. Dat is niet normaal en moet gecorrigeerd worden.

LizMD

Re: Kijk-en-vergelijk foto's (on)beslagen paardenhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:07

Ze heeft het over de verzenen, die moeten gelijk lopen aan de zool (hier spreekt de papegaai :D). Bij jouw paard zijn ze dan waarschijnlijk te lang.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:10

scoxxx schreef:
amigootje schreef:
Linksvoor:
Afbeelding

Was dit niet het paardje die herstellend was van een bandenblessure?
Ik weet inmiddels wel waardoor die bandblessure ontstaan is: zeer slecht en veels te klein beslag!

Inderdaad! Is dit beslag van een kliniek? :oo

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 23:41

Ik heb ook nog wel wat leuke foto's hoor van beslag van een kliniek ;) := Dat was ook absoluut niet om over naar huis te schrijven!

Ik kan je helaas niet helpen aan een goede smid omgeving Schiphol Amigootje, maar als ik jou was zou ik wel heel hard en snel op zoek gaan naar een andere smid! Zoals je paard er nu op staat is echt niet goed :n Veel te krap beslag!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 00:13

Afbeelding

t.ring wtf :x

Deze hoefsmid koopt zeker voor zichzelf ook schoenen maat 35? :oo

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 09:38

Arme Amigootje. Je probeert echt wel goed te doen voor je paardje hoor! Jezelf verdiepen in de hoeven van je paard en het lef om jouw foto's te plaatsen op Bokt, is daar o.a. bewijs van ;-).
Als je verder nog vragen hebt e.d., mag je ze altijd stellen hoor (mag ook via pb).

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:41

Kan het niet zo zijn dat er draverbeslag onder zit bij Amigootjes paard? Dat ligt ook vaak wat krapper, maar wordt wel heel snel vervangen.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:43

fransje23 schreef:
Kan het niet zo zijn dat er draverbeslag onder zit bij Amigootjes paard? Dat ligt ook vaak wat krapper, maar wordt wel heel snel vervangen.

En dat de hielen over het ijzer heen vallen?
Blijft gewoon super slecht smidwerk.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:56

zo lees al tijdje mee
maar die foto van hierboven!
wowie dacht dat mijn tinker kort erop stond maar dit!?
mijne trapt ze vaak eraf omdat ze te lomp is en te ruim loopt maar dan nog zijn ze niet zo kort!!!

peelie netjes hoor :D

ik heb zelf nog 1tje met een verticale scheur in de hoef al zijn hele leven..
ziet er inmiddels netjes uit
zal eens kijken als t weer weer beter is!
en foto's plaatsen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:15

scoxxx schreef:
Arme Amigootje. Je probeert echt wel goed te doen voor je paardje hoor! Jezelf verdiepen in de hoeven van je paard en het lef om jouw foto's te plaatsen op Bokt, is daar o.a. bewijs van ;-).
Als je verder nog vragen hebt e.d., mag je ze altijd stellen hoor (mag ook via pb).

Gelukkig is er bokt, anders had ze dit misschien voor zoete koek aangenomen, tenslotte denk je dat je paard in goede handen is.

Amigootje wordt alleen maar van de regen in de drup geholpen door deze hoefsmid, de problemen die het paard heeft zullen alleen maar erger worden, zonder bokt zou ze helemaal aan de goden overgeleverd zijn geweest. :(

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:34

Ik ben ook door schade en schande inmiddels een stuk wijzer geworden met hoefsmeden... jammer dat het zo moet! Mijn paard had trouwens ook een bandenblessure in zijn lv voet toen ik bij mijn ex-smid (niet de smid uit kliniek!) terecht kwam, die heeft hem een jaar gedaan en elke keer werd Omar goedgekeurd in de kliniek en zodra ik dan weer wat met hem ging doen dan ging het weer fout... ik snapte er niets van, tot we erachter kwamen dat het door zijn beslag kwam (stond toen op cytek) en door de smid. Hup smid eruit en toen is mijn paard dus opgeknapt en loopt weer als een trein en met veel plezier en bandenblessure volledig genezen!

Sterkte Amigootje en ik hoop dat je een fijne smid vindt. Kun je geen oproep hier op bokt ergens plaatsen over smid in jouw omgeving? Hoop dat je paard ook snel weer opknapt en ik begrijp je zorgen heel goed.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:38

Het is idd maar goed dat ze haar foto's hier geplaatst heeft , anders was haar paardje misschien compleet naar de verd0mmenis geholpen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:39

Idd Darwin. Ik heb destijds hetzelfde gedaan en dan krijg je idd fijne en minder fijne reacties. Had ook mijn foto's naar Van Nassau gestuurd om zijn mening te vragen, die had er geen goed woord voor over := Gelukkig heb ik nu sinds afgelopen oktober een hele fijne en goede smid.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:40

Ik heb idd het beste met mijn paard voor, zeker weten ;) Er zit geen draver beslag onder, het is wel een draver ;)
Ik vertrouwde de smid, dat hij vakkundig werk levert. Daar ga je vanuit als je een smid hebt, die goed bekend staat.

Ik heb trouwen nog wel anderen foto's van mijn vorige paard, is ook heel erg om te zien, maar paard is inmiddels er niet meer...
maar kan ze altijd plaatsen,altijd goed om naar te kijken denk ik zo, ;)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:48

Dat je andere paard er niet meer is heeft toch hoop ik niet te maken met verkeerd beslag ?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:59

dat neem ik aan van niet...

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:11

Nou, hoeveel paarden worden er niet opgeruimd omdat ze blijvend kreupel zijn ?
Het zou dan wel erg zijn als dat door verkeerd belsag zou komen.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:36

http://www.mijnalbum.nl/Album=UCG3VEVE

Hier de foto's, het veranderen van haar hoeven heeft geen zin meer, merrie is ingeslapen nadat ze 5 maanden van mij is geweest...
( Wel een jaar verzorgd voor de eigenaar toen der tijd)

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:51

OMG, dit is echt schokkend. Niet alleen de voeten, maar ook dat de DA ijzers eronder heeft gelaten voor foto's van de ondervoet. Snap niet dat er smeden zijn die het zover kunnen laten komen.....

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:59

Zijn de voeten de reden dat ze ingeslapen is? Of iets anders?

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:04

Merrie was op, artrose in beiden voor knieën,botontkalking in hoefbeen, en haar hoefbeen was zo gaan kantelen, dat
ie door de zool heen kwam, merrie wilde niet meer staan, kon enkel nog maar liggen.. Het was genoeg. Graag wel recept voor deze keuzen !!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:08

Ach wat sneu..

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:12

amigootje schreef:
Merrie was op, artrose in beiden voor knieën,botontkalking in hoefbeen, en haar hoefbeen was zo gaan kantelen, dat ie door de zool heen kwam, merrie wilde niet meer staan, kon enkel nog maar liggen.. Het was genoeg. Graag wel recept voor deze keuzen !!

Wat een foto's :n
Ik begrijp echt in de verste verte niet dat je daar als smid nog een ijzer onder wil slaan.
En dat je als eigenaar niet ziet dat dat er beter onder uit gaat begrijp ik in dit geval eigenlijk ook niet. Sorry Amigootje. Ik neem maar aan dat je blind vertrouwde op wat de DA of smid vertelden.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:17

Ze is maar 5 maanden van mij geweest, dat waren 5 maanden van onderzoek verschillenden DA gesproken,gehoord, verschillende hoefsmeden ect. We hebben in 5 maanden echt alles gedaan voor haar. Maar het was veeel te laat.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:23

Jee, die foto's zijn helemaal schokking :oo
Heeft diezelfde smid dat gedaan ?
Waarom is het paard ingeslapen ?

*Oeps bladzijde gemist, gaat even bijlezen (dan zal mijn vraag wel beantwoord zijn ;) *