Voor mij is vandaag dan ook misschien de dag dat ik de eind beslissing moet gaan maken. Foto's worden vandaag gemaakt en krijg dan ook de diagnose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flugeltje schreef:@Alani die van mij krijgt altij Tildrin infuus, dat werkt een half jaar inprincipe. Op zijn 5e jaar heeft hij 3 behandelingen gehad met ook die tussenpozen van 2 of 3 maanden. Daarna is het tot zijn 9e jaar goed gegaan. Afgelopen winter werd hij stijf en moest ik zeker een kwartier warm dieselen met rijden en heb toen weer Tildrin gegeven, maar nu een half jaar later op de kliniek voor waarschijnlijk HKO, was hij op de buigproeven ook weer erg stijf op zijn spatbeen. Kan nu toch wel merken, naarmate ze ouder worden, dat het veeeeeeeeeel sneller verslechterd.
Voor mij is vandaag dan ook misschien de dag dat ik de eind beslissing moet gaan maken. Foto's worden vandaag gemaakt en krijg dan ook de diagnose
maikeltje schreef:flugeltje schreef:@Alani die van mij krijgt altij Tildrin infuus, dat werkt een half jaar inprincipe. Op zijn 5e jaar heeft hij 3 behandelingen gehad met ook die tussenpozen van 2 of 3 maanden. Daarna is het tot zijn 9e jaar goed gegaan. Afgelopen winter werd hij stijf en moest ik zeker een kwartier warm dieselen met rijden en heb toen weer Tildrin gegeven, maar nu een half jaar later op de kliniek voor waarschijnlijk HKO, was hij op de buigproeven ook weer erg stijf op zijn spatbeen. Kan nu toch wel merken, naarmate ze ouder worden, dat het veeeeeeeeeel sneller verslechterd.
Heel erg veel succes vandaag.....Misschien laat ie je wel versteld staan
TigerBD schreef:Spat gaat toch nooit weg, of bedoel je dat het stabiel is nu? En wat ga je nu doen wat de OCD betreft?
Alani schreef:Flugel; als ik het juist begrijp is er van spat dus nooit geen sprake geweest. Zoals Tiger al aangeeft, eens spat betekent altijd spat.
De artrose die je paard heeft, en in welke gewrichten heeft hij dit in en welke mate. Dan de OCD, is er sprake van een los fragment waaraan hij geopereerd moet worden? Is er irritatie in het gewricht?
6 jaar geleden heb ik een 1,5 jarige laten opereren aan OCD. Zij had een los fragmentje in het spronggewricht. De operatie is goed geslaagd, maar het herstel duurde wel bijna 2 jaar. Kosten destijds 1500 gulden. Kosten vallen dus nog wel mee, maar de herstel periode is wel lang.
Ben heel benieuwd hoe of wat verder
Alani schreef:Flugel; als ik het juist begrijp is er van spat dus nooit geen sprake geweest. Zoals Tiger al aangeeft, eens spat betekent altijd spat.
De artrose die je paard heeft, en in welke gewrichten heeft hij dit in en welke mate. Dan de OCD, is er sprake van een los fragment waaraan hij geopereerd moet worden? Is er irritatie in het gewricht?
6 jaar geleden heb ik een 1,5 jarige laten opereren aan OCD. Zij had een los fragmentje in het spronggewricht. De operatie is goed geslaagd, maar het herstel duurde wel bijna 2 jaar. Kosten destijds 1500 gulden. Kosten vallen dus nog wel mee, maar de herstel periode is wel lang.
Ben heel benieuwd hoe of wat verder
flugeltje schreef:gisteren Arthur weer gesproken en hij heeft artrose in zijn hoefgewricht, hij twijfelt of er een woekering zit en daarom moet de chirurg er naar kijken, om te zien of het operatief te verwijderen is of dat hij gewoon behandeld ga worden.
@alani. ik heb gevraagd voor de OCD operatie, maar na de operatie 4 weken boxrust en daarna weer opbouwen, dus dat valt reuze mee !!
Maar vandaag hoor ik als het goed is de mening van de chirurg, om de artrose te opereren en zijn mening over de OCD.
Zamero schreef:Alani Hoe gaat het met het opbouwen?
Alani schreef:flugeltje schreef:gisteren Arthur weer gesproken en hij heeft artrose in zijn hoefgewricht, hij twijfelt of er een woekering zit en daarom moet de chirurg er naar kijken, om te zien of het operatief te verwijderen is of dat hij gewoon behandeld ga worden.
@alani. ik heb gevraagd voor de OCD operatie, maar na de operatie 4 weken boxrust en daarna weer opbouwen, dus dat valt reuze mee !!
Maar vandaag hoor ik als het goed is de mening van de chirurg, om de artrose te opereren en zijn mening over de OCD.
Toch begrijp ik 1 ding niet. Een da heeft de diagnose spat gesteld, je paard behandeld met Tildren en er zijn helemaal geen foto's gemaakt waaruit hij zijn conclusie zou kunnen trekken? Vind het een typische werkwijze. Ingeval van artrose is toediening van Tildren trouwens wel goed (ik heb laatst bij de da de bijsluiter uitgebreid gelezen).
Vwb woekering in het hoefgewricht; dit zou toch op een foto duidelijk te zien moeten zijn?