Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tjee schreef:Ik mocht sinds een weekje tjee in de paddock doen ipv alleen maar stappen en toen is hij af en toe uit zn plaat gegaan. Zou dit een nieuwe aanval uit hebben kunnen lokken?
capopjekop schreef:Lolclub heeft me eens gewezen op een leverancier in Drempt. Helaas levert hij niet aan mij omdat ik te ver weg woon, maar mss
woon jij dichter bij? Ik ben dus ook nog aan het zoeken.
DubbelDun schreef:@COJK: via Routenet zie ik dat het 43 km verder is. Ik vermoed dat ie dus bij mij ook niet langs wil komen
Mjay schreef:mijn DA zegt juist wél naar buiten, hoe meer het paard beweegt hoe beter de doorbloeding in de hoeven en hoe beter te afvoer gaat van afvalstoffen en hoe sneller eventueel beknelde haarvaten weer functioneren.
lucyknol schreef:@
Ik Beetje rare gedachte misschien, maar toen ze gister zo slecht liep was ik aan het overwegen wat ik zou doen als ze in de kliniek
weer 6 weken gips, en dus 6 weken stalrust zouden aanraden, en ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet zonder meer kan zeggen dat
ik daar voor zou gaan... Niet omdat ik het geduld daar niet voor heb, maar ik weet niet of ik dat Luus wil aandoen...
Wat dan wel, weet ik ook niet, en hoef er nu gelukkig ook niet over na te denken en ik hoop dat dat zo blijft.
DubbelDun schreef:@lolclub : bedankt voor je uitleg. Zo leer je elke dag weer wat bij
Zit er in graszaadhooi helemaal geen graszaad meer?? Want ik merk aan mijn ouwetje dat ze daar dus wel van aan de dunne gaat.
Voor mensen in Gelderland... waar halen jullie je graszaad hooi ??
Jannepauli schreef:Met Pauli gaat het alweer wat beter - heeft vandaag haar eerste hapje Yea-Sacc binnen. Ben benieuwd (maar weet dat ik geduld moet hebben). Ze hebben 30 minuten weidegang gehad op mijn paardengrasweide - verder alleen maar zandbak en hapjes hooi (gemengd).
Het valt me op dat beide paarden van dat graszaadhooi wel een vreemde kleur mest krijgen; een beetje oranje-achtig groen.
Misschien komt dat omdat ik Pauli regelmatig 'Majesteit' noem.
DubbelDun schreef:@lolclub: helaas geen trailer en geen trekkende auto.
Hoeveel kost een baaltje graszaadhooi eigenlijk tegenwoordig en is het wel goed stofvrij, want mijn oudje is dus een COPD-klantje.
Fiorile schreef:Ik wip even binnen in dit topic nav het volgende: ik heb een paardje (ijslander) op het oog voor mijn dochter, maar ik kwam erachter (nadat ik de naam had gegoogled) dat hij hoefbevangen is geweest in het verleden. In de verkoopadvertentie stond hier trouwens niets over. De verkopende partij antwoordde dat het al 6 jaar geleden is en dat hij er nooit meer last van heeft gehad en dat hij nu eerder aan de magere kant is. Is het zo dat ik een risico loop als ik dit paard zou kopen? Kan een hoefsmit de hoeven beoordelen en het risico inschatten? Ik vind het zoooo moeilijk..... Het lijkt zo een leuk paard, maar een hoop mensen raden het me ook weer af. Het is niet zo dat het qua bedrag een 'koopje' is. Graag hoor ik van jullie je reaktie!
Fiorile schreef:Op zich vind ik dit niet zo hoopvol klinken.Nee, hij staat pas sinds een half jaar bij de huidige eigenaar en heeft al wat verschillende eigenaren gehad.....