Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dientje_Yara

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:57

Oh wat een toeval
Ben je tot nu toe tevreden over berry?
Hij vertelde al dat hij meerdere klanten van wouter/ton had

Loopt de rest die is veranderd nog ok?
Fayah gaat steeds beter al ben ik nog wel erg kritisch

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 16:21

Haha ja ik ben zeeeeer tevreden over Berry!! Hij levert echt vakwerk! Maar ik ben een beetje bevooroordeeld hihihihi ☺️

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:17

Vertel....??

Hanneke heeft toentertijd gezegd dat springen eigenlijk juist beter was dan zijgangen in de dressuur

Nu heb ik vandaag voor t eerst een sprongetje gemaakt maar twijfel ik of het nu wel of niet kon

Ga morgen bodegraven sowieso even bellen maar ineens slaat de twijfel toe help...

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 00:17

Ook nog steeds trouw meegelezen.
Ik ben blij om te horen dat het bij de meesten toch best goed gaat.
Na een jaar op de kliniek beslagen te zijn doet mijn smid sinds een jaar mijn paard weer thuis.
Hij heeft overleg gehad met de kliniek en ik ben er erg tevreden over.
En belangrijk, mijn paard loopt er lekker op.
Hoe het nu gaat.
Ik rij het laatste half jaar denk ik ofzo ( heb het niet precies bijgehouden), 4 x per week 1,5 uur in het bos.
Toch zie ik als ze door de wei draaft wel eens een paar passen die niet 100 % zuiver zijn.
Dat is dan wanneer de wei ongelijk is en de grond droog/hard.
Maar de arts heeft gezegd, dat wanneer ze op het vlakke harde en zachte goed is ik gewoon rustig moet doorrijden ( de scans zijn ook goed). Onder het zadel rij ik op goede bodem in het bos en loopt ze echt goed. Laat lekker los en loopt vaak echt wel een beetje te swingen.
Toch vind ik het best moeilijk soms om die zorgen een beetje los te laten. En ik geniet zeker van het rijden, maar je maakt je toch vaak ongerust.
Vooral als ik haar soms door de wei zie stuiteren, gelukkig is dat niet zo vaak.

Een sprongetje durf ik ook niet te maken terwijl ik haar af en toe aardige bokkesprongen zie maken.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:08

Hi All,

Gister met Beau voor de laatste keer op de kliniek geweest. Haar bandje is gescand en alles was goed *\o/* *\o/* *\o/* Ben zo blij. Ik rij haar nu ongeveer drie kwartier redelijk intensief stap draf en galop. Deze belasting kan ze dus goed hebben dus ik mag er nu ook weer zijgangen bij gaan pakken en zoals de veearts het omschreef gewoon weer gaan paardrijden! Al met al inmiddels weer 10 maanden verder. Met het weilandseizoen voor de deur blijf ik nog wel op mijn hoeden maar goed ze gaat samen met haar vriendje op een apart stukje (ze staan bij ons allemaal op een eigen stukje) dus heel erg rennen en slidingstops maken gebeurd gelukkig niet veel. Heel hard hopen dat het nu nooooit meer terug komt want na twee keer ruim tien maanden eruit te zijn geweest ben ik daar wel een beetje klaar mee. De angst zal er nog wel in blijven zitten want bij iedere misstap o.i.d. denk je toch weer neeeee. Voor iedereen die nog niet zover is veel succes en ik hoop dat jullie ook snel weer op dit niveau komen.

Ik ga lekker door met trainen en als doel hoop ik in september weer een wedstrijdje te kunnen starten! Maar voor nu vooral blij en opgelucht dat de scan oké was

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:42

Wat fijn om te horen dat de scan goed was! Mijn paard wordt volgende week weer gescand, vorige keer (2 maanden geleden) was de dierenarts nog niet helemaal tevreden met de vorderingen en mochten wij 30 min. stappen onder het zadel. ik maak nu soms een kort drafje mee in de bak en tot nu toe loopt hij goed. Hopelijk is de scan volgende week goed zodat wij verder mogen opbouwen! duimen jullie mee!

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 17:29

da is ondertussen langs geweest :) En we mogen starten met rijden. beginnen met gewoon 10 min. stap en zo opbouwen, later stukjes draf meenemen, lekker naar buiten gaan,.... Dan nog een laatste (hopelijk toch) check en dan mogen we "echt" aan het werk. Heb gister voor het eerst weer op mijn dikkie gezeten...zo'n geweldig fijn gevoel!

Ze mag nu ook weer op de grote wei (tot nu stond ze op een kleiner afgezet stuk) en dat vond ze echt heel erg leuk :p . Ze heeft heen en weer zitten crossen, voorbeentjes opgooien à la tuiger, bokken ; toen ze daarmee klaar was lekker sociaal zijn naar de andere paarden (alle paarden stonden samengepakt op een hoopje aan het uiteinde van de wei, terwijl zij in haar eentje van de baal hooi in het midden van de wei stond te eten- en oweee als een van de paarden dichterbij wilde komen...). Ze leek nergens last van te hebben maar het is toch eng om haar zo bezig te zien, je blijft er idd mee zitten dat het mis kan gaan.
Hoop dat het goed gaat bij iedereen!! (en bij mezelf ook :D)

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:16

Ah wat een super berichten allemaal!!! Mijnzoef wat ben ik blij voor je dat je weer normaal kan gaan genieten. Die angst met het weiland snap ik heel goed! Jaqueline duim voor je dat de scan volgende week goed is! Hannepan ook top dat jij weer lekker bezig bent. Ik ben afgelopen woensdag met archy weer terug gegaan naar de kliniek. Hij was in de overgang van draf naar stap niet fijn. Draaide knie weg en werd met beide achterbenen kort in de overgang. Op de kliniek heeft M.arleen N.oordhof hem een fysio em dry needling behandeling gegeven. De blessure was links achter. Maar ze vond dat hij nu wat sleepte met rechts achter. Hij zat van zijn lendenen tot zijn heiligbeen vast. Rechterkant bekken en rechterkant schoft zaten ook vast. Moest hem donderdag en vrijdag met de longeerhulp diep en laag longeren. Zodat hij zijn buikspieren moet aanspannen en zijn rug meer opbolt. Gister heeft hij een dag vrij gehad en is er lekker uit geweest. Vandaag moet ik er weer op en dan weer lang laag rijden. Mocht het niet verbeteren dan moet ik 30 april terug komen en is de arts er ook bij die hem toen met zijn blessure ook behandeld heeft. En moet hij waarschijnlijk weer op de foto en echo

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:40

Wat een fijn nieuws voor jullie!
Succes !
Ik volg nog steeds...
Flo gaat ook nog steeds goed, ondanks de soms wilde uitspattingen in de paddock.

Heb nu eindelijk een stal met super goede bodems, hij loopt heerlijk, fingers crossed, ben er na twee keer ook wel klaar mee!

Laten we duimen voor een rustig en blessure vrij weide seizoen!

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:14

Parsifal is goedgekeurd gisteren! wij mogen verder gaan opbouwen! yeah!! *\o/*

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:25

Ik kom ook weer even uit de meeleesmodus. Fijn dat het bij de meesten zo goed gaat! Hoe lang heb je er uitgelegen jacqueline_y?

Wel balen marjan1986 dat het toch niet helemaal goed gaat :(:)

Ik heb een hele tijd geleden iets gepost. Deze zomer gaat mijn paard toch maar 24/7 het land op. We hadden gehoopt dat het al goed was, maar helaas toch niet. Hij gaat nog wel vooruit, dus ik heb wel hoop dat het met een zomer het land op beter wordt :)

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:11

mijn paard staat stil vanaf eind september.. klinkt wel al lang he :j gelukkig ging het wel steeds ietsje beter met hem, dus geen rare terugvallen etc. gehad, wat ik hier soms wel lees. je kan nu niet meer aan hem zien dat hij iets aan dat been heeft gehad, dat zei de dierenarts gisteren ook! hij loopt helemaal zuiver.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:16

Yes

Vandaag voor de zekerheid controle gehad
Ben vorig jaar in overleg maar gewoon gaan opbouwen omdat we het even niet wisten

Vandaag was er op de diepe buiger NIETS meer te zien
Op de banden alleen een stipje van waar het gezeten heeft maar niks ernstigs

Ik ben in de Gloria

Ik heb wel extreem rustig opgebouwd qua werk :D

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:06

oh wat fijn!! wij zijn ook nog steeds aan het opbouwen, vanaf deze week 10 min draven en 30 min stappen!.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 20:53

Wat een goed nieuws DY!! Wat zeiden ze van zijn voeten? Vonden ze hem er goed op staan?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:56

Dat klinkt super Dientje_Yara!! Gefeliciteerd!

Ik heb al een tijdje niets meer geplaatst hier, Yade kreeg haar blessure in maart 2011 en heeft nadat ze in oktober 2012 op break over beslag ging een jaar goed gelopen. Afgelopen winter wel wat aan het kwakkelen geweest en nu is ze helaas weer echt onzuiver, ik vrees dat het klaar is |( Wat is het moeilijk om die droom op te geven, zeker als je er zo lang voor gevochten hebt..

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 21:59

Oh wat naar ireen
Ik heb altijd nog wel in mijn achterhoofd dat het zomaar weer fout kan gaan

Hanneke dacht dat Wouter haar beslagen had, toevallig was berry gister net geweest
Dus complimenten voor berry

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:22

Ach Ireen wat kl*te voor je. Ik hoop dat je snel zekerheid hebt en dat je daar een beslissing op kunt nemen. Sterkte hiermee!!

Met Beau gaat het goed ben weer bijna volledig opgebouwd. Ze loopt eigenlijk beter als voor haar blessure. Ze staat inmiddels iedere dag drie uur op het land waar zoveel gras staat dat ze alla een shetlander alleen haar hoofd naar beneden doet en rennen niet in haar hoofd opkomt. Als ze zo door blijft gaan dan wil ik haar in september weer gaan starten, heb er nu al zin in!

Succes allemaal met de paardjes!

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:47

Dag allemaal. Ik meld me als nieuwste 'klantje' in dit topic. Die van mij is 7 jaar en zo'n 2 weken geleden is er iets gebeurd; ik had een intensieve les, dag erna op de wei, en de dag daarna longeren, maar linksom op de volte in draf niet zuiver; de rest wel goed en ook in draf rechtsom. Ik dacht in eerste instantie aan een spierenkwestie; overbelast, spierpijn, schouder, rug. Op de wei gezet en na een week maar eens de afdeling fysio/dry-needling ingezet, maar ik had toch mijn twijfels; overbelaste spieren....mag toch niet zo lang duren met zoveel onzuiverheid; hij was nog nooit eerder kreupel geweest muv hoefzweertje RA?
DA erbij, hoef rv onderste gedeelte ingespoten, en rad. Botten/pezen OK, wordt nu verondersteld dat het de (collaterale) banden in de hoef zijn. Ingespoten met langdurige ontstekingsremmer en 2 wkn boxrust (wat niet lukt, dus hij staat met Haf van 21 jaar op een stukje wei van 8x12 mtr, hele dagen, s' nachts binnen, volgende dag nieuw stukje wei). Na deze twee weken eventueel foto's en MRI (ik ga er maar vanuit dat dit gaat gebeuren, ik wil het zelf iig graag ivm duidelijkheid). Ik had eigenlijk naar de hoefsmid gemoeten afgelopen vrijdag, maar we laten de ijzers er nog even onder zitten (nu 8 wkn eronder), omdat met de foto de ijzers er toch af moeten en het verwijderen ervan ook weer druk geeft op de banden in de hoef. Ik heb dit topic aardig doorgelezen en ben soms geschrokken van de verhalen dat bij sommige iets anders/ergers/chronisch aan de hand bleek te zijn, met zelfs afscheid van hun dierbare tot gevolg, maar ook dat sommige met veel rust en begeleiding weer terug kunnen keren in de sport, zelfs tot GP-niveau. Ik hoop van ganser harte dat het met die van mij weer op orde gaat komen en dat er niets ergers uit de foto's/MRI naar voren gaat komen, maar dat weten we nu allemaal nog niet. Goochempie loopt L2 dressuur, springen doen we niet.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:41

Nou welkom dan Marjanka11. Gelukkig ben ik een van de gene die nu weer goed gaat maar ik heb er wel al twee keer een jaar uitgelegen door deze beroerde blessure. Het kost heeeel veel tijd en geduld helaas. Laat er goed door een kundige arts naar kijken dan weet je hoe je een plan kan maken om weer terug te komen. Vrees alleen wel en dan spreek ik uit mijn ervaring, dat als het inderdaad de bandjes zijn dat de angst dat het weer fout gaat voorlopig nog wel even zal blijven. Ik ben nu weer volledig aan het rijden en dat gaat goed maar bij iedere rare pas die Beau maakt schiet de schrik er weer in! Heel veel succes en ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:06

Ireen wat ontzettend kl*te voor je!!
Jij was al bezig met deze blessure voordat ik hier in het topic kwam!

Ik lees nog altijd mee en ben blij dat een aantal ook positief nieuws heeft :j

Dor gaat nog altijd super super goed!
Ongelooflijk dat hij fluitend door het herstel proces is gelopen en nooit een terugval heeft gehad..

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:53

Ik lees ook nog mee! Ik zie positieve, maar helaas ook negatieve berichten :(:) Sterkte ermee..

Met die van mij gaat het gelukkig erg goed! Gewisseld van smid en instructrice en dat bevalt ons erg goed! We zijn lekker aan het rijden en ze staan weer lekker heel de dag op de wei!

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:40

Dag allemaal! Vanochtend rondje DA, longe laten draven linksom (want rv), foto's gemaakt, uitmuntende gewrichtjes; zijn inderdaad de weke delen. De DA was blij verrast dat ie al zoveel beter liep na twee weken (hoewel ik er van schrok, heb 'm niet meer zien draven natuurlijk de afgelopen tijd). Rust en rust, metacam en rust, rust. Geen bijzonder beslag. Op het mini-weitje is prima. Over drie weken weer controle. Maar ik ben enorm opgelucht dat de gewrichten niets laten zien, want dan waren we verder van huis voor wat betreft de toekomst. Nu is er goede hoop! Vanavond bekappen en opnieuw beslaan. Hopperdepop. Ik had 'm aardig zitten tot de DA meldde dat ie tevreden was en de foto's liet zien en me uitleg verschafte. Er zit een fijn team om me heen qua DA, hoefsmid en ander echt paardenvolk, en ik heb geen haast. Lekker laten staan in dat weitje en dan bekijken we het over drie weken weer.

Het is een hele aparte opluchting, omdat ik jullie ervaringen ook gelezen heb, en de tijdspanne. Laat ik het zo zeggen, het voelt al als 50% gewonnen met goede gewrichten. En daarna zien we weer verder. :)

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:49

Ik lees hele goede berichten wat super!

Helaas lees ik ook minder goede berichten.
Het blijft een rot blessure.

Mijn paard rij ik sinds december weer en afgelopen zondag hebben we weer een keer Z1 gestart.
Ze heeft maanden op special beslag gestaan, daarna over op een ijzer en nu staat ze sinds gisteren op blote voeten. Wat ik ook wel weer spannend vind.

Helaas ben ik nog geen dag op me paard gestapt zonder er over na te denken. Elke dag ben ik weer bang dat ze kreupel is. Terwijl het al maanden goed gaat.

Hierbij foto's van afgelopen zondag.

Afbeelding

Afbeelding

Marjanka11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:39

Mooie foto's Jepsica, en een goed bericht. Zal vast goed blijven gaan!!