kynshiri schreef:de hoeven van mijn NF. gisteren bekapt en vandaag een wandeling op tempo, met het grootste gedeelte asfalt...
Dat ziet er goed uit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opala schreef:Kynshiri: mooie hoefjes, alleen dacht ik begrepen te hebben dat je voordat je bekapt, eerst het hoekje goed vrijmaakt waar de hoefwand overgaat in steunsel en in het ideale geval ligt dit hoekje ter hoogte van overgang hoefballen/straal.
Annetje schreef:Kunnen jullie trouwens bedenken hoe een paard een heel stuk hoef uit zijn voet krijgt? Ik namelijk niet. Zijn voeten zijn niet te lang, mogen misschien weer een vijlbeurtje hebben (bijna twee weken terug voor het laatst flink gevijld) paard staat snachts op stal, overdag in de wei (die nu vooral modder is natuurlijk) Hoe krijgt een paard dit dan voor elkaar?
Met te lange hoeven en dan over de weg denderen kan ik het me nog voorstellen, maar zo echt niet.
Hephaistos schreef:Hoe ik een paard behandel met WLD hangt van een aantal dingen af: hoe erg is de WLD, wat wil de eigenaar en m'n gevoel. Dit paard is zonder ijzers gebleven, de hoef was in een dusdanig slechte staat dat we bang waren dat de ijzers er zo weer af zouden vliegen. Daarbij zat het helemaal rondom, maar niet enorm diep. Zit de WLD aan de zijkanten niet al te diep, maar vooraan bij de teen wel, dan ben ik geneigd om er een ijzertje onder te slaan en zoveel mogelijk van de teen weg te nemen. Elk paard vraagt weer een andere behandelmethode.