amigootje schreef:Linksvoor:
Was dit niet het paardje die herstellend was van een bandenblessure?
Ik weet inmiddels wel waardoor die bandblessure ontstaan is: zeer slecht en veels te klein beslag!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
scoxxx schreef:Maar, het kan zijn dat betreffend paard onderstandig is/staat met zijn achterpootjes? Dan zou ik er niet teveel aan corrigeren, denk ik. Dan is het een klein beetje water naar de zee dragen nml.
Is soms moeilijk om via internet advies te geven, zonder het paard live te kennen/zien
Peelie schreef:niemand wat over de hoefen van mijn paardje? Zit met smart te wachten op reacties
scoxxx schreef:Peelie schreef:niemand wat over de hoefen van mijn paardje? Zit met smart te wachten op reacties
Heeft wat platvoetjes denk ik? De hoefwand is aardig opgevijld nml... functioneert niet meer echt als draagrand... als meedrager tesaam met de hoefzool.
Stralen zijn wat poreus, wellicht wat modderiger de laatste tijd? Stinkt waarschijnlijk ook wat sneller deze stralen in deze conditie.
Hoefjes zijn klein beetje vol, maar eigenlijk meer schoonheids"foutje" dan dat het paard er last van zal krijgen.
Al die krasjes en streepjes in de hoefzool, heet/is overigens flaky material
Maar al met al, hoefsmid heeft (voor zover ik kan zien op deze onderkant-foto's) goed werk geleverd.