Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

am_vanes

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:07

goed nieuws Jacqueline!

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:45

Vanmiddag komt de zadelmaker met een nieuw zadel voor Beau want haar oude paste niet meer na meer dan een half jaar stil te hebben gestaan. Nu we weer aan de longeerlijn aan het werk zijn is ze zo in haar lijf veranderd dat het zadel niet meer passend te krijgen was. Ze was te breed geworden waardoor het zadel te hoog lag aan de voorkant en daardoor teveel op haar rug drukte. Gevolg bekken slecht gebruiken en achter onregelmatig lopen. Ben zo benieuwd hoe ze met een goed passend zadel gaat lopen. Moment van de waarheid want als ze nu weer slecht gaat lopen dan twijfel ik er erg aan of het ooit nog goed gaat komen. Maar daar ga ik niet vanuit ze loopt aan de lijn heel fijn, heeft al weer heel wat kracht opgedaan dus duimen dat ik onder het zadel ook weer lekker door kan gaan trainen. Hoe gaat het bij jullie?

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:51

Spannend hoor! Hoop zo dat het met een ander zadel opgelost is! Wat voor zadel ga je proberen? Archy zijn zadel heb ik ook te koop. Ligt niet helemaal fijn. Het rijden gaat tot nu toe super! Galop zijn we al een tijdje mee bezig en sinds een week ben ik weer begonnen met wijken in stap. Galop gaat nog wel onstuimig. Maar dat word al steeds beter. 22 februari weer wedstrijd van het stamboek.

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:11

@ Marjan1986 Beau heeft nu een Fryso classic fit 5. Zadel ligt voor nu heel fijn en zit voor mij gelukkig ook prima. Beau is nu natuurlijk helemaal niet in sportconditie (te dik buikje en geen spieren :-) ) Dus hoelang het zadel oke blijft is even de vraag maar goed dat gaan we meemaken. Vanmorgen voor het eerst sinds 9 maanden weer een half uur les gereden inclusief draf en galop. Jeeee dat was lang geleden! Die les ging weer heerlijk, af en toe als ze haar lijf zelf probeert te ontzien en daardoor haar rechter achterbeen buiten de massa wil zetten dan loopt ze achter niet helemaal lekker. Dit moet ik dan corrigeren door haar richting travers te rijden en haar zo te "dwingen" dat rechter achterbeen goed te gebruiken, en dan loopt ze prima. Dit is altijd al een puntje van aandacht en zolang ik aan het rijden ben is dat goed voor te blijven maar ja na 9 maanden niets tot weinig doen is dat natuurlijk weer een stuk minder geworden. Voor in ieder geval, waar de blessure zat, loopt ze goed en daar ben ik zooooo blij mee!

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 20:07

even een kleine update van onze kant! Wij mochten van de dierenarts 30 min onder het zadel gaan stappen in ons opbouwproces. Pars is erg druk met stappen onder het zadel, zeker in de bak, dus ga nu vooral een rondje buiten stappen. de ene dag gaat beter dan de andere. afgelopen zaterdag was hij ontiegelijk druk, waarschijnlijk te maken met de harde wind en de kar die op ons pad tegenkwamen, deze vindt hij opeens heeeel eng ;) . vandaag ging een stuk beter. dierenarts zei ook dat ik een klein stukje mocht draven als hij druk bleef, om de druk er een beetje af te krijgen zeg maar. vandaag voor het eerst een klein stukje gedraaft en hij was daarna idd een heel stuk rustiger, zelfs een stuk met lange teugel gestapt. voelde echt heerlijk om weer een klein stukje te draven en ook niet onbelangrijk, hij liep goed :D
eind maart komt de dierenarts weer om het te scannen!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:49

Ik kom weer even buurten omdat ik me teveel zorgen maakt

Ik heb na twee jaar de keuze gemaakt Fayah thuis te laten beslaan door een andere Smit
De ritjes naar bodegraven vergde zoveel tijd omdat ik geen eigen vervoer heb en dus steeds van alles moest regelen

Na twee jaar hebben we dus afscheid genomen van Wouter daenen en ben ik over naar berry bakker
Het klikte en ze staat er netjes op
Nu heeft hij aan de teen iets afgeslepen zodat ze beter kan afrollen (beter voor de bandjes) Wouter deed dit niet en nu loopt ze niet kreupel maar ook niet helemaal ok

Hoe lang zal ik dit aankijken ??
Ben toch altijd weer bang

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:16

lastig hoor is dat. Ik zou zeggen zolang het goed gaat niets veranderen maar ja dat is al gebeurd. Ik zou het even een aantal dagen aankijken en als je gevoel niet goed is dat volgen en toch even met de veearts kortsluiten. Hoeven natuurlijk helemaal niet de bandjes te zijn kan ook iets anders zijn dat nu meer belast wordt en daar aan moet "wennen". Maar je angst kan ik me helemaal voorstellen. Beau gaat heel fijn nu maar bij iedere misstapzit mijn hart ook weer in mijn keel en vrees ik het ergste. Stom he dat dat zo diep zit...... Succes ermee hoop dat ze snel weer goed loopt!!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:47

Verandering had ik liever ook niet gedaan maar telkens smeken om trailer en auto van andere ging gewoon niet
Huren van busje koste me 75 euro en aangezien ik al 6 mnd geen baan meer heb kon ik het niet meer ophoesten

Heb wel al eerder uitgekeken maar echt gewacht tot ik een goede vervanger had gevonden

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 10:57

Dientje_yara, ik snap je dilema helemaal. Mij gaat het ook opbreken iedere 7 weken naar bodegraven toe. Kost me echt 5 uur,vrije middagen opnemen etc.... Het is gewoon niet haalbaar. Dus flo wordt morgen ook door een andere smid gedaan. Het lijkt me sterk dat er geen andere goede smeden zijn.

Volgens mij deed Wouter bij mijn paard wel de toon iets afronden.
Heeft de smid geen te kleine ijzers gebruikt? Of heeft hij de stand erg veranderd? Ben je gestopt met de zooltjes?
Ik zou het even aanzien, flo loopt zelfs bij Wouter de eerste dagen na het beslaan anders, gevoeliger ....

Lastig hoor!

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:06

Dientje_yara ik bedoelde ook niet dat je in Bodegraven moest blijven hoor dat is inderdaad niet te doen zo vind het al knap dat je dat al die keren wel gedaan hebt, ik bedoelde dat de nieuwe smid na overleg met Bodegraven het toch ook op die manier zou moeten kunnen. Beau wordt door Fred Angevare gedaan en die werkt veel samen met Rob Leenards. Ze zitten in omgeving Zoetermeer Alphen aan den Rijn en ik dacht de Bollenstreek. Moet zeggen dat ik erg tevreden over ze ben en Beau doet het goed op het beslag. Balen hoor dat die onzekerheid maar niet weg wil gaan. Succes!!!!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:35

Wouter deed haar er ruim opzetten aan de buitenkant zodat het steile breder werd

Deze Smit heeft bij het lipje iets weggeslepen voor het afrollen en ontlasting voor de bandjes???
Dit deed Wouter misschien minder

Verder staat ze er wel echt netjes op
Zal even foto maken van Wouter zijn werk en berry zijn werk
Doe deze week wat rustiger aan en veel longe en galop
Het is meer dat ze het gevoelige haat compenseren in haar linkerschouder en dat is wat ik opmerk
Zal ook wel even een filmpje maken :)
Ik zie soms ook spoken hoor kijk al zo lang met die blessure ;)

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:00

Spoken blijf ik ook zien hoor! Ik hou mijn hart vast als flo eens een gek pasje maakt.
Ik denk dat wij er nog meer op gespitst zijn. Als flo de dag na een pittige training wat stijf begint zie ik mijn geest alweer dwalen! Terwijl het natuurlijk ook best wel eens spierpijn kan zijn. Mij ontgaat in ieder geval geen rare pas

De nieuwe ijzers zitten er vandaag onder. Wat een verademing om een smid op stal te hebben! Ziet er goed uit, nu maar hopen dat het voor flo ook goed voelt!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:15

Lastig hoor wat betreft hoefsmid. Weet precies wat het is aangezien archy zijn blessure door de smid veroorzaakt is helaas. Sinds eergister loopt archy niet echt fijn. Onder het zadel war stijf en vandaag los niet onregelmatig maar zakt in over gang terug door achterbenen en lijkt net of zijn knie gewricht soms niet lekker zit. Precies weer zijn been waar de blessure zat. Dus of het nu spierpijn is of ontlasten omdat de blessure weer opspeeld.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 23:56

Ik heb foto's en filmpjes gemaakt gister
Nu nog even uitvinden hoe ik filmpjes hier krijg
Komt eraan

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 13:04

Ik heb hier het een en ander meegelezen, maar het hele topic doorlezen is nogal veel haha..
Ik ben bang dat ik met mijn paard een beetje in hetzelfde schuitje ga komen, wat betreft de collateraalbanden.. hebben jullie tips of advies voor mij? Wat moet ik doen en wat zeker niet? is scannen een must?

Voor iemand die het hele verhaal wilt lezen, ik heb er een topic van gemaakt.
[BEH] aanhoudende kreupelheid

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:06

Hi horsies5, ja je verhaal klinkt erg als de mijne (helaas) heb je lange verhaal gelezen en ook Beau is nooit stokkreupel geweest. Ik voelde het als ik erop zat en mijn instructrice zag het ook in draf maar week ervoor nog wedstrijd gestart en niemand die iets zag en gewoon dik winst gereden. Beau heeft het nu twee keer gehad, eerste keer was er weldegelijk aanleiding voor (hard aangeslagen in de wei), tweede keer was vette pech volgens de veearts. Helaas is mijn ervaring dat alleen met veel geduld en rust de blessure geneest. Beau is er twee keer bijna een jaar uitgeweest waarvan ik er maanden naast gelopen heb en alleen gecontroleerd mocht stappen. Ik ben nu vanaf juni 2013 sinds een week of vijf weer aan het rijden en rij nu 35 a 40 minuten stap draf en galop, nog geen zijgangen. Daarvoor met minuutjes tegelijk de draf opgebouwd, (was een hele opgave met een jong paard waar de adrenaline uit de oren spuit)

Bij Beau was het zo beschadigd dat het geen zin had om in te spuiten dat zou toch weglopen in de ruimte eromheen en dan geen functie hebben. Bij andere manier van blesseren zijn er ook veel die ingespoten worden wat goed kan helpen. Ik zou zeker door een kundig iemand laten scannen. Bij Beau zat het net op de rand van de overgang naar de hoef en daar kunnen ze niet meer scannen. Ze moeten dan erg goed weten wat ze doen en waarnaar te kijken of het daadwerkelijk de bandjes zijn. Beau wordt volgende maand voor de laatste controle nog een keer gescand en voor mijn gevoel kan daar niets geks meer uitkomen omdat ze heel fijn loopt nu, maar toch blijft spannend! Als de scan goed is kan ik haar zijgangen er ook weer bij gaan pakken en dan hopelijk na de zomer weer een keer starten. Dan is ze er meer dan een jaar uitgeweest helaas.

Veel succes en wijsheid want het is helaas echt een klote blessure!

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:19

Toevallig zeg! Mijn paarden zijn vandaag ook voor het eerst door een andere smid gedaan aan huis! We waren het ook zat om iedere keer naar Bodegraven te moeten en ik was er ook niet heel tevreden meer over hoe mijn ene paard erop stond.
Hopelijk gaat het werken bij iedereen :)

en dat steeds maar weer bang zijn dat er weer wat mis is, herken ik helaas heel goed..

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:17

Oei dan is Wouter een paar klanten armer haha
Ik heb zo een halve dag of misschien wel een hele dag werk voor hem bij mij op stal maar hij komt echt niet deze kant op :(

IndyVanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 20:35

haha ik had Ton, maar dat is dan idd jammer dat hij daarvoor niet wil komen..

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:36

Het loopt leeg daar in Bodegraven haha. Hoop dat de hoefsmeden allemaal goed werk gaan verrichten. Ik word morgen terug gebeld door de kliniek over Archy of een fysio/ chiropracter of dry needling behandeling bij Marleen Noordhoff kan helpen. Iemand ervaring met haar?

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:19

Marjan, geen ervaring mee

Wel met happy athlete (Ellen inmink) als die er niet was geweest was Fayah er ook niet meer
Ze komt nu elke 6 maanden en maakt Fayah helemaal los vooral de linkerschouder waar ze door haar voetje toch vast gaat houden

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:46

Oke! Das super dat ze Fayah zo top er bovenop heeft geholpen! Vind het altijd zo moeilijk wat fysio's etc betreft. Maar de kliniek heeft terug gebeld en 2 april moet ik naar de kliniek voor een behandeling door Marleen. Zij doet de paarden van Adelinde Cornelissen ook. Ben heel erg benieuwd en hoop dat zij er wat aan kan doen en we niet weer de medische mangel in gaan.

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 14:26

Hey, heb al even niets meer gepost hier!
Met mijn paard gaat het tot nu toe goed. Mocht deze maand weer beginnen (ze had, nadat haar gewrichtsbandjes genezen waren, een peesontsteking opgelopen) met rijden normaal. Ze heeft een half jaar rust gehad nu, gewoon op wei Doe echt super rustig aan, nu ze 2 gevoelige plekken heeft en ben eerst bezig met grondwerk. Ze mag ook wel wat kilootjes kwijt:p We hebben nu sinds een tijd ook (weer) ander beslag en dit lijkt goed te werken voor haar,met de vorige verloor ze heel vaak ijzers en sleten haar hoeven verschillend af.
maar tot nu toe niks te zien van onregelmatigheid ofzo dus heel blij! Volgende maand moet ze inenting hebben dus gaat da gelijk kijken hoe het met haar gaat, en dan evt. voor controle naar kliniek of osteo laten komen, afhankelijk van wat ze aanbeveelt.

Ik hoop dat alles nu (eindelijk) goed gaat, iedereen hier ook nog succes!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:04

Tijd niets geplaatst hier maar ik lees altijd nog trouw mee!!

Met Iggy en Zhuf gaat het erg goed! Zhuf staat volledig op rust nog en geniet van haar pensioen. Iggy gaat super! Die is Z2 klaar en binnenkort gaan we weer starten.

Dientje Yara, toevallig! Ik ben ook van Wouter over gegaan naar Berry!! :)

mijnzoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:42

wauw aukelizzy dat is goed gegaan met Iggy, super hoor dat je al weer zo ver bent met hem!! Zo zie je maar er is nog een hoop mogelijk na deze rot blessure!

Beau gaat ook heel fijn, over twee weken nog een keer terug om een controlle scan te maken en dan hoop ik weer lekker verder te gaan en na de zomer is het doel om weer te gaan starten eerst alles weer helemaal voor elkaar hebben! Zoals ze nu loopt en zich gedraagt verwacht ik geen gekke dingen uit die scan maar blijft toch een spannend momentje ;)