Verrekking bandjes hoefgewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:04

mijnzoef@wat goed dat je weer aan de gang bent. Hopelijk gaat het nog veel beter als het zadel helemaal goed is. Dat stilzetten is niks hè. Ook al zou het beter zijn, ze worden er over het algemeen erg ongelukkig van. Hopelijk haalt ze geen rare acties meer uit en blijft ze goed.

am_vanes@ zonder anderen een slecht gevoel te willen geven ben ik met je eens dat je met veel paarden die deze blessure levenslang zult hebben. Het is echt een rotblessure.
Super goed nieuws dat je weer volledig aan de gang mag.
Ik gun je het allerbeste en dat het heel goed blijft gaan.

brechtje 122@ Fijn nieuws dat je in februari weer aan de gang mag. Het altijd hopen en afwachten en vooral gecontroleerd bewegen. En dat laatste is juist zo moeilijk als je paard in de wei staat.

Ik zal ook even bijpraten over mezelf. Bij mij is het al begonnen in 2011. 3 x een terugval gehad. Puur door rare sprongen tijdens de weidegang. Maar een paard de rest van zijn leven opsluiten is geen optie voor mij. De 3e terugval is geweest in januari 2013. Na weer een staptraject van 2 maanden ziet het er op de scan heel goed uit en is het hoefgewricht ook in orde.
Maar het gaat om het klinische beeld, dat moet goed zijn.
Om een lang verhaal kort te maken rijden we nu bijna 8 maanden 4 x per week 1,5 uur in het bos. Dit gaat goed en ze loopt heel fijn. Maar ik durf niet goed in de bak en sprongetjes maken ook niet.
Ik ben daarom ook erg benieuwd of er iemand weer is gaan springen met een paard die deze blessure heeft ( gehad) . Ik heb besloten om weer wat meer bakwerk te gaan proberen wanneer ze dit een jaar volhoudt.
De dierenarts heeft ook gezegd dat als ik weer fanatiek wil rijden ik een ander paard moet kopen, maar daar heb ik de financiele middelen niet voor. Dus ik probeer er ook het beste van de maken.
Ik heb door dit alles helaas moeten besluiten om haar apart te zetten. Ze hebben dag en nacht wel contact over het draad, maar geen rare sprintpartijen en gedonderjaag meer. Net als bij jou am_vanes.

am_vanes

Re: Verrekking bandjes hoefgewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:20

@brechtje: het opbouwen is bij mij op zich wel fijn gegaan. Na 6 weken mochten we alweer buiten rijden, lekker stappen en veel rechtuit. Na nog eens 7 weken mochten we buiten gaan draven. Ik heb flo wel van de zomer op een landje gezet, samen met zijn maatje. Eerst had ik een stukje wei afgezet maar flo werd helemaal gek en sprong gewoon over de draden! Dat leek me ook niet oke dus dan maar samen staan.
Na de volgende 8 weken zijn we in de bak gaan draven, 3 min linksom en 3 min rechtsom en dat zo uitgebouwd.
Uiteindelijk was het klinische beeld 100% maar de echo liet een slechter beeld zien.
We mochten rustig doorgaan met in de bak trainen, vooral veel hoefslag.
Nu, na 8 maanden mogen we alles weer.
Maar samen los in de paddock kan dus niet meer.
Dat is ook de reden dat ik geen sprongetje durf te wagen. De torsie krachten op de bandjes zijn de boosdoener .
Ik hoop dat flo goed blijft. We zijn nu vooral bezig om hem recht te richten om zijn gewicht over 4 benen te verdelen .
Maar idd, het blijft voor altijd een zwakke plek helaas...

@grace, wil jij ooit weer springen?of ben je meer van het dressuur ? Ik heb flo echt voor veel geld gekocht als dressuur paard .
Maar ik vind het vooral voor hem heel sneu dat hij nooit meer echt paard kan zijn.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:57

@am_vanes: je hebt wel gelijk wat betreft het paard zijn. Ik vond dat in het begin erg lastig. Maar ik moet zeggen dat mijn paard het op de een of andere manier ook wel prettig lijkt te vinden. Ze maken regelmatig contact over het draad en er lijkt ook een soort rust over mijn paard te komen. Ze stond niet zo hoog in rang en had niet zoveel te vertellen. Nu eet ze ongestoord hooi en kan rustig even liggen.
Dus het is minder erg dan ik dacht eigenlijk, al weet ik dat het in theorie beter zou zijn in een groep.
Ik ben wel erg van de dressuur, dat houdt in dat ik net als jij mijn paard goed over 4 benen wil hebben.
Los in zijn lijf, recht, en licht aan de hulpen. Dat ik in het bos rij zijn overigens geen lange teugel ritjes. Ik train in het bos wat ik anders in de bak zou doen en dat gaat eigenlijk heel lekker. Ze mag ook wel stukjes lang hoor. Maar uiteindelijk had ik haar gekocht om ook te gaan springen en crossen op laag niveau. Maar ik ben al een heel gelukkig mens als dit goed blijft gaan.
Ik hou mezelf voorlopig voor, dat als ik wil springen, ik met dit paard dat niet kan.
Wie weet op een gegeven moment sprongetjes van 40 cm ofzo, de tijd zal het leren.
Bij mij was het trouwens precies andersom. Het klinische beeld was slechter dan de echo.

Ik hoop voor jou dat Flo ooit op het niveau komt waar je van had gedroomd toen je hem kocht. Voor nu ben ik blij voor je dat je in ieder geval weer wat op kan bouwen met trainen.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 11:51

Archy heeft vanaf januari tot begin juni alleen maar 10 min per dag stap therapie gehad omdat we na elke rare sprong weer terug bij af waren. Ondanks de rustgevende middelen. Ik zag hem steeds verder van me af glijden kwa karakter. Had echt te maken met een depressieve pown. Dus ik ben in Juni een andere weg gaan volgen omdat het zo niet langer kon. Hij werd gevaarlijk, zowel voor hemzelf als voor mij en anderen en door dat idiote gedoe steeds weer kreupel. Dus in overleg met de kliniek besloten om hem een paar maanden dag en nacht op het land te zetten. En ik moet zeggen sinds die tijd is het super gegaan! Hij heeft op het land geen pas kreupel meer gelopen. Nu zijn we weer lekker dressuurmatig aan het trainen en hebben 28 december exact een jaar na de laatste L2 wedstrijd en begin blessure onze eerste wedstrijd weer gehad. Wel vanuit het stamboek want dan kon ik mooi nog in de B. Als ik alles zo lees is het zeker een blessure voor het leven. Lekker genieten voor zolang dat kan!

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:14

@marjan1986 Dat klinkt goed zeg! Super fijn voor je. Ik ben gewoon erg angstig geworden. Maar ik moet oppassen dat dit niet gaat overheersen.
Ik moet me meer focussen op wat er wel goed gaat. Voorlopig ben ik al 8 maanden weer heerlijk aan het rijden en doet ze het erg goed. Ik denk dat ze een jaar goed mag blijven dat ik weer eens naar les ga, en dan in de springtuin. Daar heb je tenminste de ruimte en niet al die bochtjes. Maar dat zijn toekomstplannen, eerst maar eens goed houden.
Staat Archy nu ook nog dag en nacht buiten?
Dat staat die van mij ook wel een beetje. Van 9.30 tot 16 uur op de wei en verder heeft ze aan de stal een paddock van 5 x 5, dus beweging krijgt ze gelukkig wel.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 12:19

Die angst komt mij heel bekent voor! Heb ik ook nog steeds. Vraag ook steeds met rijden, loopt hij nog goed? Dat die van jou al 8 maanden goed is dat is ook super positief! Archy staat helaas binnen nu. Bij mij in de omgeving is het kleigrond en dat is nu erg glad en drassig. Zakken ze in weg en zuigt erg. Hij komt er ongeveer 2 uren per dag uit in de binnen of buitenbak buiten het rijden om, gaat vaak als een malle tekeer los in de bak. Wil hem die vrijheid ook niet afpakken. Februari wil ik de lessen weer oppakken. Heb eindelijk een goede instructie gevonden. Rijd zelf Zz zwaar en heeft ervaring met paarden met blessure's.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:05

Wel fijn om te lezen dat jullie aan het opbouwen zijn. Flo heeft na de eerste blessure 1,5 jaar goed gelopen. De angst blijft.... Altijd! Na iedere training hoop ik dat hij de volgende dag weer lekker loopt, en aan de longe kijk ik echt met argusogen .... Loopt hij echt wel goed? In dit topic zijn ook paarden die het niet gered hebben en dat is mijn grote angst.

Pfff voorlopig maar genieten van mijn prachtige paard, en als hij een gekke sprong maakt maar mijn ogen dichtdoen. Hoe hard je het ook probeert, je kunt het gewoon niet voorkomen.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:41

Nee je kan het indd niet voorkomen. Ben nu al ongerust over wat ik morgen aantref. Heb archy vanmiddag samen met zijn vriend zoals gewoonlijk los gehad in de buitenbak. Weet niet wat er gebeurde maar hoorde ineens 2 knorren. Dus ik naar buiten. Zie ik archy samen met de andere fjord compleet uit zijn plaat gaan. Racen bokken, plat op de rem in de hoeken. Rechtsomkeert en weer vol gas bokkend weg. Heb hem sinds de blessure niet zo idioot zien doen los. Maakte weleens een bok en racede ook wel. Maar zo achterlijk heb ik nog niet meegemaakt

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:10

@am_vanes ; overigens wel erg schrikken na 1,5 jaar. Dan denk je toch dat je aardig op weg bent.
Ik ben blij om te horen dat het nu nog steeds de goede kant op gaat.
Ik sta ook met kromme tenen als mijn paard een keer gek doet.
Maar ik merk dat, sinds ze naast elkaar staan ipv bij elkaar, ze elkaar niet meer opjutten.
Als die van mij een keer gek doet, gaat die van mijn stalgenoot niet direct mee en andersom gelukkig.
Dat was wel anders toen ze samen stonden.

@marjan ; ik zou echt een hartverzakking krijgen als ik in jouw schoenen stond. Ik zou dat ook niet durven. Ik denk ook, ondanks dat ik weer 8 maanden aan het rijden ben, dat ook niet aan zou kunnen.
Om zo weinig mogelijk bochtjes te hoeven rijden, rij ik ook alleen nog maar in het bos. Zoals ik al zei ga ik na een jaar pas de bak weer opzoeken.
Dit is denk ik omdat de arts heeft gezegd dat het waarschijnlijk altijd een paard zal blijven wat " net wel/net niet goed "zal zijn. De kunst is dus om het aan de kant van net wel te houden. Hij heeft ook wel gezegd hoe langer ze achter elkaar goed blijft hoe sterker het allemaal zal worden.
We moet het maar zien en tot die tijd genieten van wat er wel lukt.

Ik duim dat het bij jullie en de rest ook goed blijft gaan. En inderdaad, er zijn ook veel paarden die het niet redden.
Ik heb ook wel eens gelezen dat er ook bij paarden met deze blessure wel eens een zenuwsnede wordt toegepast als de blessure chronisch blijft. Iemand daar wel eens van gehoord?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:44

Ik lees ook even mee, mijn paard bleek ook verrekte hoefgewrichtbandjes te hebben. Gelukkig maar, we gingen uit van een breuk.

Hij staat sinds 2 weken weer op de wei met vriendjes, daarvoor heeft hij 2 maanden apart gestaan op een weitje. Hij galoppeert weer lustig in het rond, en kan nu ook weer opzij springen zonder dat je wat raars aan die voet ziet. Het meeste last heeft hij van modder.

Van opbouwen is nog geen sprake. Op 7 november was hij ineens stokkreupel en de dag erna kon hij niet meer staan. Dat ging toen na een paar dagen beter maar hij heeft nog een paar terugvallen gehad (dat hij weer op drie benen stond)

Hij mag nog niet (veel) op het harde. In elk geval kan hij weer grotendeels normaal lopen en gaat 't mentaal goed met 'm. De rest zien we wel.

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:49

ik heb gisteren een klein stukje aan de hand gedraaft met die van mij, viel in het begin niet mee.. een paard dat al 3 maanden stilstaat }> .. maar goed na een correctie bleef hij netjes naast mij draven! nou hij gooide zijn voorbeentjes weer helemaal naar voren! zag er goed uit! Dierenarts komt volgende week, hopelijk krijgen wij een Go om op te bouwen :D duimen jullie voor ons? :P

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:30

Gelukkig, klinkt goed Jacqueline! Als je groen licht krijgt héél rustig opbouwen hé, maak een plan en wijk er niet vanaf hoe goed je paard ook aanvoelt!

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:19

@marjan; vreselijk ze als zo uit hun plaat gaan... Je zou er een hartverlamming van krijgen! Maar ja, het blijven paarden, we kunnen ze moeilijk in een glazen kastje zetten

@grace; fijn dat je alweer een tijdje aan het rijden bent. Voor mij zou alleen in het bos rijden geen optie zijn , dan zou ik er een paard bij willen voor de sport vrees ik ☺️ Ik hoop echt dat flo goed blijft, het is zon fijn en goed paard.

@koper; rustig aan straks met opbouwen, succes in je revalidatie periode!

@jacqueline; ik duim voor je! Hopen dat je weer rechtuit mag opbouwen!

Flo is trouwens rechtuit nooit kreupel geweest. Alleen op de volte zag je dat hij niet goed liep.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:30

Thanks am_vanes, voorlopig ga ik nog helemaal niet opbouwen maar tegen die tijd doe ik rustig aan en bekijk ik per dag hoe mijn paard reageert.

Wanneer zijn jullie begonnen met weer opbouwen? Ik heb het er met mijn instructrice over gehad en zij vond het een goed idee om eerst te wachten tot hij weer helemaal rad was op de volte, dan te kijken hoe lang hij kreupel geweest is en dan nog de helft van die tijd eraan vast te plakken. En dan te beginnen met een paar minuten stappen. Op een verende ondergrond, dat laatste op advies van de veearts.

Doen jullie dat ook zo, of iets vergelijkbaars?

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:03

horseyfries schreef:
Gelukkig, klinkt goed Jacqueline! Als je groen licht krijgt héél rustig opbouwen hé, maak een plan en wijk er niet vanaf hoe goed je paard ook aanvoelt!

Helemaal mee eens. Ik moest beginnen met 6 weken stappen, daarna 5 minuten draf opbouwen per 2 weken. Vaak gaan mensen veel te snel omdat het paard wel goed aanvoelt. Maar het moet eerst sterker worden.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:15

@horseyfries; hoe gaat het bij jou?
@am_vanes; ik snap je helemaal. Ik zou ook heel graag weer veel meer willen, maar ik heb niet de financiële middelen om er een paard bij te kopen. Ik heb er zelfs gratis een goed paard aangeboden gekregen. Maar ik kan mijn paard niet aan de straat zetten. Dus ik probeer er het beste van te maken en genieten van wat we wel kunnen. De dressuur dingen (laag en rond/ wat hoger instellen/ verzameling/ galopchangement/ stelling en buiging) oefen ik in het bos. Maar ik zou inderdaad heel graag crossen. Maar goed, ik probeer me ook voor te houden dat er nog meer in het leven is dan paarden. En ik kan er ook wel van genieten hoor, het is een leuk paard.
Mijn paard was op de volte eigenlijk zelfs iets beter dan rechtuit toen ze kreupel was.

@Koper; Mijn paard was al 4 weken op weiderust voordat ik doorverwezen werd door de dierenarts naar de kliniek. Hij was tegen stil zetten. Hij zei dat blijven stappen goed was. Ik moest ook op een verende ( niet zware) bodem stappen. En dat viel niet mee omdat mijn paard erg fris was ha ha.
En zoveel mogelijk rechtuit. Door de 2 terugvallen het ik 3 x 6 weken gestapt. Aardig lang dus bij elkaar.
Zal hard duimen voor je.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 23:55

Wolter wordt dit jaar 15 en had deze blessure tussen zijn tiende en zijn elfde, heeft gerevalideerd tot zijn twaalfde en loopt nu alweer twee jaar Grand Prix zonder problemen dus ik kan zonder meer zeggen: het gaat goed! (zoekt hout.... ff afkloppen!).

Het hangt er natuurlijk van af hoe erg de verrekking is of je moet stilzetten of dat je mag blijven stappen, in mijn geval was het niet alleen een verrekking maar waren de bandjes compleet gerafeld en bijna door, dus de enige optie was stilzetten. Het is een beetje hetzelfde als verrekte enkelbanden of gescheurde enkelbanden, met het één kun je ook nog wel lopen, met het andere niet.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:10

@horseyfries; wat fijn om te lezen dat jouw paard weer alles mag, en het zo goed doet! Dat geeft weer moed!
Doe jij nog iets om de blessure te voorkomen?

@grace; ik snap jou ook hoor, ik heb ook niet de middelen om er een goed sportpaard bij te kopen.
De enige oplossing zou dan zijn dat flo afgekeurd wordt, terugkopen en met pensioen sturen en van de rest een ander paard aanschaffen. Gelukkig is het nog niet zover ! Ik heb zelfs een nieuw zadel voor hem besteld en ben van stal veranderd omdat de bodems daar top zijn! En er is een renbaan waar we heerlijk rechtuit kunnen draven , ook altijd heel fijn voor een paard met deze blessure!
En inderdaad, de bodem mag niet te hard zijn!
Bij welke da lopen jullie als ik vragen mag?

En Jacqueline wat een ontzettend leuke Arabier heb jij!!! <3

rooompjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:35

Ook ik ben een stille meelezer :o
Mijn paard heeft een scheurtje gehad in het buitenste bandje van z'n rechter voorheen. Gelukkig waren wij er optijd bij en is het niet afgescheurd geweest.
Ik heb mijn paard op een postzegel landje neer gezet omdat alle andere paarden het land op gingen en hij als enige binnen zou moeten blijven.
We zijn om de 6 weken voor controle naar de dierenkliniek geweest en om hem daar weer op die speciale ijzers te laten zetten. We zijn vanaf het begin meteen begonnen met 10min wandelen. 6 weken lang, daarna werd het 15 min en mochten we in 6 weken opbouwen naar 30 min. Ik mocht hem wel onder het zadel rijden omdat ik niet zoveel weeg en hij aan de hand niet te houden was. Na die 6 weken mochten we opbouwen naar 60 min. Lopen en elke keer op controle liep hij weer beter in de draf op de harde volte. Pas toen hij helemaal zuiver liep, zijn we het draven op gaan bouwen. Na die 60 min. Mochten we 2x 1 minuut draven dus eerst min. 15 instappen en dan 1 minuut draven en alleen op rechte uit einde. Ik heb uitgerekend dat 1 minuut draven waren dacht ik ongeveer 3/4 rechte ende. En dat mochten we in 6 weken opbouwen naar 4x 1 minuut. En daarna gingen we opbouwen naar 5x 1 minuut en als dat goed gingen gingen we 2x 2 minuut en en dat langzaam opbouwen naar ongeveer 5x 2 minuten en toen mochten weer de grote bochten dus over de hoefslag hele rondjes rijden en dat langzaam opbouwen. Naar 30 minuten draven met veeeeeel stappen tussen door en goed in en uit stappen. En nu hebben we na 9 maanden ons eerste dressuur wedstrijdje weer gehad, gewoon hc inhebt l2 omdat we al in het m starten maar ik dat nog even te hoog gegrepen vond voor ons nu. En ik hem toch wel bezig moet houden met dit soort dingetjes.. En de wedstrijden zijn nog niet langer 20min in de trailer. Langer wil ik hem er of niet op hebben ivm. De conditie en alles. Wel mag ik mijn paard weer om de 2 dagen losgooien na het rijden. Zodat het eerste energie kwijt is en hij even lekker kan rollen en een paar bokken kan geven en dan is hij klaar. De 2 dagen er tussen heeft hij even tijd om eventueel iets te herstellen. En ja met deze regelmaat doet hij echt zo gek niet meer en eigenlijk Gaat op het moment alles volgens plan. Hoewel ik nog elke ochtend bang ben dat ik weer door stal opgebeld wordt dan mijn paard wild is in zijn stal of dat hij kreupel is oid. Hij stond na het weide seizoen wel op een betonnen paddock omdat hij daar braaf blijft en op het zand niet maar wilde hem wel graag naast de andere paardjes hebben. Hij mag op een zand paddock maar dat vind ik nu veel te nat vanwege de witte benen en de mok en het hooi wordt in de modder gegooid en dan eet hij de helft niet op. En het beton veeg ik elke dag helemaal schoon en kan hij lekker van de grond eten. En zo kan ik toch nog wat controle houden op wat hij allemaal uitspookt. (Ook heb ik bij mijn paard een mei scan laten doen die vergoed werd door de verzekering ) en gaat mijn paard over 2 weken voor het eerst weer op normale ijzers en hoeven wij niet meer terug te komen naar de kliniek. WJ hebben mijn paard eerst helemaal opgebouwd voor dat hij weer op normale ijzers gaat)

Wat ik jullie mee wil geven dat is dat je deze blessure met veel rust en regelmaat door komt. De dierenarts en ik hebben tegen elkaar gezegd; liever te rustig en dat alles in 1 keer goed gaat dan dat het altijd een zwakke plek zou blijven. Dus houd je aan het schema en doe het allemaal echt rustig aan. Ik had geen haast, ik wilde gewoon dat hij helemaal goed zou worden. En ben echt elke dag met hem bezig geweest naast mijn school en werk. Het was erg zwaar maar dit wil ik niet nog een keer voor hem dus dan maar iets langer bezig zijn.

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:10

jacqueline_Y schreef:
ik heb gisteren een klein stukje aan de hand gedraaft met die van mij, viel in het begin niet mee.. een paard dat al 3 maanden stilstaat }> .. maar goed na een correctie bleef hij netjes naast mij draven! nou hij gooide zijn voorbeentjes weer helemaal naar voren! zag er goed uit! Dierenarts komt volgende week, hopelijk krijgen wij een Go om op te bouwen :D duimen jullie voor ons? :P

De duimen draaien! !!! ;) Horseyfries, echt super dat Wolter weer zo opgeknapt is! Toch wel een wonder dat hij met deze blessure weer op het topniveau loopt! Ja ik durfde van de week ook niet te kijken naar archy toen hij zo gek deed. Gister heb ik hem ff een klein stukje laten draven in de binnenbak en zag gelukkig niks. Pffh. Soms... ik wil hem indd niet zijn vrijheid ontnemen. Heb al gezien hoe depressief en gemeen hij werd toen hij boxrust had. Dat ging mij door merg en been. Zien dat je paard Hartstikke ongelukkig is. Dat gun ik hem niet nog een keer. Hij moet wel gewoon paard kunnen zijn.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:52

am_vanes schreef:
@horseyfries; wat fijn om te lezen dat jouw paard weer alles mag, en het zo goed doet! Dat geeft weer moed!
Doe jij nog iets om de blessure te voorkomen?

Bij welke da lopen jullie als ik vragen mag?

Nee ik doe niets meer om de blessure te voorkomen, hij is indertijd met IRAP behandeld maar nu al bijna drie jaar niet meer en doet gewoon zijn werk en komt gewoon los. Het enige wat ik nu nog doe dat is glucosamine en chondroitine sulfaat bijgeven omdat zijn gewrichten geleden hebben onder de scheve stand die ze hebben gehad toen de bandjes alles niet meer netjes recht hielden.

Mijn dierenartse in België is Veronique Swagemakers, zij is gespecialiseerd in de begeleiding van sportpaarden. Wolter is door de CT scan gekomen in de Lingehoeve, zij doen standaard een second opinion met een gespecialiseerde dierenarts in het buitenland die ook de beelden bekijkt om te zien of ze tot dezelfde conclusies komen. Verder heeft er ook nog een Engelse specialiste naar gekeken om te zien of stamceltherapie zou kunnen helpen maar zij vond het niet noodzakelijk omdat de genezing er niet beter van zou worden, alleen maar heel misschien sneller, en dat dat het geld niet waard was als ik tijd had.

Ook Wolter was niet gelukkig met complete boxrust, maar op zo'n moment moet je wel van je hart een steen kunnen maken. Om hem uiteindelijk weer een goed paardenleven te laten leven, is het soms wel noodzakelijk om het eerst goed te laten genezen. Als je hem toch buiten laat en losgooit en hij doet toch wat niet te voorkomen bokkesprongen, dan geneest het niet zo goed en is het uiteindelijke resultaat dat je hem misschien moet laten inslapen. Dan maar liever even een ongelukkig paard in de stal, je weet waarvoor je het doet! Ik ben veel gaan poetsen en knuffelen om hem toch zijn aandacht te geven maar hij vond het ook echt niet leuk, maar wat moet, dat moet!

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:53

Dierenarts komt vanmiddag om te controleren of hij hersteld is! ben heel erg benieuwd! hoop zo dat we weer mogen opbouwen.. eindelijk weer rijden na zo'n lange tijd ernaast lopen :D

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:52

jacqueline_Y schreef:
Dierenarts komt vanmiddag om te controleren of hij hersteld is! ben heel erg benieuwd! hoop zo dat we weer mogen opbouwen.. eindelijk weer rijden na zo'n lange tijd ernaast lopen :D

Spannend! *\o/*

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:09

En en en? Is er een echo gemaakt?

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:43

Dierenarts is geweest! Zijn blessure is nog niet helemaal genezen, maar wel verbeterd. Met de buigproef liep hij zuiver en op de kleine volte ook. Maar bij de echo zag de arts nog wel een onevenheid op zijn band helaas. Mag de aankomende 2 maanden langzaam opbouwen met 25-30 min stappen onder het zadel. Alleen rechte stukken. Ben toch blij met dit resultaat gaan gewoon heel langzaam opbouwen!