nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:31

haukieboy schreef:
Het is hier een beetje rustig, dus ik denk ik gooi er even een nieuwe vraag tegenaan. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de dallmer clog hoefschoenen??? En wie weet is er misschien iemand die ze tweedehands te koop heeft?

Merrit rij ik daarmee :D

Afbeelding

Er is bijna niemand in NL die hiermee rijdt. Toevallig was mijn vriendin de oude Bits van mij aan het lezen en kwam een hoefschoenentest tegen. De Dallmers kwamen als beste uit de test.

Ik ben hier 10 jaar geleden mee begonnen, en destijds was er gewoonweg geen andere schoen te verkrijgen.

skessa

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:29

en met je hoeveelste paar ben je nu bezig, Antheman??

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:19

Zou je er wat meer over kunnen vertellen antheman? Gaan ze idd echt snel uit op bijvoorbeeld zandpaden? Kun je ze zelf makkelijk afstellen of heb je er echt een hoefsmid bij nodig? Klopt de maatvoering wat of vallen ze groter/kleiner uit dan staan aangegeven. Blijven ze tijdens een galopje ook goed zitten? Dat soort dingen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:18

Die Dalmers zien er wel slijtvast uit zeg!
Niks voor mij overigens, met al die kiezelpaden hier, dan neem ik het halve pad mee onder de schoen volgens mij. :+

Stalgenootje heeft Cavallo's aangeschaft, ik ga ze komende week eens proberen voor de achtervoeten van mijn paard.
Op lange ritten heeft ie toch echt vóór en achterschoenen nodig en ik krijg m'n easyboots niet passend.
Niet zo'n probleem, dan gebruik ik die straks aan de voorkant, want m'n oude zijn bijna volledig doorgesleten aan de toon. :')

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:22

Ik moet even wennen aan die Dalmers. :P Beetje ijzerconstructie idee.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 18:33

haukieboy schreef:
Zou je er wat meer over kunnen vertellen antheman? Gaan ze idd echt snel uit op bijvoorbeeld zandpaden? Kun je ze zelf makkelijk afstellen of heb je er echt een hoefsmid bij nodig? Klopt de maatvoering wat of vallen ze groter/kleiner uit dan staan aangegeven. Blijven ze tijdens een galopje ook goed zitten? Dat soort dingen.

Ze moeten goed zitten. Dat is dus het grootste nadeel van deze schoenen. Om ze pas te maken, heb je bijna een hoefsmid nodig. Ik heb destijds via mijn normale hoefsmid, want bekappers had je toen nog niet, de voorschoenen besteld en laten aanmeten. Hij was daar even mee bezig. De achterschoenen heb ik zelf opgemeten en aangepast. ( ik ben handig en doe alles zelf aan de hoeven). 2 weken terug heb ik ze uit t stof gehaald en opnieuw geprobeerd. Achter zaten ze te los, ze draaiden na een poosje. Dan is het wel lastig om ze weer goed te maken. Je moet handig zijn en een mesje durven te gebruiken. Merrit heeft ook geen hoge hoeven, dus ik vond het bijvoorbeeld heel makkelijk om een randje weg te snijden ter hoogte van de kroonrand. Die raakte nl beschadigd door het uiteinde.

Merrit heeft ongeveer een half jaar op voorschoenen gelopen. Daarna lukte het wel zonder. En ik rij soms met periodes dat of hij kwetsbaar is, of ik meer over de weg ga, maar vooral als we bij veel steentjes staan, met schoenen. Merrit is ziek geweest en ik probeer hem nu weer op te lappen, dus nu ook weer even met schoenen rijden. Hij loopt gevoelig.

Na een paar jaar ben ik gaan mennen met hem en heb ik achterschoenen gekocht. Ik ben echter helemaal geen fanatieke menner, heb dus een paar rondjes op 4 schoenen gereden. Ik doe dus nog steeds met het eerste paar. Ze zijn goed slijtvast. De afgelopen 1,5 jaar heeft hij niet voor de wagen gelopen en daarvoor stond ik midden in het bos en reed ik soms met de kar, maar niet op schoenen.

Ik vind het juist fijn dat ze open zijn. Ik rij er ook mee door mul zand en blubber en ze blijven meestal zitten zonder te draaien :P Natuurlijk verlies ik ze weleens. Maar ja, dat hoort bij schoenen. Ik galoppeer ermee. Gaat super hoor! In de doos zitten ook reserve onderdelen. Ze zijn supermakkelijk en snel aan en uit te trekken. Dat vind ik een voordeel. Je hoeft echt niet te klooien met warm water enzo. Ook mijn Penny kan ze heel snel aan en uit doen.

Meer vragen :P ?

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:28

Heeft er nog iemand Easyboots (gewone, Bares, epics of gloves) in maat 00 of 000 in de verkoop? reactie via pb. Bedankt

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:43

Ik heb van iemand 2 paar [dus 4 stuks] cavallo hoefschoenen over genomen die weinig gebruikt waren. Het gaat om de delta's maat 0 [118-125 mm].Helaas zijn ze net wat te groot voor mijn ijslander. Is er iemand die belangstelling heeft voor een paar of alle 4? Tegen een redelijk bod mogen ze weg. Evt ruilen tegen easyboots glove maat 1,5 mag ook.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:47

Delta en Cavallo zijn niet geheel hetzelfde. Qua model wel, maar Cavallo is van leer, Delta van stof.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:33

Ik kom hier ook even binnenvallen :)

We zijn voor mijn verzorgpaard opzoek naar hoefschoenen, dus ben me een beetje aan het inlezen ed.
De easyboot glove's zien er wel fijn uit en zie dat er ook positieve ervaringen zijn.

Heb vanmiddag zijn hoeven opgemeten en kom LV op +/- 12,5L en 12,5W uit, RV is dat beide +/-12.
Hij valt dus in de 1W, zijn hoeven zijn vorige week woensdag bekapt.

Weet iemand of de wide's al te vinden zijn en zo ja waar?

En er zijn zeker geen passervices in Groningen/Drenthe oid.? :P

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:28

Ik heb delta's te koop. Die zijn vergelijkbaar met de cavallo's, die veel mensen ook goed bevallen. Die zijn geschikt voor hoeven van 11,8 tot 12,5. Ze zijn mijn paardje echt te groot. Ik heb 2 paar, weinig gebruikt. Nieuwprijs was 260 [voor 2 paar dus, weet niet of je ze ook achter wil] Ik wil ze evt wel kwijt voor de helft van de prijs. Dus 65 euro per paar excl verzenden. Mocht je foto's willen zien, dan kan ik die altijd maken.

Air schreef:
Ik kom hier ook even binnenvallen :)

We zijn voor mijn verzorgpaard opzoek naar hoefschoenen, dus ben me een beetje aan het inlezen ed.
De easyboot glove's zien er wel fijn uit en zie dat er ook positieve ervaringen zijn.

Heb vanmiddag zijn hoeven opgemeten en kom LV op +/- 12,5L en 12,5W uit, RV is dat beide +/-12.
Hij valt dus in de 1W, zijn hoeven zijn vorige week woensdag bekapt.

Weet iemand of de wide's al te vinden zijn en zo ja waar?

En er zijn zeker geen passervices in Groningen/Drenthe oid.? :P

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:43

voor de liefhebber..... ik heb Renegades hoefschoenen te koop (zie mijn onderschrift)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 08:46

Leuk om eens een keer de onderkant van de Renegades te zien.
Het lijkt of ze in de teen erg recht zijn, dus geen afrolpunt zoals bijv. de easyboot schoenen wel hebben. Klopt dat?

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:07

mmm nee ik heb dus ook de easyboot en cavallo's maar het afrol punt is na mijn iedee hetzelfde

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 13:59

Ik ben op zoek naar 'n paar Cavallo's maat 2, als iemand iets in de aanbieding heeft hoor ik 't graag. :j

Ik denk dat het afslijten van de teen ook echt aan 't paard ligt, mijn paard doet dit namelijk ook bij z'n easyboots, en die hebben een duidelijk afrolpunt.
Uiteraard ligt het er ook aan hoe intensief en op wat voor ondergrond ze gebruikt worden.
Hier in zuid-limburg liggen de paden bezaaid met stenen, kiezel en grind. Combineer dat met een ietwat lui paard dat zijn voetjes af en toe niet optilt et voilà, peeptoe. :D

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:18

Ik heb nog 3 easyboot gloves in de aanbieding. Maat 1.5, 2 en 2.5. Ik kon ze niet goed pas krijgen aan de voorvoetjes van mijn haf (vandaar de drie verschillende maten). Ze bleven draaien, maar een maat kleiner past niet. Wie bied, ze staan in de weg.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 23:13

Citaat:
Ik ben op zoek naar 'n paar Cavallo's maat 2, als iemand iets in de aanbieding heeft hoor ik 't graag.

De delta's die ik te koop heb komen overeen met de cavallo's maat 2 volgens mij [11,8 - 12,5 cm].

En petra, zou jij evt de gloves maat 1,5 willen ruilen tegen de delta's? Of ben je klaar met het hoefschoen gebeuren. Want ruilen zou voor mij ook nog een optie zijn.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:21

ruilen is niet echt een optie. Paard had er een gloeiende hekel aan. Met aantrekken moest ik haar slechte kogel teveel buigen en dat werd me niet in dank afgenomen. Ik heb dus trouwens drie losse, geen paren. Dat heb je met twee verschillende voorvoeten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:53

Die gloves, kun je die ook nog meer 'vast' zetten dact ik toch, met een aparte sluiting? Want anders heb ik er misschien wel intresse in Petra!! Ik wil nieuwe schoenen bestellen voor mijn vos, zou voor de epics gaan, maar haar maat is wel een beetje vaag. Qua breedte ongeveer 132, en qua lengte 137.

Heel irritant, want dat zit volgens mij net in de verkeerde range. Ik heb voor voor maat 3 epics, maar die gaan wel erg makkelijk aan en kunnen gaan draaien. Zou een zooltje dat kunnen oplossen?? Achterbandje wil ik er ook weer gaan inzetten (heb ik niet bij mijn voorschoenen).

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:11

Zooltje kan wel iets helpen, maar de hoef komt dan hoger in de schoen te zitten en dat werkte voor mijn paard niet zo.
Je hebt wel ook de dunnere zooltjes, die zouden dan evt beter kunnen werken. :j

Mowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 09:48

Hallo allemaal,
Ik heb geprobeerd op dit topic een antwoord te vinden maar het is nogal een groot aantal blz. :D

Ik probeer informatie te vergaren over de Renegate Glue On. Mijn paardenkind heeft deze week zijn voorijzers dusdanig afgetrapt dat hij een maat kleiner ijzer nodig heeft en ik hoop sowieso dat er nog een ijzer onder kan. Vandaar deze belangstelling.

Dus.... stort jullie ervaring maar over me uit. :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:18

Renegate glue on ken ik niet.
Van Easycare / easyboot is er wel een glue on schoen te verkrijgen, wat eigenlijk de onderschoen is van de glove hoefschoen (dus zonder gaiter).
Zelf heb ik geen ervaringen met deze schoen, dus kan je niet veel verder helpen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:06

Weet er iemand wat de verzendkosten van www.easycareinc.com zijn?
Want de dollar staat momenteel gunstig.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:16

International Customers: All international order shipping and postage will be computed and added to the order total after the order is packaged and weighed.
We will contact all international customers to confirm the new order total with shipping prior to processing the international order.
International customers are responsible for duties, customs fees and taxes.

Lijkt me dus handiger om van te voren via mail een indicatie op te vragen. Ik denk wel dat het je zo'n 20-30 dollar gaat kosten (en hou dan rekening met invoerrechten, deze kunnen gelden vanaf een waarde van 20 dollar, en hierin nemen ze de verzendkosten mee!)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:26

Thanks. Iemand toevallig ervaring met deze leverancier?