Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Weidebloem schreef:Qizz wat super dat je weer aan het springen bent, daar kijk ik ook echt weer naar uit....
Hoelang heb je er mee gewacht tot je het weer aandurfde om een sprongetje te maken? Ga vanaf volgende week langzaam aan opbouwen met draf, ben zo benieuwd!
vonneke schreef:17 weken met dezelfde ijzers.... Toch niet echt bevorderlijk voor het beenwerk...
Kreupel na bekappen of beslaan mag absoluut niet. Dan zou ik eht per direct naar een andere smid zoeken.
Qizz schreef:Annet wat gaaf dat je weer gaat crossen. Dat durf ik nog niet goed aan door de vaak ongelijke bodems. Misschien over een jaar...
Annetje schreef:Qizz schreef:Annet wat gaaf dat je weer gaat crossen. Dat durf ik nog niet goed aan door de vaak ongelijke bodems. Misschien over een jaar...
Paard is nu 7 maanden weer goed, dus hij zou alles weer moeten kunnen. Ik ga lessen in Hernen, bij Rob in zijn achtertuin. Dat is een mooie gelijke bodem. Ik zal de eerste keren ook rustig aan doen natuurlijk en niet meteen dik een uur de dikste hindernissen springen. Ik denk dat ik mijn paard een groot plezier doe met die lessen daar!
Na de springles eergisteren was er geen verschil in zijn pezen, niks stijf of iets, dus de crossles moet helemaal lukken. Ik stap wel lang in en uit en uitstappen het liefst zonder bescherming en over het harde. Na de springles heb ik ook even de benen gekoeld en ben toen weer gaan stappen. Dat doe ik sinds de blessure steeds na een intensievere rit en blijkbaar werkt dat. Paard springt trouwens beter, meer safe en voorzichtig, dan voor de blessure. Dan ga je je toch afvragen hoelang hij er misschien al niet last van had voordat ik het gezien heb.