Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) soms heel hard gegaloppeerd te hebben, was de scan goed en mogen we weer zachtjes aan meer gaan doen. Helemaal blij
Paard (en ik) is er erg aan toe om meer te gaan doen zeker nu ze met al die regen niet op het land kan. Hoe is het met jullie paardjes? 

) Ik ben inmiddels weer aan het longeren. Omdat alleen de blessure aan haar bandje nog niet voldoende was kreeg ze er nog een geïrriteerd hoefgewricht overheen. Dit is ingespoten met ontstekingsremmer. Ik was voor het bandje net aan het opbouwen naar 20 minuten draf en was toen weer af bij 5 weken drie keer per dag 10 minuten aan de hand stappen en dat was het. Niet meer los in de paddock niet meer gek doen alleen gecontroleerd aan de hand stappen. Na twee weken mocht ik een keer 20 minuten gaan stappen en twee keer 10 minuten. Nou je snapt dat de energie bij Beau uit haar oren kwam en dat het niet mee viel om haar een beetje normaal te laten stappen. Na vijf weken terug naar de veearts en dat was gelukkig goed ik mocht rustig aan weer wat gaan draven en dat heb ik geweten. Bij de eerste keer draven schrok ze van een zwerm opvliegende vogels en ging ze af met gevolg dat ik er naast lag. Ik was er helemaal klaar mee om haar stil te zetten. Heb haar dan ook meteen weer in de paddock gelaten en aan de lijn laten draven. Gelukkig lijkt het goed te blijven gaan. Nu is het ook zo dat mijn zadel ook niet helemaal top meer ligt waardoor Beau haar lijf veel te veel aanspant en daardoor achter niet regelmatig loopt. Zo rol je weer in andere problemen. Dus nu eerst de zadelmaker afwachten (zal ben ik bang een nieuw zadel worden) en dan hoop ik weer eens erop te gaan zitten en te kunnen rijden. Dan zullen we zien hoe het verder gaat. Succes met jullie paardjes hoop dat dat ook allemaal goed gaat en blijft gaan!
Mijn paard staat helaas ook al sinds juli stil. Eerst was er niet gezien dat de bandjes van het hoefgewricht het waren. Dus na een tijdje stappen liep hij goed en mochten we weer opbouwen. Helaas werd hij weer kreupel en bleek dat het de bandjes van het hoefgewricht waren.